Uskovaiset: Toteutuneita raamatun ennustuksia? Onko mitään ilmeistä esittää?
Uskovaiset vetoavat raamatun profetaalisuteen eli siihen, että maailmanhistorian tapahtumia on ennustettu siellä etukäteen. Ainakin voidaan nähdä, että monet ennustukset liittyivät Israelin kansan vaiheisiin ja Jeesuksen päiviin. Nyt kuitenkin jos puhutaan lähihistoriasta ja meidän päivistämme, niin mitä ennustuksia voidaan nähdä toteutuneen tai toteutumassa? Itse en löydä oikein juuri mitään muuta kuin ylimalkaisen "sotia ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin". Onko mitään ilmeistä tapahtumaa vai koskevatko kaikki muut ennustukset vain tulevaa aikaa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Höh, olipa surkeita ennustuksia. Olen pettynyt, odotin jotain mehevää kamaa. Tuon luokan ennustuksia saisi kerättyä mielin määrin vaikka Aku Ankasta. Itse asiassa Simpsonitkin on näköjään ennustanut tulevaisuutta täsmällisemmin.
Minäkin osaan heti paikalla ennustaa nälänhätiä, luonnonkatastrofeja, tyranneja ja kansainvälistä muuttoliikennettä. Kansoja nousee ja kansoja tuhoutuu.
Tulevat sukupolvet voivat satojen vuosien päästä lukea AV:lta miten oikeassa olinkaan. Suuri profeetta eli ja kuoli.
Etkä odottanut mitään mehevää! :D Odotit juuri tuota, että mitään mielestäsi mehevää ei löydy ja saisit ivailla kunnolla. Jokainen tajuaa tämän, oli raamatusta mitä mieltä tahansa. Kunnon kiusaamista kaipasit ja nyt pääsit toteuttamaan itseäsi!
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa king jamesin versio raamatusta. Siellä kerrotaan ketä ovat oikeat israelilaiset. Me valkoiset ollaan muuten ESAU.
Ne oikeat israelitat on tummaihoisia.
Egyptiläisetkin oli oikeasti tummaihoisia.
Miksi nyky israelissa on maailman toiseksi eniten ihosyöpiä?
Pitäiskö niien valkonaamojen tulla pois sieltä kun ei niiden iho kestä sitä auringonpaistetta...
Niin, jos nykyään Israelissa kuolee 200 ihmistä vuodessa ihosyöpään... Miettikääpä mikä määrä se on ollut 2000 vuotta sitten kun ei ollut aurinkorasvoja, aurinkolaseja ja tietoa auringon vaaroista...
Vai olisko sittenkin että olivat alunperin vähän tummempia että kestivät sikäläisen auringon...
https://ajankohtainen.wordpress.com/2014/02/08/wilkersonin_naky/