Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini petaa musta hoitajaa itselleen...

Vierailija
24.06.2019 |

mikä on tavallaan ihan luonnollistakin, ongelmana on vain se, että äitini arvosteli mua suurimman osan lapsuuttani, vertaili muihin, ja aina mun tappioksi. Kun mä sain lapsia, äidille oli tärkeää, ettei millään lailla auttanut niiden hoidossa. Nyt sitten kertoo ihmisestä x, joka on niin hyväsydäminen, että ottaisi isänsä luokseen asumaan, kun ei enää pärjää itsekseen. Tai pohdiskelee filosofisesti, että äiti huolehtii lapsesta, lapsi huolehtii myöhemmin äidistä. Äiti myös antaa rahaa, pieniä summia, saadaakseen mut kiitollisuudenvelkaan. Mua tämä kuvio inhottaa. Aion toki auttaa äitiäni, kun apua tarvitsee, mutten uhraa elämääni hänelle. Ja olisi kivempi auttaa ilman mitään painostusta, vihjailuja tai "kiitollisuuden velkaa".
Muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei ole mitään laihin perustuvaa velvollisuutta huolehtia vanhemmista

Vierailija
2/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän makaat juuri niin kuin petaa, eli turha valittaa, jos itse mukaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Suurin osa sikiää siksi että saavat ilmaisen hoitajan itselleen "vanhuuden turvaksi". 

Vierailija
4/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota rahaa vastaan, älä mene äidin luokse, älä kuuntele häntä ja älä edes ajattele häntä. Tadaa, olet vapaa.

Äitisi voi maksaa rahallaan hoitoa itselleen yksityiseltä kodinhoitajalta.

Vierailija
5/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tädit luuli, että voin ilmaiseksi hoitaa mummoa eli heidän äitiään, kun jäin työttömäksi.

Vierailija
6/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota rahaa vastaan, älä mene äidin luokse, älä kuuntele häntä ja älä edes ajattele häntä. Tadaa, olet vapaa.

Sori ap, että tungen sun ketjuun ohistelemaan, mutta tässä on muutama juttu, jota en vain voisi tehdä. Olen ainoa lapsi, eikä äiti ns niin pahaa ole tehnyt, että kostamaan alkaisin. Kyllä häntä tapailen jatkossakin, toki yritän vähän harventaa, mutta en mä voi totaalisesti hylätä. Ei hänellä ole ketään muuta. Sen verran myös, että tiedän, ettei hän lasta ole hommannut sen vuoksi, että on joku, joka vanhusta hoitaisi :D

Mutta ymmärrän aapeeta, meillä pitkälle samanlaista, tosin oma äitini hoiti joskus lapsiani, mutta tästäkään huolimatta ei meidän välit ole mitkään kovinkaan kummoiset, lapsetkaan eivät mummoaan ikävöi. 

Vierailija
7/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, että tungen sun ketjuun ohistelemaan, mutta tässä on muutama juttu, jota en vain voisi tehdä. Olen ainoa lapsi, eikä äiti ns niin pahaa ole tehnyt, että kostamaan alkaisin. Kyllä häntä tapailen jatkossakin, toki yritän vähän harventaa, mutta en mä voi totaalisesti hylätä. Ei hänellä ole ketään muuta. Sen verran myös, että tiedän, ettei hän lasta ole hommannut sen vuoksi, että on joku, joka vanhusta hoitaisi :D

Mutta ymmärrän aapeeta, meillä pitkälle samanlaista, tosin oma äitini hoiti joskus lapsiani, mutta tästäkään huolimatta ei meidän välit ole mitkään kovinkaan kummoiset, lapsetkaan eivät mummoaan ikävöi. 

Joo, samaa ajattelin itsekin. Välit ei ole niin huonot, että ne pitäisi kokonaan katkaista. Jos en ota rahaa vastaan, siitä nousee iso mekkala, mutta tätä voisin kyllä ruveta tekemään, niin ei olisi sitten takaisin maksettavaa. Ärsyttää vain se, että äitini yrittää manipuloida mua hoitajakseen niin alhaisin keinoin, että työntää mua sillä kauemmas itsestään.  Yritän ajatella, että huolehdin siitä oman jaksamiseni mukaan riitppumatta siitä, kuinka ärsyttävä se on.

Ap

Vierailija
8/8 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on sellainen passiivis-aggressiivinen henkilö, joka ei pysty oikein mitään asiaa hoitamaan asiallisesti. Kaikki menee aina ihme-vihjailuiden kautta. Suoraan ei voi mitään asiaa esittää.

Yksi tapa vihjailla on muihin vertaaminen tai muiden tekemisten arvostelu.

Nyt on alkanut puhumaan naapurustossaan asuvista vanhuksista erittäin kiukkuisesti: "kyllä se omaisten pitäisi huolehtia..." Lopettaa aina lauseen joillakin asialla joka hänen mielestään kuuluisi vanhuksen lasten hoidettavaksi.

Suoraa vihjailuahan se on.