Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hautajaiset ja PAM

Vierailija
24.06.2019 |

Saanko palkkaa, jos en pääse töihin isovanhempien hautajaisten takia? tes on PAM

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin tessin tekstin siten, että ko. poissaolo töistä pyritään järjestämään, mutta se ei olisi palkallinen. Muissa poissaolokohdissa on erikseen mainittu palkanmaksusta. Mutta kannataa varmistaa tietysti palkanlaskijalta.

Vierailija
22/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärsin tessin tekstin siten, että ko. poissaolo töistä pyritään järjestämään, mutta se ei olisi palkallinen. Muissa poissaolokohdissa on erikseen mainittu palkanmaksusta. Mutta kannataa varmistaa tietysti palkanlaskijalta.

Selvästihän tuossa sanotaan että poissaolo on palkallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempia ei yleensä lasketa lähiomaiseksi, kun puhutaan lähiomaisen hautajaisista. Toki käytännössä ihmiset mieltävät lähiomaisiksi laajemman piirin kuin nuo tessien viralliset. Ehkä nuo määritelmät ovat sen verran vanhoja, että ei ole tultu ajatelleeksi, että työssäkäyvällä ihmisellä olisi isovanhempia elossa. Keskimääräinen elinikä on noussut ja nykyään ei ole ollenkaan harvinaista, että yli 20-vuotiaalla on kaikki isovanhemmat vielä elossa.

Vierailija
24/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää ja epäinhimillistä, ettei rakkaiden ihmisten hautajaisiin saa lomaa. Viimeinen hyvästely ja harvoja tilaisuuksia koko suvun kokoontumuseen.

Minulle lukio-opettaja piti aikoinaan tiukan puhuttelun, kun olin menossa isoäitini hautajaisiin. Olin aivan musertunut hänen kuolemastaan, olimme olleet läheisiä. Jankutti, että ei pidä sitten odottaa että tulevaisuudessa kukaan on yhtä suopea kuin hän on kun lupasi minulle poissaolon hautajaisten vuoksi. Päätin, että kukaan ei millään perusteella koskaan voi estää minua hyvästelemästä ihmisiä jotka minulle merkitsevät niin paljon. Tulkoon vaikka potkut ennemmin.

Vierailija
25/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempia ei yleensä lasketa lähiomaiseksi, kun puhutaan lähiomaisen hautajaisista. Toki käytännössä ihmiset mieltävät lähiomaisiksi laajemman piirin kuin nuo tessien viralliset. Ehkä nuo määritelmät ovat sen verran vanhoja, että ei ole tultu ajatelleeksi, että työssäkäyvällä ihmisellä olisi isovanhempia elossa. Keskimääräinen elinikä on noussut ja nykyään ei ole ollenkaan harvinaista, että yli 20-vuotiaalla on kaikki isovanhemmat vielä elossa.

Ap:lla mara tes, jossa on mainittu että myös isovanhempien hautajaiset ovat palkallisia vapaita.

Itselläni pamin kipa tes, jossa ei isovanhempien hautajaiset ole palkallisia vapaita.

Vierailija
26/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa PAMista, mutta kyllä minä pääsin mummuni hautajaisiin, jotka olivat keskellä viikkoa. Olen myös saanut isovanhemman kuoltua kyseisen päivän palkalliseksi sairaslomapäiväksi. Soitin pomolle aamulla ja kerroin tilanteesta. Kannattaa ottaa yhteys pomoon. Eiköhän asia järjesty. Jos ei järjesty, niin hae sairaslomaa. Pitää olla sen verran inhimillisyyttä työelämässä, että pääsee hautajaisiin.

Näinpä. Vankilastakin pääsee lomille kun on papa hautajaiset.

Vierailija
27/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla pois ja saat palkan mikäli työvuoro on jo laitettu jos päivä on merkitty vapaaksi sitten olet vapaalla. Maran tessin alla työskentelen ja tätä on omallakin työpaikalla tavattu ja luettu. Isovanhemmat kuuluu tähän lähisukulaisiin.

Vierailija
28/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakava aihe ja anteeksi, mutta otsikosta tuli käsitys ampumisesta hautajaisissa.

Voi luoja! :D :D:D

Vierailija
29/30 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas dramaattinen otaikko Mäkin luulin, et tää on joku hautajaisammu skelu aihe 😂

Häät ja PAM

Ristiäiset ja PAM

Kihlajaiset ja PAM

Parisuhde ja PAM

Työttömyys ja PAM

Raskaana ja PAM

Synnytys ja PAM 😆

Vierailija
30/30 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut työnantajat antaisivat lomaa hautajaisiin vain, jos ne ovat työntekijän omat. Ja silloinkin vain, jos työtunnit tehdään jälkikäteen sisään.