Hautajaiset ja PAM
Saanko palkkaa, jos en pääse töihin isovanhempien hautajaisten takia? tes on PAM
Kommentit (30)
Jollei saa töistä vapaata, niin sitten akuutti stressireaktio ja sairasloma muutamaksi päiväksi.
En osaa sanoa PAMista, mutta kyllä minä pääsin mummuni hautajaisiin, jotka olivat keskellä viikkoa. Olen myös saanut isovanhemman kuoltua kyseisen päivän palkalliseksi sairaslomapäiväksi. Soitin pomolle aamulla ja kerroin tilanteesta. Kannattaa ottaa yhteys pomoon. Eiköhän asia järjesty. Jos ei järjesty, niin hae sairaslomaa. Pitää olla sen verran inhimillisyyttä työelämässä, että pääsee hautajaisiin.
Joo hautajaiset ovat jo olleet ja pomo ilmoitti tömän kuukauden työtunnit minulle, josta puuttuu sen hautajaispäivän tunnit jolloin minulla piti olla töitä.
Ap
Vakava aihe ja anteeksi, mutta otsikosta tuli käsitys ampumisesta hautajaisissa.
Pamin alaisuudessa on aika monta eri tessiä, eli mikä tes sinulla on käytössä?
Kuolema ja hautajaiset
5. Työntekijälle pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen poissaoloon
lähiomaisen kuoleman ja hautajaisten johdosta.
Lyhyellä poissaololla tarkoitetaan kuolemasta ja hautajaisista johtuviin jär-
jestelyihin tarvittavaa aikaa.
Poissaolon kestäessä yli päivän työntekijän on annettava työnantajan pyyn-
nöstä etukäteen selvitys ajan tarpeesta.
Lähiomaisia ovat muun muassa puoliso, vanhemmat, iso- ja appivanhemmat,
lapsi, sisar ja veli.
Poissaolo ei vähennä ansioita.
Suoraan Pamilta.
OT kuuntelin, kun siskoni uusi mies suuttui työnantajalleen, kun ei saanut vapaata siskon ex-miehen vanhemman hautajaisia varten.
Saakelin juoppo vaan lusmuilis. Otti loparit, kun häntä kohdellaan noin väärin. Ehti olla töissä tällä kertaa 2,5 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Pamin alaisuudessa on aika monta eri tessiä, eli mikä tes sinulla on käytössä?
Mara
Ap
"työntekijälle pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen palkalliseen 1–3 päi-
vän poissaoloon lähiomaisen kuoleman ja hautajaisten johdosta.
Lyhyellä poissaololla tarkoitetaan kuolemasta ja hautajaisista johtuviin järjeste-
lyihin sekä hautajaisiin tarvittavaa aikaa. Lähiomaisia ovat avio- tai avopuoliso,
vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli"
Tää oli Marasta. Eikö minun pitäisi saada palkka?
3. Lähiomaisen kuolema ja hautajaiset
Työntekijälle pyritään järjestämään mahdollisuus lyhyeen palkalliseen 1–3 päi-
Lyhyellä poissaololla tarkoitetaan kuolemasta ja hautajaisista johtuviin järjeste-
lyihin sekä hautajaisiin tarvittavaa aikaa. Lähiomaisia ovat avio- tai avopuoliso,
vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli.
Yli päivän poissaolosta on pyydettäessä esitettävä etukäteen selvitys ajan
tarpeesta.
Tässä Maran osalta.
Vierailija kirjoitti:
vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli"Tää oli Marasta. Eikö minun pitäisi saada palkka?
Sinun olisi pitänyt selvittää asia etukäteen. Olet myöhässä, eli et saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhemmat, iso- ja appivanhemmat, lapsi, sisar tai veli"Tää oli Marasta. Eikö minun pitäisi saada palkka?
Sinun olisi pitänyt selvittää asia etukäteen. Olet myöhässä, eli et saa palkkaa.
Kuinka? Palkka ei ole edes vielä tullut tilille...
Ap
Vierailija kirjoitti:
soita luottamusmiehellesi
Olen kesätöissä, ei varmaan ole luottamusmiestä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vakava aihe ja anteeksi, mutta otsikosta tuli käsitys ampumisesta hautajaisissa.
Ai csi-tyyliin. Mulla tuli mieleen henkiin herääminen.
Kyllä tessin mukaan näköjään kuuluu palkka maksaa. Soita palkanlaskijalle.
Minulla oli oman vihkipäivän palkka jätetty maksamatta, soitin palkanlaskijalle että on kyllä tessin mukaan palkallinen vapaa. Sain palkan sitten jälkikäteen tuolta päivältä.
Asiat sovitaan etukäteen! Akuutti stressireaktio tarkoittaa omalle työnantajalleni sitä, että ko. henkilöltä loppuvat kaikki rahakkaat tunnit, koska häntä ei voi laittaa päivystämään eikä tekemään töitä yksin. Koska tahansa kun voi uudestaan iskeä vastaavanlainen asia.
Joo ilmoitan tästä pomolleni. Kiitos vastauksista.
Ap
Jos hautajaispäivä on työpäivä niin saat siitä palkan. PAM:in jäsen 30 vuotta. Korjaa asia ja kerro tänne mitä työnantaja sanoi.
Ei taida saada. Töistäkään ei välttämättä saa vapaata isovanhempien hautajaisiin.