Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arveletko ettet syö paljoa sokeria?

Vierailija
24.06.2019 |

Jos arvelet ettet syö paljoa sokeria, niin yritäpäs olla 30 päivää kokonaan ilman! Erittäin todennäköisesti tänä aikana tulet tajuamaan että syötkin sokeria paljon enemmän kuin olit kuvitellut ;)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa!

Vierailija
2/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen. Koska en syö sokeria ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että syön liikaa sokeria.

Vierailija
4/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppä olla 2 viikkoa ilman ruokaa. Et pysty siihen. Saattaisit jopa laihtua.

Vierailija
5/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että syön sokeria l. hiilihydraattia alle 20g per vrk.

Vierailija
6/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon hedelmiä, ja ne on sokeria.

Vierailija
7/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvele, vaan tiedän että syön paljon sokeria koska syön sokerista jugurttia ja suklaata joka päivä ja juon sokerista cokista. Ja ei, en pystyisi olemaan ilman.

Vierailija
8/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö liikaa sokeria. Vältän hiilareitakin, enkä ole koskaan pitänyt makeasta.

Vierailija
9/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut usean vuoden ilman. Hyvin pyyhkii.

Vierailija
10/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ”näkyvää” sokeria ollenkaan, eli herkkuja, karkkeja, jogurtteja ym. Hedelmiäkin harvoin. Mutta totta kai saan ruuasta hiilareita. Eli tarkoitatko että pitäisi olla 30 päivää ilman hiilareita? Atkinsilla toisin sanoen.

Vierailija
11/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen. Lasken kaikki syömäni hiilihydraatit, en sokereita erikseen, ja päivässä tulee keskimäärin n 80-120 g hiilareita. Suosin täysjyvää, karkkipäivänä laku tai suklaapatukka. Joskus jos laskelmat on menneet pieleen, joudun nappaamaan glukoosipastillin tai pillimehun. Mutta mieluummin vähän lisäsokeria kun tajuttomuus.

t ykköstyypin diabeetikko

Vierailija
12/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö ”näkyvää” sokeria ollenkaan, eli herkkuja, karkkeja, jogurtteja ym. Hedelmiäkin harvoin. Mutta totta kai saan ruuasta hiilareita. Eli tarkoitatko että pitäisi olla 30 päivää ilman hiilareita? Atkinsilla toisin sanoen.

Atkinsilla ei olla ilman hiilareita.

Vierailija
13/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen. Tänään esim. aamiaisen, lounaan, välipalakahvin ja päivällisen hiilarit alle 10 ja nekin tulleet kahvimaidosta ja -kermasta. No normaalisti en ihan näin vähillä hiilareilla mene, kasvikset kuuluvat ruokavalioon myös, mutta tänään oli jääkaapin tyhjennyspäivä. Sokeri ei kuulu ruokavaliooni.

Vierailija
14/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla joku käsitys on sokerin kulutuksestani. Aika vähää on.

Vain hedelmien ja marjojen sokrut syön. En harrasta mehuja, jogurtteja, viilejä, muroja jnejne.

Vierailija
15/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika paljon sokeria sillä rakastan hedelmiä ja marjoja ja syön niitä paljon. En syö kuitenkaan jäätelöitä, karkkeja, jogurttia, mehuja yms sokeripommeja lainkaan. Leipääkin hyvin harvoin.

16/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että syön vähän liikaa sokeria. En aio luopua sokerista, mutta pyrin pitämään sen kohtuudessa (plus vähän päälle). En esim. juo mitään sokerista enkä juuri käytä "piilosokeria" sisältäviä tuotteita kuten ketsuppia, sokeroitua jogurttia tms. Kaiken sokerin saan rehellisesti suklaasta, jäätelöstä ja leivonnaisista. Olen kuitenkin hoikka eikä minulla ole taipumusta keskivartalolihavuuteen.

Vierailija
17/17 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä liikaa sokeria, mutta vähennän nyt sokeria poistamalla arkiruokavaliosta herkut kuten jätskin, suklaan, leivokset, vanukkaat ja maustetut jogurtit, ja samalla keskittymällä terveellisemmän ruoan syömiseen. Hedelmät kyllä sallin itselleni, kuten myös sokerin lisäämisen joskus ruokaan. Sokeria ei tule saatua yhtä paljon, kun sen ottaa ruoasta eikä herkuista.

Jostain syystä kaikki missä on sokeria, ei ole yhtä koukuttavaa (kuidut?). Jos minulla olisi vaikka rajattomasti suklaavanukasta, söisin sitä ihan älyttömästi. Jos minulla olisi litran jäätelöpaketti, se menisi helposti muutamassa tunnissa. Mutta jos saan syödä hedelmiä tai sokerilla maustettua talkkunaa niin paljon kuin huvittaa, syön vain kohtuullisen määrän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan