Sinä elämässäsi pärjäävä, auton omistava nainen
Voisitko seurustella autottoman miehen kanssa? Oletusarvona se, että mies tarvitsee usein kuskaamista ja mielellään myös lainaisi autoasi. Haluaisi kovasti esim. lähetä maastopyöräilemään mutta omaan autooni ei mahdu kuin yksi pyörä (=omani).
Vähitellen on ruvennut vituttamaan. Kaikkiaan miehen rahatilanne on heikko ja esim. matkaa Helsingin edustalla ei voida tehdä siksi, että miehellä ei ole varaa ostaa muutaman euron hintaista lippua.
Olen ihan kyllästynyt tähän. Mies taas syyllistää minua materialismista. Minusta meillä kummallakin on oikeus elää haluamillamme tavoilla mutta en voi sille mitään, etten pysty tosissani kunnioittamaan miestä, joka hädin tuskin tulee toimeen ja pitää aivan normaalina autoni hyödyntämistä ilman mitään korvausta. Miehellä ikää melkein 50 vuotta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti niin hauskalta provolta, että laitoin aloitukseen alapeukun. 😊 Ole hyvä!
(Ja juuri kohta: autoon mahtuu vain yksi pyörä... Ei telineistä kuullutkaan).
Kiitos vaan alapeukusta, ei ole provo. Ja minulle on ihan ok, jos mies ostaa telineen autooni jotta voidaan kuljettaa kahta pyörää ja tarjoaa minulle safkat kiitoksena autoni käytöstä saadusta hyödystä.
-ap
Elämässä pärjäävä, ei ole varaa asentaa vetokoukkua eikä syödä omilla rahoillaan. :D
On varaa asentaa se ja syödä ruokaa omilla rahoillani. Miehellä ei ole rahaa kumpaakaan >> miksi minun pitäisi kustantaa lisähupia toiselle aikuiselle ihmiselle? Rahaton mies tuntuu aikuiselta lapselta.
Minulla parikin esimerkkiä tästä, nykyään en lainailisi autoa tai olisi yhtä kiltti kuin aiemmin. Virheistä oppineena. Nykyinen tapailuni ei kuitenkaan omista autoa, mutta asuukin keskustan lähellä. Ei myöskään halua ajaa, koska epävarma kuljettaja. Tässä ei siis ongelmaa, ei liian usein pyydä kyytiä, mutta ei myöskään ikinä tarjoudu maksamaan puolia bensoista, vaikka kävisimme yhdessä toisella paikkakunnalla tms. Bensakuluihin kuuluu mielestäni aina osallistua, oli ystävä tai kumppani. Nämä autottomat eivät vain tunnu ymmärtävän paljon autolla ajo oikeasti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti niin hauskalta provolta, että laitoin aloitukseen alapeukun. 😊 Ole hyvä!
Mutta tuo tökkäsi - mies on autoton mutta sen autoon mahtuu vain yksi Maastopyörä ?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa kolmenkympin teline, mihin mahtuu pari pyörää.
En muuten suosittele näitä muutaman kympin pilipalitelineitä.
Mulla oli joskus, eikä se edes kiinnittynyt koukkuun kiinteästi kuten luvattiin, vaan jäi löysäksi heilumaan. Ehkä jotain sovitekappaleita olisi tarvinnut väliin, mutta niin heppoinen viritelmä olisi ollut siitä huolimatta että en ikinä olisi uskaltanut lähteä sillä pyöriä kuljettamaan.
Iso onnettomuusriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo tökkäsi - mies on autoton mutta sen autoon mahtuu vain yksi Maastopyörä ?
Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Lainaus aloituksestani: Haluaisi kovasti esim. lähetä maastopyöräilemään mutta omaan autooni ei mahdu kuin yksi pyörä (=omani).
-ap
Kyllähän näitä tällaisia miehiä on. Eron jälkeen aloin käydä treffeillä ja viisikymppisissä miehissä oli paljon niitä, jotka olivat jääneet työttömiksi tai olivat muuten pienipalkkaisia. Yksikin alkoi parin tapaamisistaan jälkeen suunnitella asuntoni myyntiä ja kyydistä olisi pitänyt.
Ap ja urheiluauto!
Oi!
Ole hyvä 😊
👍
Kyllähän miehellä pitää olla autona Tesla nykyisin, tai ei jatkoon. Siis jos jokin auto niin Tesla. Mutta HUOM autoton saa kyllä olla. En vain arvosta ketään, kuka nyt ostaa auton ja ei osta nimenomaan Teslaa. Opiskeltavaa jokaiselle, niin ymmärrätte miksi sanon näin:
Tesla Model 3 Review: The BEST Car I’ve Ever Driven
Tesla Model 3 Review: The TRUTH After 26,000 Miles
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan alapeukusta, ei ole provo. Ja minulle on ihan ok, jos mies ostaa telineen autooni jotta voidaan kuljettaa kahta pyörää ja tarjoaa minulle safkat kiitoksena autoni käytöstä saadusta hyödystä.
-ap
Elämässä pärjäävä, ei ole varaa asentaa vetokoukkua eikä syödä omilla rahoillaan. :D
On varaa asentaa se ja syödä ruokaa omilla rahoillani. Miehellä ei ole rahaa kumpaakaan >> miksi minun pitäisi kustantaa lisähupia toiselle aikuiselle ihmiselle? Rahaton mies tuntuu aikuiselta lapselta.
Se on vapaaehtoista, toivottavasti. Ei sinun tarvitse kustantaa mitään eikä seurustella aikuisen lapsen kanssa. Vaihtoon vaan, jos rahattomuus ärsyttää.
En ikinä ottaisi puolisokseni pyöräilyä harrastavaa miestä. Arkifillarointi on asia erikseen, mutta muut pyöräharrastajat ovat lähtökohtaisesti itsekeskeisiä mulkkuja.
Miksi miehen pitää päästä autolla pyöräilemään? En ymmärrä. Maastoreittejä luulisi olevan lähempänäkin kuin kymmenien kilometrien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on urheiluauto aika pienellä säilytystilalla (omasta fillaristakin joudun ottamaan etupyörän pois tunkeakseni sen autoon) ja todellakin autonkuskaustelineet/vetokoukku pilaavat auton ulkonäön.
En toisekseen tunne itseäni naisystäväksi kuskatessani miestä. Tunnen itseni äidiksi, joka kuskaa vastuutonta lasta ja se tunne ei kotioloissa auta haluamaan miestä seksuaalisesti.
-ap
On olemassa irrotettavia vetokoukkuja. Saa irti helposti tarvittaessa. Mutta tätä nykyistä suhdettasi varten sitä ei tietenkään kannata hankkia, ongelmat ovat maastopyöräilyä suurempia. Mutta senhän sinä jo olet huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehellä pitää olla autona Tesla nykyisin, tai ei jatkoon. Siis jos jokin auto niin Tesla. Mutta HUOM autoton saa kyllä olla. En vain arvosta ketään, kuka nyt ostaa auton ja ei osta nimenomaan Teslaa. Opiskeltavaa jokaiselle, niin ymmärrätte miksi sanon näin:
Tesla on ylivoimaisesti paras auto, minkä kukaan voisi tällä hetkellä ostaa. Tulevaisuudessa tulee myös päivittymään jatkuvasti, kerrankin auto jota voi päivittää jopa oston jälkeen. Eli ei arvo mene alas ostonkaan myötä, ennennäkemätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla on ylivoimaisesti paras auto, minkä kukaan voisi tällä hetkellä ostaa. Tulevaisuudessa tulee myös päivittymään jatkuvasti, kerrankin auto jota voi päivittää jopa oston jälkeen. Eli ei arvo mene alas ostonkaan myötä, ennennäkemätöntä.
Just.
Oletan, että Teslaa ei sinunkaan pihastasi löydy, mutta salkussa on muutama kappale toivotaan, toivotaan -osakkeita pahasti miinuksella?
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
On paljon pienituloisia jotka saa rahat riittämään. Sitten on näitä joille mikään ei riitä.
Elättelin yhtä lokkia kauan ja nyt mietin ettei se ollut hyväksi sille itselleenkään.
Nuo aikuisvauvat eivät kykene kontrolloimaan impulssejaan, ottamaan vastuuta edes omasta taloudenpidosta vaan tarvitaan varaäiti huolehtimaan. Aplla ongelma ei ole vain raha, auto tai pyörä vaan siitä ettei tuollasen miehen kanssa pitäisi olla kenenkään.
Jos kuitenkin tarvit tuon seksiin, katso ettei käytä sua rahallisesti hyväkseen.
Tee mitä teet, mutta tiedä mitä teet.
Kyllä, ketuttaa ihan vastaavanlainen, tosin nelikymppinen mies. Tällä ei ole ajokorttia, mikä sinällään ei tee miehestä yhtään vähemmän miehekästä. Se taas tekee, että sillä bussilla on niiiiiiin vaikeaa ja hidasta kulkea eikä rahaakaan just nyt ole kausilippuun... Eli taksina saisi toimia jatkuvasti.
Rahat on myös kummasti lopussa yleensä kun käydään syömässä tai kahvilla. Olen alkanut viime aikoina vastata näihin ehdotuksiin, että just nyt ei oo rahaa tai bensaa :)
Autan mielelläni ystäviä tai kumppania vaikeina aikoina ja voin lainata rahaakin, mutta tämän tulisi olla väliaikaista ja vastavuoroista. Ei tällaista määräänsä enempää jaksa katsella. Harmi, kun on muuten hyvä ja mukava mies, mutta en kaipaa enempää elätettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Minulla on ollut oma auto kolmisenkymmentä vuotta, enkä pysty kuvittelemaan elämää ilman auton suomaa monipuolista vapautta. Ainoa ihminen, joka autoani saa ajaa, olen minä. En kyllä muista, milloin kukaan olisi halunnut lainata autoani, joten ilmeisesti se käy selväksi kysymättäkin.
Olen tuntenut muutaman miehen, joilla ei ollut autoa joko käytettävissään tai lähimailla. Kaksi heistä pyrki käyttämään tilannetta hyväkseen siten, että alkoholi maistui vaikka keskellä päivää. Saatoimme esimerkiksi käydä kahvilla tai golfaamassa, ja selkäni takana seuralaiseni oli tilannut pari Jägermeisteria tai hörpännyt taskumatistaan, kun kerran kuski oli olemassa. Yhdellä miehellä ei edes ollut ajokorttia, ja minusta tuntui oudosti siltä kuin olisin ollut avuttoman, aikuisen taaperon kujettajana - ei mikään sytyttävä ajatus. Naisten kohdalla on sama juttu, mutta heidän kanssaan en sentään edes yritä seurustella.
Todellakin tunnen itseni äidiksi, joka kuskaa taaperoa kyydissäni ja se oikeasti ottaa päähän. Joskus aiemmin vannoin, etten seurustele autottoman miehen kanssa ikinä ja itseäni saan nyt syyttää. Ei enää ikinä rajatonta, autotonta ja köyhää lokkia.
Ap
Tuossa viimeisessä lauseessa on se ongelman ydin. Minä esimerkiksi ostin miehelle auton vajaa vuoden seurustelun jälkeen. Miehen auto oli sysipaska koko ajan rikki oleva romu jota hänellä ei käytännössä ollut varaa edes korjata.
Miehen rahat kuluvat pääasiassa elareihin (ex oli todellinen elätti) ja omakotitalon ja sen remonttilainojen lyhennyksiin, muuten elää kädestä suuhun.
Pointti on siinä, ettei mieheni ole koskaan ollut saamaton lokki. Tekee töitä, ei tuhlaile ja ole sen takia pa. Hän ei vaadi tai oleta saavansa mitään. On aina valmis auttamaan ja teki jo alussa tilaa minulle ja lapsilleni hänen kotonaan. Kaiken tämän itsekään laskematta ja korvausta vaatimatta.
Olen naimisissa miehen kanssa, jolla ei ole ajokorttia eikä tietenkään myös autoa. Mutta se ei ole ongelma, koska pärjää hienosti ilman autoa eikä valita. Toki minä ajan jos lähdemme jonnekin maalle tai hoidan huonekalujen kuljetuksen jne, mutta niitä on sen verran harvoin, ettei se yleensä haittaa. Ja yllättävän isoja tavaroita mies on onnistunut kuljettamaan Ikeasta linja-autolla. Tietty esim. remonttia tehdessä hän vaikka maalaa sillä välin kun minä käyn rautakaupassa. Ruokaostokset hoiti yhdessä vaiheessa suurimmaksi osaksi, vaikka kulki bussilla ja minä autolla.
Mulla on urheiluauto aika pienellä säilytystilalla (omasta fillaristakin joudun ottamaan etupyörän pois tunkeakseni sen autoon) ja todellakin autonkuskaustelineet/vetokoukku pilaavat auton ulkonäön.
En toisekseen tunne itseäni naisystäväksi kuskatessani miestä. Tunnen itseni äidiksi, joka kuskaa vastuutonta lasta ja se tunne ei kotioloissa auta haluamaan miestä seksuaalisesti.
-ap