Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä elämässäsi pärjäävä, auton omistava nainen

Vierailija
24.06.2019 |

Voisitko seurustella autottoman miehen kanssa? Oletusarvona se, että mies tarvitsee usein kuskaamista ja mielellään myös lainaisi autoasi. Haluaisi kovasti esim. lähetä maastopyöräilemään mutta omaan autooni ei mahdu kuin yksi pyörä (=omani).

Vähitellen on ruvennut vituttamaan. Kaikkiaan miehen rahatilanne on heikko ja esim. matkaa Helsingin edustalla ei voida tehdä siksi, että miehellä ei ole varaa ostaa muutaman euron hintaista lippua.

Olen ihan kyllästynyt tähän. Mies taas syyllistää minua materialismista. Minusta meillä kummallakin on oikeus elää haluamillamme tavoilla mutta en voi sille mitään, etten pysty tosissani kunnioittamaan miestä, joka hädin tuskin tulee toimeen ja pitää aivan normaalina autoni hyödyntämistä ilman mitään korvausta. Miehellä ikää melkein 50 vuotta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa kolmenkympin teline, mihin mahtuu pari pyörää.

Mistä rahattomuus johtuu?

Ehkä olisi ongelmia osata asettua tuollaiseen suhteeseen. Minulla on omistusasunto ja auto ja käyttörahaa.

Vierailija
2/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomuus ei olisi ongelma, mutta kitinä ja toisen syyllistäminen on totaalinen turn-off.

En kuskaisi tai lainaisi autoa kuin silloin kun se minulle oikeasti sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä seurustella autottoman miehen kanssa mutta en juurikaan ehtisi häntä kuskaamaan enkä voisi autoani hänelle lainailla koska tarvitsen sitä itse niin paljon. Joskus satunnaisesti kyllä mutta säännöllisesti ei onnistuisi enkä katso että olisi tarpeenkaan.

Kuulostaa lähinnä hyväksikäytöltä.

Ja kyllä aikuisella luulisi olevan rahaa muutaman euron lippuun? Vai odottaako että sinä tarjoat?

Vierailija
4/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehestä on enemmän haittaa kuin hyötyä, jätä se sika. Etsi sellainen, joka ei lokkeile ja sopii elämäntyyliisi paremmin.

Vierailija
5/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pystyisi. Jos haluaa elää downshiftattua elämää niin sitten pitää elää sen rajoitusten mukaan eikä loisia toisten selkänahasta revityllä hyvinvoinnilla. Tilapäiset ongelmat voi olla eri juttu, esim. kahden työpaikan välissä tai perhevapaat ym. Sairastuminenkin tietysti vaikuttaa. Mutta jos kyseessä on vain oma löysä ja muita hyväksikäyttävä asenne, niin en jaksaisi kauaa katsella. Tosin alunperinkin on tullut puoliso valittua smanlaisen elämänasenteen ja arvojen mukaan.

Vierailija
6/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko typerää syyttää sinua materialismista, ja samalla pummia sun materiaa. Aika huono manipulointiyritys häneltä, ja kuulostaa siltä että hän haluaa vain käyttää sinua hyväkseen. Pistä raha(/apu)hanat kiinni ja katso kuinka lokki lentää muualle.

Vierailija
7/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ottaisi autotonta miestä enää tässä iässä. N 40

Vierailija
8/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön? Vai onko joku toinen syy heikkoon rahatilanteeseen? Äkillinen työttömyys josta pyritään työllistymään on eri asia kuin jonkun elämäntapainkkarin hyysääminen. Ei todellakaan ole normaalia ettei aikuinen pysty edes parin euron lippua itselleen ostamaan.

Kuulostaa niin lokkeilulta että sanoisin todennäköisesti heipat hyvinkin nopeaan. En voi sietää hyväksikäyttöä suhteessa (tai kavereissa) muutenkaan, total turnoff miehissä. Vielä kitinä päälle niin huhuh. Autoa pidän koska tarvitsen sitä itse päivittäin, iltaisin käyn harrastuksissa autolla. Koiratreenit, ratsastus. Viikonloput myös. Ei siihen oikein mahdu kenenkään toisen hupiajelut.

Sitä paitsi nykyään on paljon muitakin vaihtoehtoja joilla autoton saa auton väliaikaiseen käyttöön.  Maksaa ja vaatii vähän vaivannäköä mutta ei auton omistaminenkaan ilmaista ole.

Vierailija
9/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti niin hauskalta provolta, että laitoin aloitukseen alapeukun. 😊 Ole hyvä!

(Ja juuri kohta: autoon mahtuu vain yksi pyörä... Ei telineistä kuullutkaan).

Vierailija
10/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa suhteeseen ryhtyisin, mies ilmeisesti vain haluaa hyötyä kulkupelistä. Minä maksan auton kulut. Jos mies maksaa osan, niin voi ehkä lainata sitä. En ole myöskään ilmainen kuski, voin kuskata jos saan bensoista korvauksen. En tapaa passata kuin vain vanhuksia ja liikuntarajoitteisia.

Seurustelin kerran tälläisen "voiksä kuskata?" tapauksen kanssa. Jos kerrankin jäi kyyti saamatta niin alkoi kitinä. Rahaa ei koskaan antanut bensoista. Ei myöskään voinut viedä autoa huoltoon vaikka auto oli hänellä tuolloin lainassa. En halua toistaa virheitäni, tämä yksi sankari riitti.

Vierailija
11/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin miehelle auton, ei ongelmia.

Vierailija
12/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lisää: jssap

Vierailija
13/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulosti niin hauskalta provolta, että laitoin aloitukseen alapeukun. 😊 Ole hyvä!

Pyöräteline vaatii joko vetokoukun tai kiinteät kattotelineet. Kumpikaan ei ihan ilmaisia asentaa ja nuo kattokammotukset pilaa auton ulkonäön.

Vierailija
14/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Minulla on ollut oma auto kolmisenkymmentä vuotta, enkä pysty kuvittelemaan elämää ilman auton suomaa monipuolista vapautta. Ainoa ihminen, joka autoani saa ajaa, olen minä. En kyllä muista, milloin kukaan olisi halunnut lainata autoani, joten ilmeisesti se käy selväksi kysymättäkin.

Olen tuntenut muutaman miehen, joilla ei ollut autoa joko käytettävissään tai lähimailla. Kaksi heistä pyrki käyttämään tilannetta hyväkseen siten, että alkoholi maistui vaikka keskellä päivää. Saatoimme esimerkiksi käydä kahvilla tai golfaamassa, ja selkäni takana seuralaiseni oli tilannut pari Jägermeisteria tai hörpännyt taskumatistaan, kun kerran kuski oli olemassa. Yhdellä miehellä ei edes ollut ajokorttia, ja minusta tuntui oudosti siltä kuin olisin ollut avuttoman, aikuisen taaperon kujettajana - ei mikään sytyttävä ajatus. Naisten kohdalla on sama juttu, mutta heidän kanssaan en sentään edes yritä seurustella.

Vierailija
15/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräteline vaatii joko vetokoukun tai kiinteät kattotelineet. Kumpikaan ei ihan ilmaisia asentaa ja nuo kattokammotukset pilaa auton ulkonäön.

Kuulostaa vielä enemmän provolta.

Kertarysäys vai jatkuva kitinä.

Miten eka pyörä kuljetettiin. Minkälainen auto/ pyörä.

Ole hyvä 😊

Vierailija
16/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan alapeukusta, ei ole provo. Ja minulle on ihan ok, jos mies ostaa telineen autooni jotta voidaan kuljettaa kahta pyörää ja tarjoaa minulle safkat kiitoksena autoni käytöstä saadusta hyödystä.

-ap

Vierailija
17/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Minulla on ollut oma auto kolmisenkymmentä vuotta, enkä pysty kuvittelemaan elämää ilman auton suomaa monipuolista vapautta. Ainoa ihminen, joka autoani saa ajaa, olen minä. En kyllä muista, milloin kukaan olisi halunnut lainata autoani, joten ilmeisesti se käy selväksi kysymättäkin.

Olen tuntenut muutaman miehen, joilla ei ollut autoa joko käytettävissään tai lähimailla. Kaksi heistä pyrki käyttämään tilannetta hyväkseen siten, että alkoholi maistui vaikka keskellä päivää. Saatoimme esimerkiksi käydä kahvilla tai golfaamassa, ja selkäni takana seuralaiseni oli tilannut pari Jägermeisteria tai hörpännyt taskumatistaan, kun kerran kuski oli olemassa. Yhdellä miehellä ei edes ollut ajokorttia, ja minusta tuntui oudosti siltä kuin olisin ollut avuttoman, aikuisen taaperon kujettajana - ei mikään sytyttävä ajatus. Naisten kohdalla on sama juttu, mutta heidän kanssaan en sentään edes yritä seurustella.

Todellakin tunnen itseni äidiksi, joka kuskaa taaperoa kyydissäni ja se oikeasti ottaa päähän. Joskus aiemmin vannoin, etten seurustele autottoman miehen kanssa ikinä ja itseäni saan nyt syyttää. Ei enää ikinä rajatonta, autotonta ja köyhää lokkia.

Ap

Vierailija
18/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä 😊

Mitä helv...?? Mä en ainakaan autooni asenna kattotelineitä, vaikka mies maksaisi. Tuollainen pappa-look laskee sekä jälleenmyynti- että käyttöarvoa. Vetokoukun voisin ilmaiseksi ottaa. Sähkötöineen tosin aika hintava asentaa jälkikäteen.

Ja mulla on iso farkku, jonka konttiin mahtunee pari aikuisten pyörää.

Vierailija
19/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä 😊

Mitä helv...?? Mä en ainakaan autooni asenna kattotelineitä, vaikka mies maksaisi. Tuollainen pappa-look laskee sekä jälleenmyynti- että käyttöarvoa. Vetokoukun voisin ilmaiseksi ottaa. Sähkötöineen tosin aika hintava asentaa jälkikäteen.

Ja mulla on iso farkku, jonka konttiin mahtunee pari aikuisten pyörää.

Tietty koukkukin saattaa laskea ostohaluttavuutta siinä mielessä, että ei voi tietää onko autolla kiskottu tonnien painoista traileria ja voimansiirto ja alusta alkaa sen takia olla ennenaikaisesti sökö.

Vierailija
20/40 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan alapeukusta, ei ole provo. Ja minulle on ihan ok, jos mies ostaa telineen autooni jotta voidaan kuljettaa kahta pyörää ja tarjoaa minulle safkat kiitoksena autoni käytöstä saadusta hyödystä.

-ap

Elämässä pärjäävä, ei ole varaa asentaa vetokoukkua eikä syödä omilla rahoillaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi