Neuvolaan yksin vai kaksin?
On toinen neuvolakäynti edessä ja mietityttää että onko järkevää ottaa mies sinne mukaan (?)
Joopa, lapsi on yhteinen ja asia on yhteinen, mutta onko neuvola kuitenkin enemmän äitiä varten ainakin näin alussa?
Mitä tokalla neuvolakerralla tapahtuu, voisiko joku kertoa =)
Mieheni haluaisi mukaan, mutta mietin että jos neuvolantäti pitää hassuna kun mennään molemmat.
Kommentit (6)
Jos miehelläsi ei ole juuri silloin töitä, ota ihmeessä mukaan. Näkeepä hänkin että mitä siellä neuvolassa tehdään. Itse en kuitenkaan ehdota että jää VARTA VASTEN töistä pois juuri tätä kertaa varten.
Eipä siellä muuta kuin punnitaan, mitataan pituus ja päänympärys, tsekataan heijasteita ja kysytään vauvan ruokailusta ja nukkumisesta.
Mutta meillä on isi joskus tullut mukaan ja se on vaan mukavaa. Sellaista yhteistä perheasioiden hoitoa.
Ai... luin juttusi huolimattomasti... oletkin menossa äitiysneuvolaan...
No miksei se mies voi sinnekin tulla. Mukavaa neuvolareissua!
T: edellinen
Sitä rutiinia, mitä onkin jo edelliset vastaajat maininnu, se on. Mutta mun miehestä oli kiva välillä käydä kuuntelemassa vauvan sydänääniä.
kun sillä oli isyysloma. se oli vaivautunut ja sitä ärsytti neuvolatädin lässytys.
minä kävin useimmiten yksin. Vain silloin kun oli muuten kulkemisongelmia töihin ja aamun eka aika niin saattoi mies lähteä mukaan ja myös oli ekalla käynnillä. Eipä niissä paljon ole miehelle mitään... tai no riippuu terveydenhoitajasta, mulla ainakin oli sellainen jolta sai itsekin nyhtää tietoa jos jotain halus tietää, ei silloin olis miehellekään mielekästä vaan istua sivussa ja seurata. Yleensähän ne on tuollaisia rutiiniluonteisia " pissa-paino-verenpaine-sydänäänet-miten muuten menee" -käyntejä.