Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsenne nukkua lomalla niin pitkään kun nukuttaa?

Vierailija
23.06.2019 |

Järkytyin vähän kun siskoni kertoi että heillä herätetään lapset viimeistään 9.30.

Miten muilla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole ongelmaa kun lapset ovat aikuisia ja enää nuorin kotona ja hän ei häiriköi illalla vaikka valvoisi ja voi nukkua aamulla pitkään jos ei ole aamulla töihin menoa.

Silloin kun teini-ikäisiä oli kotona, niin sellainen sääntö oli että kun työssä käyvät meni nukkumaan, niin sen  jälkeen oltiin kotona niin hiljaa että saivat nukkua. Jos yöllä oli pidetty meteliä, niiin amulla oli sitten herätys aikaisin, niin seuraavana iltana ei huvittnut kukkua pikkutunneilla. Minun puolesta valvokoon vaikka koko yön, kunhan eivät häirinneet muiden unta.

Vierailija
22/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin nukun lomalla vaikka iltapäivään jos nukuttaa. Sehän lomasta tekee loman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamusta saa nukkua, mutta yöhön valvotaan vain poikkeuksena. Enimmäkseen menevät ysin kieppeillä nukkumaan. Itse olen melkein koko kesän töissä joten omakin unirytmi on 22-6. Lapset 5v ja 8v.

oi oi. Odotas 10 vuotta eteen päin :D

Vierailija
24/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 6 ja 10 vuotta. Herättelen ysin jälkeen, että menevät illalla normaaliaikaan myös nukkumaan. Aamuisin tulee hyviä lastenohjelmia ja ihan mielellään kömpivät sohvalle.

Vierailija
25/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamusta saa nukkua, mutta yöhön valvotaan vain poikkeuksena. Enimmäkseen menevät ysin kieppeillä nukkumaan. Itse olen melkein koko kesän töissä joten omakin unirytmi on 22-6. Lapset 5v ja 8v.

Ei tarvi odottaa niinkään kauaa. :D

Vierailija
26/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saavat nukkua niin pitkään kun nukuttaa. Esim. eilen kuopus nukkui melkein puoli yhdeksään.

Vierailija
27/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo (mulla 10 ja 5v), mutta varmaan joskus 11 aikaan viimeistään herättelisin ainakin nuoremman koska haluamme itse miehen kanssa lähteä ulos tekemään jotain eikä nuorempaa voi tietenkään jättää kotiin. Mutta heräävät aina 9 mennessä molemmat.

Vierailija
28/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en ajatellut että 15- ja 18-vuotiaina nukkuisivat lomalla klo 21-7, ei tarvitse odotella tuota tajutakseen, mutta lasten ikä lienee tässä kysymyksessä aika olennainen tekijä.

Vierailija
29/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa. Lapset 8v ja 6v ja heräävät itse klo 8, mutta herättelisin klo 9 jos eivät itse heräisi.

Mut on kasvatettu niin; illalla nukutaan ajoissa ja aamulla noustaan ajoissa. Olin 13-vuotiaana kaverin luona yökylässä ja siellä nukuin ensi kertaa elämässäni yli kymmeneen :D

Vierailija
30/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja valvoa niin pitkään kuin haluaa, kunhan antaa muiden nukkua. Olen ollut lapsesta asti iltaihminen, joten osaan arvostaa luontaista unirytmiä edes loma-aikoina.

Vierailija
31/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja valvoa niin pitkään kuin haluaa, kunhan antaa muiden nukkua. Olen ollut lapsesta asti iltaihminen, joten osaan arvostaa luontaista unirytmiä edes loma-aikoina.

Minäkin olen aina ollut "iltaihminen", kuten kolme sisarusten, ja meistä kaikilla on ollut myös lääkehoitoa vaativia unihäiriöitä nuorena/varhaisaikuisuudessa. Sitten tuli omat lapset ja rikkonainen nukkuminen, ja nyt kolmekymppisenä minulla on ensimmäistä kertaa sitten lapsuuden säännöllinen rytmi, ja tadaa - en olekaan niin iltaihminen kun luulin. Sen sijaan olen ihan eri tavalla hyvinvoiva, aikaansaava ihminen kuin silloin kun annoin itseni nukkua kun nukutti. Pitkäaikainen, vakava lihavuuskin muuttui hoidettavaksi ongelmaksi säännöllisen nukkumisen myötä!

Vierailija
32/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset teillä siis saa valvoa niin myöhään kuin haluaa? Meillä vajaa 12 veen kanssa hirveä vääntö. Muutenkin ollut aina iltavirkku.

Vierailija
33/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset teillä siis saa valvoa niin myöhään kuin haluaa? Meillä vajaa 12 veen kanssa hirveä vääntö. Muutenkin ollut aina iltavirkku.

11v, 13v ja 17v. Vanhin aloittaa kesätyöt viikon kuluttua, joten yökukkumiset loppuu siihen.

Vierailija
34/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua, mutta eivät nuku :(

Vierailija
35/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta rennommin mennään kuin arkena.

Nukkumaan saa mennä silloin kun haluaa, mutta herätä pitää klo 9.00. Meillä on tapana perheen kanssa aina tehdä yhdessä hommia (pihatöitä tms) aamupäivisin. Jää sitten mukavasti aikaa loppupäiväksi nähdä vaikka kavereita tms.

Vierailija
36/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat. Juniori 10 v herää viimeistään 6.30, vanhempi 14 v herää klo 8 maissa. Nim. Sukuvika

Vierailija
37/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa.

Sama juttu, että yöllä pitää olla hiljaa, kun aikaisin heräävien unta on kunnioitettava. Kouluaikana myös, kun itsellä on paljon arkivapaita, niin enhän mäkään täällä äänekkäästi elä aamukuuteen, kun lasten pitää kouluun lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi