Isäni haukkui minut ja huusi vauvani vieressä
Oma isäni haukkui minut omassa kodissani vauvani ollessa pinnasängyssä,itse istuin sängyssä vieressä. Vauva oli kauhuissaan kun iso mies huutaa minulle. Otin vauvan heti syliin kun tajusin tämän. Olin itsekin järkyttynyt hänen käytöksestään. Lähti ovet paiskoen. Myös mieheni kuuli kaiken toisesta huoneesta. Varmaankin ihan asiasta moitti, mutta järkytti tämä vauvan läsnäollessa huutaminen. Seuraavana päivänä oltiin taas kuin ei mitään olisi tapahtunut. En tiedä haluanko enää antaa lastani isovanhemmilleni hoitoon tämän jälkeen.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
"Tervehdin heitä ja kävin vauvaakin nopeaa näyttämässä." Sitten vauva kiidätettiin toiseen huoneeseen nukkumaan. Se siitä vauvaa katsomaan tulemisesta.
Ja vierailijoiden takiako pitäisi sekoittaa vauvan unirytmi ja valvottaa unista vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tervehdin heitä ja kävin vauvaakin nopeaa näyttämässä." Sitten vauva kiidätettiin toiseen huoneeseen nukkumaan. Se siitä vauvaa katsomaan tulemisesta.
Ja vierailijoiden takiako pitäisi sekoittaa vauvan unirytmi ja valvottaa unista vauvaa?
Joo, vauva oli varmasti ehdottomasti unen tarpeessa juuri sillä hetkellä. Siksi sitä oli pitänyt nukuttaa useita tunteja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vauva oli varmasti ehdottomasti unen tarpeessa juuri sillä hetkellä. Siksi sitä oli pitänyt nukuttaa useita tunteja :D
Ei oltu yritetty nukuttaa useita tunteja. :D Korkeintaan vartti ja juuri meinasi nukahtaa kun vieraat tuli. /AP
nellis kirjoitti:
Sain siis huudot tälläisen tilanteen jälkeen: Isovanhemmat olivat tulossa meille kylään ja olin juuri nukuttamassa vauvaa päikkäreille. Olin nukkunut huonosti enkä ollut syönyt vielä mitään. Olin jo yrittänyt pitkän aikaa nukuttaa vauvaa, joka ei tahtonut nukahtaa. Vauva meinasi viimein nukahtaa juuri silloin kun tupsahtivat sisään kovalla metelillä. Tervehdin heitä ja kävin vauvaakin nopeaa näyttämässä. Pyysin heitä olemaan vähän hiljempaa kun yritin nukuttaa vauvaa, mutta meteli vain jatkui. Sitten hermostuin ja kävin irrottamassa vauvaportin jotta saisin oven kiinni, laitoin portin seinää vasten mutta se kaatui vahingossa ja siitä tuli lisää kolinaa kun osui myös muihin tavaroihin. Tästä he loukkaantuivat ja lähtivät ulos. Pitivät mykkäkoulua koko päivän ja illalla sain sitten isäni huudot päälleni. Sain moitteet huonosta käytöksestäni ja siitä kuinka kiukuttelen kuin teini tms. ja että ei ollut ensimmäinen kerta, ja aina.on joku syy nälkä tai väsy.jne ja kuinka eivät aio enää tulla kylään. Ja että kuinka osoitin heille mieltäni, kattilat lensi jne. Ymmärrän kyllä että loukkaantuivat kun ei varmaan ollut kiva tulla kylään tuollaisella vastaanotolla. Kuitenkin kiukutteluni ei varsinaisesti johtunut heistä vaan sattuivat juuri tulemaan huonolla hetkellä kun oli vauvan kanssa vaikea tilanne. Olen kieltämättä ollut aikamoinen hormonihirviö viimeisen vuoden aikana, mutta ei ole ollut tarkoitus loukata ketään. On vaan ollut niin väsynyt pienen vauvan kanssa välillä ettei jaksa huomioida hirveästi muita ihmisiä. / AP (myöskin yllä).
”kattilat lensi jne.” Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oltu yritetty nukuttaa useita tunteja. :D Korkeintaan vartti ja juuri meinasi nukahtaa kun vieraat tuli. /AP
Niin ne tarinat muuttuu... "Olin jo yrittänyt pitkän aikaa nukuttaa vauvaa, joka ei tahtonut nukahtaa."
Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa "jonkin aikaa". En mitannut ajastimella aikaa. Mistään parista tunnista ei kuitenkaan ollut kyse. /AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kysymystä:
1) Mitä se mies siellä toisessa huoneessa muni, jos vaimolle huudettiin?
2) Mitä ne AP:n isovanhemmat teki sellaista, ettei lasta voi heille antaa hoitoon?1) Tästä on jo kirjoitettu aikaisemmin
2) Raivosi äidille vauvan läsnäollessa äidin omassa kodissaan. Haukkui äidin miehen kuullen ja ihmetteli kuinka mies kestää häntä. Säikytti vauvan ja sai aikaan pahaa mieltä koko perheelle. Antaisitko itse tälläiselle oman vauvasi hoitoon?2) Tämähän oli AP:n isä, ei isovanhempi.
Tämän takia epäilen, että koko juttu on mielikuvituksen tuotetta. Ensin ihmiseen viitataan isänä ja sitten isovanhempana.
Myös aikamääreiden korjaaminen ja selittely jälkikäteen syö uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä isä huusi? Ketju on outo, osa vastaa ikäänkuin tietäisi, mistä isä suuttui.
Vai vastailiko ap itselleen?
Minusta se nyt vaan riippuu ihan siitä, mistä isä raivostui. Jos ap ei sitä kerro, ei oikein voi tuomita ketään.Eihän se vauvan kuullen huutaminen kauhean järkevää ole, mutta ääntä mahtuu maailmaan. Omaa aikuista lasta pitäisi myös kunnioittaa niin, ettei ala äkseerata huudolla.
Mutta voin kyllä kuvitella tilanteita, joissa lapsen tunarointi katkaisee pinnan vanhemmalta. Edimerkiksi yhden tutun veli, joka joi ammattikorttinsa kuivumaan ja joutui työttömäksi. Toinen tuttu taas petti miestään lomareissulla, tuli raskaaksi ja perhe hajosi. Kolmas taas otti holtitta pikavippejä.
Sellaisesta kuullessa on minusta aika inhimillistä, että ulos tulee huutoa, oli vauvoja läsnä taivei. Pettymys ja järkytys vaan ovat niin suuria!
Jos taas syy huutoon oli pelkkä aiheeton kiukunpurksus, isäsi vaikuttaa aika oudolta. Impulssikontrolli ei toimi ja silloin minäkin miettisin kahdesti, antaako lasta hoitoon moiselle. Miten isäsi kohtelee äitiäsi, onko henkistä tai jopa fyysistä väkivaltaa?
Ap kertoi aiemmin ketjussa mistä tilanne johtui. Ei ollut tilanne, josta isän pitäisi alkaa huutaa. Ymmärrän huutamisen, jos lapsi tyrii pahasti, kuten oma siskoni kun hän sai itsensä pikavipeillä yms. 10 000€ velkaan ja isä joutui maksumieheksi pelastamaan siskoni pulasta. Tässä kuitenkin ap pyysi vanhempiaan olemaan hiljempaa ja kaatoi vahingossa lapsiportin, joka oli seinää vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä isä huusi? Ketju on outo, osa vastaa ikäänkuin tietäisi, mistä isä suuttui.
Vai vastailiko ap itselleen?
Minusta se nyt vaan riippuu ihan siitä, mistä isä raivostui. Jos ap ei sitä kerro, ei oikein voi tuomita ketään.Eihän se vauvan kuullen huutaminen kauhean järkevää ole, mutta ääntä mahtuu maailmaan. Omaa aikuista lasta pitäisi myös kunnioittaa niin, ettei ala äkseerata huudolla.
Mutta voin kyllä kuvitella tilanteita, joissa lapsen tunarointi katkaisee pinnan vanhemmalta. Edimerkiksi yhden tutun veli, joka joi ammattikorttinsa kuivumaan ja joutui työttömäksi. Toinen tuttu taas petti miestään lomareissulla, tuli raskaaksi ja perhe hajosi. Kolmas taas otti holtitta pikavippejä.
Sellaisesta kuullessa on minusta aika inhimillistä, että ulos tulee huutoa, oli vauvoja läsnä taivei. Pettymys ja järkytys vaan ovat niin suuria!
Jos taas syy huutoon oli pelkkä aiheeton kiukunpurksus, isäsi vaikuttaa aika oudolta. Impulssikontrolli ei toimi ja silloin minäkin miettisin kahdesti, antaako lasta hoitoon moiselle. Miten isäsi kohtelee äitiäsi, onko henkistä tai jopa fyysistä väkivaltaa?
Ap kertoi aiemmin ketjussa mistä tilanne johtui. Ei ollut tilanne, josta isän pitäisi alkaa huutaa. Ymmärrän huutamisen, jos lapsi tyrii pahasti, kuten oma siskoni kun hän sai itsensä pikavipeillä yms. 10 000€ velkaan ja isä joutui maksumieheksi pelastamaan siskoni pulasta. Tässä kuitenkin ap pyysi vanhempiaan olemaan hiljempaa ja kaatoi vahingossa lapsiportin, joka oli seinää vasten.
Tämä ja lisäksi äidin aikaisempi "huono käytös" vauvavuoden aikana ilmeisesti triggeröi jonkun hermokohtauksen. /AP
Mun isä oli maailman mahtavin tyyppi. Oikeesti. Ei huutanut, ei sanonut poikkipuolista sanaa vaikka olisi ollut aihetta...
Isäni oli vanha, sellainen kuin ukki mun ikäselle. Ja venäläinen, siitä sain kuulla koko kouluikäni, kivitettiin sen vuoksi. Isäni ja me koko perhe käytiin talkoissa aina kun oli talkoita. Sitten kun isä sai tietää kuinka meitä haukuttiin siellä, loppui talkootyö siihen. No meillä ei käynyt kukaan talkoissa...onneksi oli ihania naapureita. Kunnia heille.
Kaikki muuko osui aloittajankin mielestä kohdalleen? :D Näinhän se menee, yleensä syytä on niin sysissä kuin sepissäkin.