30 vuoden iän rajapyykki lähestyy, iiks, tässäkö se elämä nyt sitten oli?
Jotenkin tuntuu että nuoruus oli liian lyhyt aika.. ja nyt pitäisi jo keski-ikäistyä..
Kommentit (11)
Siis miksi pitäisi keski-ikäistyä? Jos saavutat sen suomalaisen (oletettavasti?) naisen keskimääräisen eliniänodotteen niin sulla on vielä ainakin reilut 50 vuotta elämää jäljellä.
No höh! Minä olen 50v, ja vasta alan päästä vauhtiin.
Juu, elämä päättyy jo 30-vuotiaana, vaikka vasta 80-100v. kuollaan. Mietipäs nyt itse, onko kysymyksessäsi järkeä.
Ei suostuta miksikään keski-ikäisiksi!
Minulle ainakin nuoruus ja varsinkin teini-ikä olivat aika hankalaa kipuilua ja itsensä etsimistä. Tuntuu että nyt alan vasta puhjeta kukkaan.
T: Toinen samaa rajaa lähestyvä
Mitä on keski-ikäistyminen, terv 60v.
Olen itse 31 vuotias ja voin tulla vastaamaan tähän :)
Mikä sinua siinä pelottaa? Täyttää 30 vuotta? Muistan kyllä, että itseäkin se hieman "jännitti" ja hetkellisesti tuntui vanhalta. Mutta toisaaltaan... sitten mietin, että minkä ikäinen haluaisin olla. En oikein osannut sanoa. En tietenkään näytä samalta, kun 20 vuotiaana. Mutta sen ikäinen en haluaisi enää olla. Olin epävarma ja muutenkin suunta kateissa.
Nyt olen 31 vuotias. Olen aikuinen, hyvällä itsetunnolla varustettu nainen, joka olen myös kahdelle pienelle ihmiselle äiti. Olen naimisissa ja ostimme oman asunnon, josta toki maksamme lainaa. Käymme töissä ja elämä on oikeastaan aika ihanaa. Välillä arki uuvuttaa, mutta pääsääntöisesti nautin elämästä.
Toivottavasti saat mielenrauhan ja tasapainon itsesi kanssa :) Onnea tulevista syntymäpäivistäki! :)
Elämän paras aikahan alkoi vasta 30v jälkeen.
M48
Ja toiset ei täytä koskaan 30v. Se on hyvä aina muistaa, kun alkaa surkuttelemaan omaa ikäänsä.
Höpö höpö. Mä tässä meinaan hoitaa ton velvollisuuden ensin alta pois, voi sit taas jatkaa hurjaa nuoruutta. Tai siis viidenkympin villitystä. Maksa ehkä kiittää 18 vuoden kohtuullistetusta lepotauosta.
Mitä haluaisit tehdä?