Tositapahtumiin perustuva mieltäjärkyttävä kirja, suosittele
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikä tahansa vanha elämänkerta on järkyttävä. Vaikkapa Chaplinin tai Laurence Olivierin. Ei kukaan nykyään voi ymmärtää sellaista köyhyyttä, mitä oli Lontoossa 100 vuotta sitten
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen alkoi nousukausi ja elokuvan tuleminen. Ei noilla kahdella varmaan isompaa hätää ollut.
Oma suositukseni on Anne Frankin päiväkirja.3[/quote
Kyllä - tämä on kestosuosikkini. Nuorena muistan itkeneeni lukiessani tätä kirjaa, eläydyin niin - ja Annen ja perheen kohtalo tuntui niin uskomattoman kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallituksen ohjelma.
Kunhan Rinteen hallitus pääsee vauhtiin, saattaa olla että tulee entistä hallitusta jopa ikävä.
Immaculée Ilibagiza: Elossa kertoakseen
Tämä on aika viiltävä, saatavana myös pokkarina - pienen pojan näkökulmasta kirjoitettu kauhukertomus.
Poika raidallisessa pyjamassa.
Vierailija kirjoitti:
Haudatkaa sydämeni Wounded kneehin. En ole vieläkään pässyt loppuun kun se on niin karmea ja olen itkenyt silmät päästäni.
Tämä on minun ikuinen traumani. Luin liian nuorena ja murenin.
Auschwitzin tatuoija (Heather Morris)
Mielenvikaisen muistelmat kirja.. Järkytti, huvitti mutta ehdottomasti tunnerikkain lukukokemukseni ikinä. Suosittelen!
Höh, ei mennyt viesti läpi.. siis alicia ju*talaistyttö, kirjoittanut alicia appleman-jurman. Kertoo oman tarinansa, joka pistää todella ajattelemaan. Paikoin pisti jopa itkemään. Luin ekan kerran teininä ja uudestaan aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika viiltävä, saatavana myös pokkarina - pienen pojan näkökulmasta kirjoitettu kauhukertomus.
Poika raidallisessa pyjamassa.
Myös elokuvana, todella hyvä ja koskettava.
Shlomo Venetzia: Sonderkommando.
Leah Chishugi: Pitkä matka paratiisiin
Olen lukenut paljon traagisia elämänkertoja, mutta tämä oli sellainen josta oli pakko pitää välillä vähän taukoa kun riipi niin syvältä.
Truddi Chase: Jänis ulvoo. Kertoo sivupersoonista, olen lukenut sen 2 kertaa.
Torey Haydenin tuotantoa. Lasten traumoista kertovia kirjoja.
Sisareni, rakkaani. Amerikkalaisen lapsimissin kuolemasta ja sen jälkeisestä ajasta tämän veljen näkökulmasta.
Jung Chang: Villijoutsenet
Kolmen sukupolven naisia kiinan kulttuurivallakumouksen jaloissa
Sassonin Prinsessa-kirjat, löytyy useampikin. Luettua tulee mieleen, että onneksi eletään Pohjolassa tasa-arvoisessa maailmassa.
Sipilän hallituksen ohjelma.