Miten reagoisit, jos aikuinen lapsesi kertoisi sinulle aikovansa kesälomalla
Kommentit (8)
Mammalle voi olla yllätys, että savolaisellekaan nykypolvelle Helsinki ei ole enää myyttinen kaukainen paratiisi jossakin pikitien päässä, jonne joku tuttu on joskus päässyt ihmettelemään Linnanmäkeä ja Korkeasaarta.
Itkisin ja mylvisin. Änkeytyisin mukaan. Musitelisin kaikkia niitä ihania kesiä kun hän vielä imi tissiä (eli viime kesää). Yrittäisin hajottaa fillarin. Lopettaisin rahoituksen. Uhkaisin kuolla.
M55, Vaasa
Mitäpä minä siihen. Itse pyöräilin 18-vuotiaana Joensuusta Vaasaan.
Onko tässä nyt joku ongelma? Kyllähän sitä aikuiset patikoivatkin metsässä ja nukkuvat teltassa.
Varmaan kysyisin, että mitä reittiä aikoo pyöräillä ja käykö samalla reissulla serkuilla Savonlinnassa (jos sitä kautta aikoo ajella).
Itse poljin teininä kotoa mökille, matkaa noin 100km, seuraavana päivänä piti puolivälissä olevasta apteekista hakea allergialääkkeet kun unohdin ottaa ne mukaan. Kolmantena päivänä tuli poljettua vain 20km, bussipysäkille ja takaisin. Viidentenä päivänä takasin kotiin.
Ehkäpä kysyisin mistä moinen päähän pisto on tullut, sillä eihän tuo mukula mihinkään fillaroida haluaisi vaan mopolla vaan suhaisi kesät ja talvet. Ehkä varmistaisin, että osaa paikata/vaihtaa renkaat ja on välineet ja pumppu mukana. Ja kypärä päässä.
Mitäpä minulla siihen on reagoimista, aikuinen tekee ratkaisunsa oman harkintansa pohjalta. Parissa päivässähän tuon matkan ajaa.