Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison mielestä kaikki, mitä sanon on vastaanväittämistä

Vierailija
23.06.2019 |

Olisiko vinkkejä, miten pitäisi toimia, kun kaikki aivan tavanomaiset keskustelut puolison kanssa päättyy riitaan? Jos kommentoin ihan miten tahansa, niin puoliso räjähtää, ja syyttää, että väitän vastaan. Esim. Puoliso sanoo: "Tänään on aurinkoista". Minä sanon: "Niin onkin, saapa nähdä tuleeko illalla ukkonen". Niin tämäkin on hänen mielestään vastaanväittämistä. Minun täytyisi vain myötäillä. Mutta ei sekään kelpaa. Jos sanon vain kyllä, niin tms., niin jotenkin sekin on väärin, tai ainakin väärällä äänensävyllä sanottu. Tai sitten puoliso suuttuu, että olen aina niin masentuneen oloinen, enkä puhu. Mitään omia mielipiteitä ei todellakaan voi sanoa. Mitä ihmettä voisin tehdä? Olen yrittänyt myötäilyn kautta tasoittaa omaa ulosantiani, mutta ei se auta. Olen muuten todella todella hiljainen ja ujo, joten en mikään riidanhaastaja muidenkaan kanssa. Ahdistaa, kun pitää varoa niitä vähiäkin sanoja, ettei toinen räjähdä. Puoliso myös korjaa sanomisiani, "Ei se noin mennyt, ei siinä noin sanottu". Ehkä en vaan osaa puhua niin kuin kuuluisi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Hänessä se taitaa olla vika.

Vierailija
2/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Meillä oli yhtä tuskaa samanlaisessa vääntämisessä, kaikki meni tappeluksi tai loukkaantumiseksi ja syyttelyksi. Ei niin voi elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole.

Vierailija
4/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä psykiatrin pakeille kannattaisi puolisoa ohjata. Ihan kaikki ei taida olla kunnossa.

Vierailija
5/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen kyllä miettinyt, että ero taitaisi olla ainut ratkaisu. Mutta puoliso uhkailee kaikella ikävällä. Itse hän uhkaa erolla pienenkin riidan päätteeksi, ja lisäksi on suunnitellut yksityiskohtaisesti miten tuhoaa mun elämän muuten. Mun itsetunto on ihan pohjamudissa tän uhkailun ja jatkuvan varpaillaanolon takia 😔

Vierailija
6/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet napannut narsistin, tai oikeastaan toisin päin. Olet satimessa. Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Youtube kanava Inner Integration voi olla avuksi.

Vierailija
7/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet napannut narsistin, tai oikeastaan toisin päin. Olet satimessa. Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Youtube kanava Inner Integration voi olla avuksi.

Ei ole lapsia. Ja sille, joka ehdotti psykiatria, niin olen pyytänut, josko puoliso suostuisi tulemaan pariterapiaan. Ei halua. Enkä kyllä usko, että se auttaisikaan. Puoliso on hyvä puhumaan, joten osaisi varmasti väännellä mun sanomiset ja olemisen niin, että se ongelma näyttäsi olevan vain mun päässä. AP.

Vierailija
8/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele olemaan hiljaa. Miehesi kulttuurissa ei ole totuttu miesten ja naisten välisiin keskusteluihin. Hän toteaa asioita, sinä nyökyttelet ja jatkat falafelin valmistusta.

Vierailija
9/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole.

😂

Vierailija
10/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla ei ole kaikki kunnossa. Sillä nyt ei oikeastaan ole väliä, mikä se hänen perimmäinen ongelmansa on - viimeinen viestisi (5) oli jo sen verran hälyyttävä, että kannattaa alkaa suunnitella lähtöä. 

Vierailija
11/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo myötäilystä tule miksikään. Päinvastoin, mitä enemmän myötäilet sitä enemmän hän painaa päälle.

En tiedä onko tuohon mitään hoitoa tai konstia olemassa. Paras olisi jos saisit siirrettyä miehen jonkun toisen kontolle ottamatta itse eroa hänestä. Näin hän "selviytyisi voittajana" menettämättä kasvojaan.

Hyvä että olet huomannut miehen sairaan käytösmallin. Toivottavasti pääset jotenkin sujuvasti eroon hänestä.

Vierailija
12/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyrkii kontrolloimaan sinua, jopa mielipiteitäsi, aikoo musertaa sinut ja alistaa sinut.

Joko alistut ja rupeat ihmistiskirätiksi tai sitten lähdet. Vaihtoehtoja ei ole muita, koska mies tuskin suostuu lähtemään parisuhdeneuvontaan tai psykologille.

Vierailija
13/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vakavan henkisen vökivallan kohteena.

Ota yhteys Naisten linjaan ja saat sieltä tukea ja apua ja neuvoja turvalliseen lähtemiseen. Tarvitset ulkopuolisen luotettavan keskustelutahon.

Vierailija
14/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolla ei ole kaikki kunnossa. Sillä nyt ei oikeastaan ole väliä, mikä se hänen perimmäinen ongelmansa on - viimeinen viestisi (5) oli jo sen verran hälyyttävä, että kannattaa alkaa suunnitella lähtöä. 

Voi kun voiskin vaan lähteä. Mutta lähdin tai jäin, niin elän pelossa siihen asti, että jompi kumpi on mullan alla. Siihen asti mun pitää vain jotenkin oppia elämään ja käsittelemään tätä tilannetta ja ihmistä niin, että selvitään vähimmillä vaurioilla.

Vierailija
15/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ainoa ratkaisu koska et voi loppuelämää olla nöyränä hiljaa. Ja ei se hiljaa oleminenkaan auta koska sinusta löytyy kyllä muuta "vikaa" ja teet kaiken väärin tai jätät tekemättä.

Ala valmistella eroa. Hae itsellesi apua koska yksin et pärjää!

Vierailija
16/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta, etsi neuvoa vaikka turvakodista. Jos eroat, lähde salaisesti, jotta ei voisi toteuttaa uhkailujaan.

Vierailija
17/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole vain pakko kestää ja sietää. Saat kyllä apua ja tukea jos vain haet sitä. Miehelle et puhu mitään erosta vaan ensin selvität omat oikeutesi ja suunnittelet ammatti-ihmisten kanssa turvallisen eron ja tulevaisuuden.

Vierailija
18/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde mahdollisimman pian. Järjestä tärkeimmät asiat vaivihkaa, loput kyllä selviää kun olet hetken saanut olla rauhassa mieheltäsi.

Paina mieleen ne kaikkein kurjimmat fiilikset ja mieti niitä hetkiä, kun mies yrittää houkutella sua takaisin.

Ole avoin omille läheisillesi. Et ole tehnyt mitään väärin.

Tsemppiä, sä selviät tästä!

Vierailija
19/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä pariterapiaan, ei se ole mikään taikasauva eikä tule onnistumaan tuon kanssa.

Nyt alat suunnitella erosi niin, että se menee turvallisesti.

Vierailija
20/40 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut tukipuhelimeen. Ne eivät kyllä osanneet auttaa, ihmettelivät vain, miten olen näin kauan kestänyt tilannetta. Tai siis voisihan sitä mennä turvakotiin vähäksi aikaa. Ja pakolaukku kannattaa pitää pakattuna. Mutta sen jälkeen ei ole mitään apua.

Tuota mäkin toivon, että puoliso löytäisi uuden parisuhteen. Se on ainut tapa, jolla se saisi säilytettyä kasvonsa. Vaan kun ei se käy missään, niin en usko. Varmaan joku muu olisi sille parempi puoliso, joku vahvempi joka osaisi puhua niin, että se ymmärtää. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän