Eräs ihminen väitti että minulla on huonot sosiaaliset taidot. Miten kostan?
Sain epävarman hissukan maineen kun yksi ihminen on vain mielessään päättänyt että olen huono sosiaalisissa tilanteissa. Ei, en ole, minulla on parempi ihmistuntemus kuin useimmilla ja olen erilaisten ihmisten kanssa luontevassa vuorovaikutuksessa. En vain ole samanlainen moottoriturpa kuin hän. En lässytä koko ajan jotain turhanpäiväistä, focus on asiassa. Hän on käsittänyt, että sosiaalisuus on sitä että on ulospäinsuuntautunut ja kertoo itsestään koko ajan jotain. Minusta sosiaalisuus on sitä, että tunnistaa erilaisia ihmistyyppejä ja osaa mukauttaa sosiaalisen läyttäytymisen sopivaksi sen mukaan, ja että omaa käytöstavat. Näillä mitttareilla hän ei edes ole sosiaalinen, koska on sokea erilaisuudelle, ja tunkeutuu henkilökohtaiseen tilaan jatkuvasti =huonoa käytöstä. Ja se akka myrkytti tällä shaiballa yhden tutun pään, ja nyt se tuttu pitää mua kummallisena. Miten tämä kostetaan.
Kommentit (47)
Sulla on siis hyvä ihmistuntemus, et lässytä turhasta ja pysyt asiasta.
Ja silti:
Haukut tuttavaasi mamma-palstalla ja mietit kostoa.
Katso nyt ensin peiliin ja mieti, että millainen ihminen oikeasti olet.
Yrität tietysti kostaa jollain sosiaalisesti supertaitavalla tavalla. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Pidät isot juhlat, sellaiset mistä puhutaan jälkeenkin päin, ja jätät erään ihmisen kutsumatta.
Ap olet oikeassa mutta mitä väliä sillä on mitä mieltä hän sinusta on. Jotain voi puhua itsestään, ihan yleistä mitä nyt tykkää harrastaa vapaa-ajallaan esimerkiksi mutta ihan koko perheensä ja koko sukunsa asiat selvittelyjä en viitsi kuunnella. Erojen, kuolemien ja syntymisien vatvomista ja jatkuvasti sairauksista puhumista kanssa pitäisi hieman katsoa missä ja kenelle niitä alkaa selvittelemään. Jos ei mitään puhu itsestään niin sekin on todella outoa ja vaikea tutustua sellaiseen ihmiseen. Sitten se taas ihan toinen ääripää kuten moottoriturpa on hyvä kuvaus, niin ei se mitään sosiaalisuutta ole. Mutta jos jonkun mielestä on niin antaa vapaasti olla mitä mieltä tahansa. Minä olisin vain huvittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kosto on hyvä elämä.
Vain diakonissa kehoittaa tuollaiseen. Vastaus 21 toimii - usko pois.
Voi tiedätkö hyvä ihminen, että olen nähnyt (ja hoitanut) niin paljon katkeruuteen ja kostoon jumiutuneita ihmisiä, että tosissani vannon nyt irtipäästämisen nimeen. Älä päästä p@skiaisia ihon alle. Ne on ikävä ja sitkeä vaiva.
Vain narsisti kostaa. Sinulla on aika pahasti asiat pielessä, jos oikeasti sellaista mietit.
Ihanko oikeasti täällä ihmiset neuvovat kuinka kostaa? Aivan sairasta.
Mullakin on yksi tuttu, joka luulee, että sosiaaliset taidot ovat sama asia kuin kaikkien kanssa kaveraaminen ja kovaan ääneen tyhjänpäiväisestä hölöttäminen. Todella rasittavaa. Ei ymmärrä yhtään antaa tilaa eikä osaa olla hienotunteinen. Olen ottanut etäisyyttä. Tuttu ei ymmärrä miksi. Jos kostaisin, alkaisin yhtä rasittavaksi tms., tuskin se hänen ymmärrystään lisäisi. Ei edes tajuaisi kostoksi, koska ei näe käytöksessään mitään väärää.
Ei tainnut olla väärässä susta..
Mikä on paras kosto että jätät puheet sikseen ja anna olla
Vierailija kirjoitti:
Vain narsisti kostaa. Sinulla on aika pahasti asiat pielessä, jos oikeasti sellaista mietit.
Narsisti psykoosit tulille
Ihmettelen tätä ihmiskunnalla yleistä kostomentaliteettia. "Jos teet minulle pahan olon, minä teen myös sinulle."
Entä jos seuraavalla kerralla vähät välität mitä muut sanoo? Sinulla on ihan omat aivot, joilla voit päätellä totuuden.
Jatkuvasti puhuvat ihmiset ovat jotenkin sairaita. Aina pitää olla suu jauhamassa jotain, usein täyttä sopaa.
Töissö nuo mootttoriturvat vievät muiden työaikaa ja häiritsevät toisten työntekoa.
He yrittävät myös palavereissa olla suun ja päänä, mutta sepä ei onnistukaan noin vaan. Kokousissa ja palavereissa kun pitää suunnitella ja osata ja tietää ihan oikeita asioita, niissä paskan puhumisella pärjääkään.
Ap on aivan oikeassa sosiaalisuuden käsitteessä.
Jätä tuon ihmisen puheet sikseen, häntä jotenkin ärsyttää sinun olemus ja on myös todennäköisesti kateellinen asiallisesta käytöksestäsi.
Kukaan ei juuri arvosta noita jatkuvasti leukoja louskuttavia ihmisiä.
Kuunnellaan vaan heidän juorujaan ja naureskellaan takana päin, että olipas sillä taas jutut.
Alinomaa puhuva ihminen ei todellakaan ole sosiaalinen, hänellä vääristynyt käsitys ihmisten välisistä suhteisa, mm. siten että luulee kaikkien olevan kiinnotunut hänen puheistaan ja sanomisistaan.
Mitää kostoja ei tarvita, tuollaiset voi tyypit voi jättää ihan omaan arvoonsa, sinne arvoasteikon alimpaan luokkaan.
Puistelet avoimesti naureskellen päätäsi henkilön seuraavalla kommentointikerralla, pyörittelet silmiäsi ja sanot jotain tyyliin "sinä se sitten jaksat noiden juttujes kanssa" tms. Eiköhän se ihminen hämmenny ihan tarpeeksi kun huomaa, ettei hänen sanoillaan olekaan sellaista vaikutusta sinuun kuin hän toivoisi.
Tunnistan tälläisen moottoriturpatyypin. On miehen sukulainen. Sosiaalisuus ja sosiaalinen vuorovaikutus on sitä että pystyy keskusteluun ja myös kuuntelemaan mitä muilla on sanottavaa. Tälläinen moottoriturpa ei pysty ja pitää itseään sosiaalisena. Olen samaa mieltä kanssasi siitä että tälläiset tyypit ovat sosiaalisesti taitamattomia. Älä välitä. Aika hoitaa homman kun muutkin huomaavat tämän.
Jos et kestä palautetta, sulla ON huonot sosiaaliset taidot. Kostosta puhuminen kertoo, että sinulla on muitakin ongelmia.
Hyvät sosiaaliset taidot on sillä joka kuuntelee, ei sillä joka puhuu muita kuulematta.
Vain diakonissa kehoittaa tuollaiseen. Vastaus 21 toimii - usko pois.