Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mökkilokit näin yleisiä tosiaan?

Vierailija
22.06.2019 |

Kommenteissa paljon kokemuksia ihmisistä, jotka kutsuvat itsensä toisten mökille, odottavat jopa täyshoitoa. Itse en ole tähän törmännyt.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000006149249.html

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkilokit ovat pelkkää urbaanilegendaa.

Täyttä paskan puhumista alusta loppuun.

Vierailija
42/58 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuessa sama juttu. Pienehköön kaupunkiasuntoon on tunkemassa niin entisiä työkavereita kuin tuttuja ja sukulaisiakin. Kahvit voin tarjota, mutta yöksi en majoita ketään lähisukua lukuun ottamatta. Säännöllisesti kysytään, välillä suoraan ja välillä vaivihkaa, onko vierashuonetta? Tai edes vuodesohva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo seiskaakin naurettavampi juorulehti julkaisee joka helvetin vuosi alkukeväästä loppusyksyyn asti noita mökkirutinoitaan? Onko siellä toimittajat kateellisia jollekin mökinomistajalle vai mistä tuo ininä johtuu?

Vierailija
44/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihmeessä haluaa muutenkaan lähteä toisten mökeille ? Kauheaa olla toisten nurkissa, lyhyt vierailu asia erikseen.

Minä tunnen yhden todella mökki lokin joka vielä mainostaa vanhempien mökkiä kaikille ihan omakseen vieden sinne omia kavereitaankin vaikka ei tule sitä yksin perimään. Kerjää koko ajan vanhemmiltani papereita eli testamenttia siitä ihan itselleen. Vain hänen perheelleen on sinne tehty nukkumapaikat. Muilla sisaruksilla on omat mökit ja tällä yhdellä lokilla ei ole mitään omaa vaan pitää varastaa toisten omaisuudetkin ja muilta sisaruksilta perinnöt pitäisi saada kaikki itselleen. On työtä vieroksuva ja sai saikuttaen heti kaikista työpaikosta potkut, parista niistä mihinkä onnistui pääsemään.

Vierailija
45/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yleistä syyllistää sitä, joka ottaa lokin mökille rääkymään, ja sanoa, että "oma syy kun et avannut suuta, miten ihmiset on näin nössöjä?"

Jos joku random-tuttava tulee mökille, niin sehän on helppo torjua, kun silloin menettää vain sen randomin tuttavuuden.

Mutta jos se lokki on joku sukulainen, ja se katsoo tulleensa loukatuksi, se levittää jutun väritettynä koko suvulle. Jos joku on tarpeeksi härski lokkeillakseen, se on yleensä myös tarpeeksi härski valehdellakseen.

Vierailija
46/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että suuresti liioiteltu ongelma. 

Vierailija
47/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihmeessä haluaa muutenkaan lähteä toisten mökeille ? Kauheaa olla toisten nurkissa, lyhyt vierailu asia erikseen.

Ja miten tämä taas liittyy aiheeseen? Joka mökkiketjuun pitää päästä aina sanomaan, että hyi olkoon, millekään mökille en kyllä halua ja ihan hirveetä jos ei ole suihkua, sisävessaa ja kahvikonetta ja tiskikonetta. 

Vierailija
48/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rajattomien vanhempien lapsi ja voin sanoa että mökkilokkeja todella on. Mutkin lykättiin kaverin vanhempien/naapurin/tutun/sukulaisen mökille/asuntoon/maatilalle mitään kysymättä.

Multa ei tietty kysytty mitään. Kiva tunnelma. Olla riippakivenä jossain keskellä ei mitään.

Toisaalta meille änkes sukulaisia edes ilmoittamatta joskus niin paljon että jouduin nukkuun jossain saunassa tai lattialla.

Vierailija
49/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkilokit ovat pelkkää urbaanilegendaa.

Täyttä paskan puhumista alusta loppuun.

Mikä sinua oikein vaivaa?

Vierailija
50/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa artikkelissa oli loistava keino lokkeilijavieraiden häätöön: välittömästi saha, vesuri tai kirves käteen ja töihin. Ellei ole riittävän tehokasta, niin sitten huussin tyhjennykseen. Eivät tule uudemman kerran ilmoittamatta ja tyhjin käsin - eivät ehkä enää ollenkaan :)

Ei ole kokemusta mökkilokeista, suvulla, ystävillä ja kavereilla on mökit (ihan tuiki tavalliset ja vaatimattomat) tai asuntovaunu, melko lähekkäinen asutaan. Kun kutsu käy, juhlat on loppu, niin kotiin nukkumaan.

Mutta jos nyt joku jostain kumman syystä tulisi yökylään, en ikinä kuuna päivänä laittaisi töihin saati vessaa tyhjentään. En ikinä loukkaisi ihmistä niin. 

Sitäpaitsi huollan itse mökkini vesakoita myöten, vaikka olen jo eläkkeellä.

Vierailija
51/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokkeja riittää myös kaupunkiasuntoihin, jotta päästään huvipuistoihin ja risteilyille.

Jep. Lokkien kanssa täytyisi olla alusta asti tiukka heti kun lokkeilutaipumusta ilmenee, nimittäin lokkiporukassa kulkee sana missä saa lokkeilla ja sitten ei enää ei:tä uskota.

Mulla on käynyt vähän näin. Asun Helsingissä paikassa josta pääsee aika kätevästi paikallisjunalla lentoasemalle. Suku asuu parin sadan km päässä Satakunnassa. Itselleni läheisen serkun, lapsuudenkaverin, otin kerran ihan mielelläni kylään kun hän soitti että lähtee työmatkalle Helsinki-Vantaalta tosi aikaisin, ja olisi kiva jos voisi yöksi tulla minun luo. Oli oikeasti ihan kiva nähdäkin pitkästä aikaa, käydä syömässä illalla, ja hän sitten lähti matkalleen.

Mutta: ei kauaa kulunut kun PERHE Porin läheltä oli "kuullut" että minulla on hyvin tilaa kun ihan yksin asun

Milloin ajattelit opetella sanomaan ei?

Vierailija
52/58 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkeja riittää myös kaupunkiasuntoihin, jotta päästään huvipuistoihin ja risteilyille.

En ole ikinä kuullutkaan sen paremmin kuin mökkilokeistakaan iltapäivälehtien palstoja lukuunottamatta

Joka kesäinen lokki mökillä klikki-artikkeli mihin ilmeisen iäkkäät ihmiset kommentteja kirjoittelevat 

En mensisi niiden mökeille vaikka maksaisivat 

Vierailija
53/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin nuorena aikuisena ja lapsineni 23 vuotta kerrostalossa, kunnes viimein sain alkeellisen mökin ilman kaivoa ja sähköä, mutta järven rannalta. Suvun tai kenenkään muunkaan mökit tai kesäpaikat eivät ole olleet minun tai perheeni käytössä enkä ole kutsunut itseäni niille, vaikka rakastan mökkeilyä. Nyt onkin ihmisiä, jotka kutsuvat itse itseään mökilleni. Reiluuden nimissä myöskään minun mökkini ei ole suvun tai kenenkään muun käytettävissä. Nyt se metsä vastaa. Erityisesti ihmettelen sellaista, ettei itse ole kutsuttu, mutta nyt pitäisi kuitenkin päästä toisen mökille.

Vierailija
54/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörii säännöllisesti pihapiirissä petoja. Karhu toimii kuitenkin mökkilokkien parhaana karkottajana. Aina, kun joku aikoo "ajaa ohi", niin voivottelen karhuongelmasta.

Vierailija
55/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on syntynyt ja kasvanut stadissa, ei tunne yhtäkään lokkeilijaa. Taitavat olla maalaisserkkuja kaikki tyynni.

Vierailija
56/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä joutuisin menemään jonkun mökille niin ottaisin kyllä mukaan omat syötävät ja juotavat. Myös ämpärin johon tehdä tarpeet. 2 tuntiakin olisi liikaa jonkun mökkihullun seurassa. Jotenkin kaikkiaan säälittävää porukkaa nämä maalaistollot

Vierailija
57/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Enpä ole enää tässä minun ikäluokassani (90-luvulta eteenpäin syntyneet) huomannut tällaista. Kyllähän sitä lapsuudessa muistaa näitä tilanteita, kun pölähdettiin vaan ihmisten koteihin ilmoittamatta ja poikettiin mökeillä jne. Vuoroin vierailtiin. Tajusin jo silloin, että tuo on epäkohteliasta käytöstä ja monet kerrat näki sitä vaivaantunutta naamaa niin oman äitini kasvoilla tai Leena-tädin, jonka huvilalla poikettiin ohikulkumatkalla Visulahteen...

Vierailija
58/58 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea koko juttua. "Siivosimme heidän rantamökkinsä ja sulho sai hakea heille juomia alkosta" Miksi joku edes suostuu tuohon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä