Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienituloinen saa asuntolainan?

Vierailija
22.06.2019 |

Kertokaas! Monella oma asunto, mut miten ne on saatu?
Pelkkä maksu kyky ei näytä riittävän pankeille.
Silti meille ihmetellään, että miksi teillä ei ole omana asunto. No miten ois, jos laina ei heru, eikä käteinen riitä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa. Miten jollain nuorilla duunaripariskunnilla voi olla 200-300 tonnin arvoisia asuntoja. Miten ne saa niin paljon lainaa? Monilla on vielä pienet lapset ja äiti hoitovapaalla monta vuotta.

Lapsiperheille myönnetään lainaa herkemmin. Arvaa v-tuttaako tahattomasti lapsettomana ja ainoana taloudessa joka käy töissä, mies työttömänä.  

Vierailija
22/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa. Miten jollain nuorilla duunaripariskunnilla voi olla 200-300 tonnin arvoisia asuntoja. Miten ne saa niin paljon lainaa? Monilla on vielä pienet lapset ja äiti hoitovapaalla monta vuotta.

Ehkä ne saa lainan silloin, kun lapsia ei vielä ole ja ottavat lyhennysvapaata tai neuvottelevat pienemmän lyhennyssumman sille ajalle, kun se hoitovapaa on? Ja molemmat vanhemmat sellaisella alalla, että laina kuitenkin myönnetään. Ehkä on takaajat?

Ymmärrän takaajien (tai enäähän ei henkilötakaus käy, vaan pitää olla vakuuksia) ja ns. varmat työpaikat, mutta jos palkat on pienet, niin miten niistä LYHENNETÄÄN isoa lainaa?

Meillä on lainaa 200 000e ja 800e kk lyhennetään. Ei se 400e per perse nyt niin iso summa ole..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia tehnyt töitä, säästänyt ja säästänyt. Saatiin juuri ja juuri asuntolainan pieneen edulliseen asuntoon. Nihkeästi oli vaikka molemmilla vakityöt, mutta ei ollut takaajia eikä muuta omaisuutta. Tästä sitten keski-ikäisenä isompaan asuntoon kun tää maksettu ja säästetty pääomaa seuraavaan asuntoon.

Vierailija
24/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa lyödään laskuriin tulot ja menot ja katsotaan paljonko lainaa voidaan myöntää.

Asp-säästäminen ja laina asia erikseen.

Vierailija
25/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari tonnia säästöjä ja vakituinentyö kun kysyin lainaa. Pankki olisi antanut maksimissaan 60 000€. En ottanut noin isoa lainaa kun tässä 30 000€ on tarpeeksi maksamista vaikka korot ovat alhaalla. En asu pk seudulla kuten varmaan arvaatte. Siellä tosin isommassakin lainassa voi olla mieltä kun vuokrat ovat korkeat ja asunnon arvo jos ei nouse niin säilyy.

Vierailija
26/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne saa lainan silloin, kun lapsia ei vielä ole ja ottavat lyhennysvapaata tai neuvottelevat pienemmän lyhennyssumman sille ajalle, kun se hoitovapaa on? Ja molemmat vanhemmat sellaisella alalla, että laina kuitenkin myönnetään. Ehkä on takaajat?

Ymmärrän takaajien (tai enäähän ei henkilötakaus käy, vaan pitää olla vakuuksia) ja ns. varmat työpaikat, mutta jos palkat on pienet, niin miten niistä LYHENNETÄÄN isoa lainaa?

Meillä on lainaa 200 000e ja 800e kk lyhennetään. Ei se 400e per perse nyt niin iso summa ole..

Tässä puhuttiin pienituloisista.

Vierailija
27/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla isotuloisen miehen. Minä tein hoitajana pätkätöitä, silloin olin äitiyslomalla. Avomieheni tienasi noin 100 000€/kk. Lainaa saimme 400 000€. Toki nyt olemme naimisissa ja minä olem vakiduunissa. Minun vuosipalkka on noin 35 000€.

Mukava on lainaa maksella kivasta talosta :)

Vierailija
28/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhh kirjoitti:

Ottamalla isotuloisen miehen. Minä tein hoitajana pätkätöitä, silloin olin äitiyslomalla. Avomieheni tienasi noin 100 000€/kk. Lainaa saimme 400 000€. Toki nyt olemme naimisissa ja minä olem vakiduunissa. Minun vuosipalkka on noin 35 000€.

Mukava on lainaa maksella kivasta talosta :)

Siis 100 000€/vuosi..

Vierailija
29/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en epäile maksukykyäni, mutta lainaa ei tipu.

Maksanhan vuokraakin joka kk 1000€, mutta ei siitä paljoa säästetä. Ei edes pientä lainaa saa.

Vierailija
30/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pankit ei paljon henkilötakaajista perusta. Mutta jos vanhemmat voivat käyttää vakuutena omaa asuntoaan tai muuta realiomaisuutta, niin kyllähän sitä lainaa sitten saa vaikka hakijalla ei kummoiset tulot olisikaan.

Vierailija
31/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pienituloisen ei kannata edes ottaa mitään asuntolainaa.

Suomessa on paljon maksuhäiriöisiä ihmisiä.

Vierailija
32/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille myönnetään lainaa herkemmin. Arvaa v-tuttaako tahattomasti lapsettomana ja ainoana taloudessa joka käy töissä, mies työttömänä.  

No ei kyllä pidä paikkaansa. Lapsista tulee kuluja ja ne huomioidaan maksukykyä määritältäessä.

Vierailija
33/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu, ASP-säästöjä 30 000, lainaa otimme 250 000 e. Kyllähän tuota tuli maksettua vuokraa 800 e jo ihan liian pitkään, eipä tämä 1000 e lainanlyhennys paljon tilannetta muuta. Nyt asumismukavuus paljon parempi ja maksetaan omaan pussiin.

Vierailija
34/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyskin periytyy kirjoitti:

Nykyään pankit ei paljon henkilötakaajista perusta. Mutta jos vanhemmat voivat käyttää vakuutena omaa asuntoaan tai muuta realiomaisuutta, niin kyllähän sitä lainaa sitten saa vaikka hakijalla ei kummoiset tulot olisikaan.

Väärä luulo, ei saa. Hakijan maksukyky katsotaan aina ja sen mukaan mitoitetaan lainan määrä. Toki selvitellään vakuudet jne, mutta ei tonnin nettotuloilla saa asuntolainaa, vaikka vanhemmilla olis mitkä reaalivakuudet antaa pankille.

Vierailija
35/35 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan heillä on jotain perintöä tai vakuuksia tms. Me ollaan pienituloisia ja oltaisiin saatu lainaa vain 145t€. Eihän tuolla saanut edes silloin 15v sitten perheasuntoa. Omia säästöjä oli 60t€ joten se kun lisättiin lainan päälle niin saatiin ihan ok rivari muttei mitään ökytaloa sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi