Suomalaisten makuuhuoneet ovat lähes kuolleita: vuoden seurustelleet pariskunnat harrastavat seksiä keskimäärin kahdesti viikossa, yli viisi...
Ja parisuhteen kesto vaikuttaa enemmän kuin kumppaneiden iät. Ilmeisesti aluksi jaksetaan panostaa, mutta sitten muutetaan yhteen, suhde rutinoituu ja erotiikka kuolee.
Toki seksillä tarkoitetaan tässä tutkimuksessa yhdyntäkertoja, koska se valikoitui aikanaan FINSEX-tutkimuksessa mitattavaksi suureeksi. Muunlaista seksiä voi toki olla enemmän. Mutta kyllä nuo yhdyntäkerroiksikin ovat tavattoman vähäisiä minusta.
Minulle sopiva tahti on 5-7 kertaa viikossa. Tuolla olaan jo kirkkaasti korkeimmassa desiilissä.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/df3d87cd-3aab-49b6-…
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei kumppania kannata yrittää suostutella harrastamaan enemmän seksiä. Monille se imurointi on ihan oikeasti tärkeämpää ja mielekkäämpää tekemistä kuin seksi.
Jos ensimmäisten kuukausien jälkeen huomaa, että libidoissa ja suhtautumisessa seksiin on huomattava ero, kannattaa suosiolla lopettaa seurustelu. Näin perustavanlaatuisessa asiassa ei kannata tehdä kompromisseja, jotka hiertävät kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Seksuaalinen yhteensopivuus on erittäin tärkeää.
Totta.
Itse olen jo kerran harrastanut seksiä tämän ketjun perustamisen jälkeen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn töissä,pidän kodin siistinä,harrastan liikuntaa ja hoidan itseäni.Mulla ei olis edes aikaa,eikä energiaa harrastaa seksiä enemmän,kun kerran viikossa.Halimisesta ja pussailusta pidän :)
Seksihän nimenomaan antaa sitä energiaa, joilla arjen joutavuuksista selviää!
Seksihän on fyysinen suoritus siinä missä urheilukin, eikä minulla ainakaan energiatasot lisäänny juoksulenkin tai salitreenin jälkeen. Sellaisen jälkeen kaipaa lähinnä sohvaa.
Ehkä siinä tapauksessa energiaa saattaisi jäädä muuhunkin, jos seksi on luokkaa ”pari työntöä ja tuima tuijotus”. Orgasmi kyllä antaa tiettyä pirteyttä päivään, mutta kunnon tunteja kestävä makuuhuonejooga vain imee ihmisestä mehut.
Kyllä minulla ainakin seksin jälkeinen hyvä olo kestää pitkään. Keho rentoutuu, stressiajatukset kaikkoavat mielestä, maadottuu paremmin nykyhetkeen.
En kyllä harrasta niin akrobaattista seksiä, että sitä voisi mtienkään verrata salitreeniin. Yleensä olen sidottuna paikallani...
Miksi tätä on miinustettu?
Parinvaihto piristää mukavasti, esim. Jos saa hyvävarusteisen mustan miehen. Tai ottaa kolmanneksi pyöräksi miehen
Meillä keskimäärin 3 kertaa viikossa, arvioisin, yhdessä reilu 30 v. Ainoat seksittömät kaudet ovat olleet pari kk lasten syntymien jälkeen ja muutama suruaika. N50 ja M51
Yli 40 vuotta avioliittoa takana ja huikean hyvää seksiä edelleen pari kertaa viikossa. On se toki vähentynyt, vielä kymmenisen vuotta sitten harrastimme 4 kertaa viikossa.
Jännä että kaikissa kommenteissa tunnutaan olettavan, että toinen osapuoli haluaisi seksiä enemmän kuin sen kerran tai kaksi viikossa.
Miksi vain yhdyntä lasketaan seksiksi? Yhdyntää meillä ei ole välttämättä edes joka viikko mutta muuta seksuaalista aktiivisuutta kyllä useammin. Ja joskus voi olla jollain viikonloppureissulla 4-5 kertaa sitä yhdyntääkin.
Meillä on seksiä jotain 2-7 kertaa viikossa näin muutaman vuoden jälkeen, ei ole vaarallista jos sitä on vähän, mutta ihan kivaa silloin kun sitä on paljon.
Välillä vaan ollaan niin käsittämättömän väsyneitä kiireisen arjen kanssa, että mielummin vaan halaillaan ja silitellään, rauhoitutaan. Esim. viikonloppuina seksiä on huomattavasti enemmän, kun aikaakin on enemmän.
Mies on siis aika kova suoriutuja, tekee pitkää päivää ja sen päälle stressaa perhe- ja ystävyyssuhteistaan ja omista harrastusprojekteistaan. Itselläni on vähän helpompaa, mutta ymmärrän täysin jos on liian väsynyt tai stressaantunut seksiin (edes sooloiluun) . Meillä on onneksi muitakin juttuja jotka pitää meidät yhdessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mullekaan muna seisoisi yli 30v suomalaiselle naiselle.
Satsaus ulkonäköön on tasan nolla luokkaa koska "minä olen niin spesiaali enkä minä laittaudu miehiä varten tai mielistele niille". Toinen käsi käy sipsipussissa sillävälin kun toinen käsi näppiksellä on kirjoittelemassa vauva palstalle millaisia paskoja miehet ovat.
Ja sinä varmaan saatkin tyydytettyä naiset aina sängyssä?
Mikä tässä on ongelma? Varmaan seksiä olisi enemmän, jos ihmiset haluaisivat enemmän seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain yhdyntä lasketaan seksiksi? Yhdyntää meillä ei ole välttämättä edes joka viikko mutta muuta seksuaalista aktiivisuutta kyllä useammin. Ja joskus voi olla jollain viikonloppureissulla 4-5 kertaa sitä yhdyntääkin.
Vastaus kysymykseesi löytyy aloitusviestistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on ongelma? Varmaan seksiä olisi enemmän, jos ihmiset haluaisivat enemmän seksiä.
Kuinka niin? Suomalaiset nimenomaan toivovat enemmän ja parempaa seksiä. Naisista esimerkiksi yli puolet ei saa niin paljon kuin haluaisi: https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2015091620360341
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut alusta asti seksiä 1-3 kertaa, koska tapaamme vain viikonloppuisin.
Tällainen suhde on ihan paras. Meillä sama, ja aina seksiä. N36+M41
Niin on. Kun ei jaa makuuhuonetta arjessa, se ei äkisti vaan sänky on seksiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satsaus ulkonäköön on tasan nolla luokkaa koska "minä olen niin spesiaali enkä minä laittaudu miehiä varten tai mielistele niille". Toinen käsi käy sipsipussissa sillävälin kun toinen käsi näppiksellä on kirjoittelemassa vauva palstalle millaisia paskoja miehet ovat.
Itä-eurooppalainen nainen on hyvä vaihtoehto. Ja heitä on yli 30000 pk-seudulla. Vinkki perinteisille miehille :-)
Eikun menoksi miehet.Hopi hopi....ja yllätys.Tilanne on sama
kuin edellisessä avioliitossa, paitsi että 3x huollettavana lasta, jotka vuoroviikoin hoidossa, elatusmaksu ja nalkuttaa akka
Tervemenoa, ei tule ikävä, saanpahan olla joka toinen viikko rauhassa...
Vierailija kirjoitti:
Jännä että kaikissa kommenteissa tunnutaan olettavan, että toinen osapuoli haluaisi seksiä enemmän kuin sen kerran tai kaksi viikossa.
Varmaan, koska enemmistö suomalaisista haluaa enemmän seksiä kuin saa?
Vierailija kirjoitti:
Eikä mullakaan pöksyt kaatuisi yli 30- vuotiaille suomalaiselle miehelle
Satsaus ulkonäköön on nollaluokkaa, koska " minä olen mies", se riittää.Parta ajamatta, hiukset epäsiistit, ei käydä suihkussa, töillä kädellä juodaan olutta ja toisella räplätään kaukosäädintä.Ei ne lököverkkarit , hienhaju ja rosoinen t-paita herätä haluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn töissä,pidän kodin siistinä,harrastan liikuntaa ja hoidan itseäni.Mulla ei olis edes aikaa,eikä energiaa harrastaa seksiä enemmän,kun kerran viikossa.Halimisesta ja pussailusta pidän :)
Seksihän nimenomaan antaa sitä energiaa, joilla arjen joutavuuksista selviää!
Seksihän on fyysinen suoritus siinä missä urheilukin, eikä minulla ainakaan energiatasot lisäänny juoksulenkin tai salitreenin jälkeen. Sellaisen jälkeen kaipaa lähinnä sohvaa.
Ehkä siinä tapauksessa energiaa saattaisi jäädä muuhunkin, jos seksi on luokkaa ”pari työntöä ja tuima tuijotus”. Orgasmi kyllä antaa tiettyä pirteyttä päivään, mutta kunnon tunteja kestävä makuuhuonejooga vain imee ihmisestä mehut.
Kyllä minulla ainakin seksin jälkeinen hyvä olo kestää pitkään. Keho rentoutuu, stressiajatukset kaikkoavat mielestä, maadottuu paremmin nykyhetkeen.
En kyllä harrasta niin akrobaattista seksiä, että sitä voisi mtienkään verrata salitreeniin. Yleensä olen sidottuna paikallani...
Miksi tätä on miinustettu?
Entä miksi tätä on miinustettu?
Itse vaihdoin nuorempaan mieheen, nyt tyytyväinen, molemmat haluaa yhtä paljon ja seksi on mahtavaa.Ex mies oli samanikäinen, mutta tosi "ukkoutunut"
T n 36 ja nykyinen mies 25 v
Ei kumppania kannata yrittää suostutella harrastamaan enemmän seksiä. Monille se imurointi on ihan oikeasti tärkeämpää ja mielekkäämpää tekemistä kuin seksi.
Jos ensimmäisten kuukausien jälkeen huomaa, että libidoissa ja suhtautumisessa seksiin on huomattava ero, kannattaa suosiolla lopettaa seurustelu. Näin perustavanlaatuisessa asiassa ei kannata tehdä kompromisseja, jotka hiertävät kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Seksuaalinen yhteensopivuus on erittäin tärkeää.