Mihin voi tallentaa salasanoja?
Kommentit (27)
Lähetä mulle, pidän ne varmassa tallessa.
Vauva-palstalla pysyy kaikki salasanat tallessa. Voi ristus näitä trolleja.
Miten voitte luottaa mihinkään paitsi omaan päähänne? Joku hakkeroi nuo salasanasovelluksetkin vielä ja siinäpä ollaan.
Ellei tämä ollut vitsi, niin kerron: Itse tein uuden osoitekirjan, mihin kirjasin myös kaikki käytössä olevat salasanat. En pidä osoitekirjaa mukana, vaan kotona hyvässä jemmassa.
Mulla on text filussa, ja toi on zippiin salattuna. Siinähän koittaa sergei ja johnny sitä availla.
Kirjoita tänne vaan. Pysyy kymmenenkin vuotta tallessa ja löydät kätevästi googlella.
Kierrevihko johon kirjaan muutakin tärkeää, saahan sen lukkojen taakse jos jotain salattavaa.
Mulla on käytössä KeePass-ohjelma ja sille pitkä, hieman sotkettu lause salasanana. Arkaluontoisimmat salasanat talletan tuonne vain osittain tietyllä kaavalla sekotettuna, mutta työhön liittyvät ja muut vaarattomat sellaisenaan. DropBox synkkaa KeePass-'tietokannan' eri laitteiden välillä kotiin, kännyyn ja töihin.
Itse asiassa piilotan salasanat palstalle. Minulla on tietyissä viesteissä salasanat piilossa. Itsellä on sitten koodikirja, että miten salasanat saa viesteistä auki.
Pieni ruutuvihko minne kirjaan heti kun teen uuden tunnuksen. Lisäksi toinen vihko jossa "varmuuskopiot". Käytän myös omaa salaussysteemiä millä muistan lähes kaikki salasanat.
Firefox niitä alvariinsa kysyy tallennetaanko
Vierailija kirjoitti:
Firefox niitä alvariinsa kysyy tallennetaanko
Ainakin Firefoxin aikaisemmat versiot tallettivat salasanat selkokielisinä, jotka kuka tahansa koneelle pääsevä näkee. Minä käytän tuota selailuun, mutta olen asettanut sen tyhjentämään kaiken sisällön aina suljettaessa.
Työpaikan intranetille, wikille, jne käytän IE:tä ja nuo salasanat talletan kun en viitsi kirjoitella niitä monta kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä KeePass-ohjelma ja sille pitkä, hieman sotkettu lause salasanana. Arkaluontoisimmat salasanat talletan tuonne vain osittain tietyllä kaavalla sekotettuna, mutta työhön liittyvät ja muut vaarattomat sellaisenaan. DropBox synkkaa KeePass-'tietokannan' eri laitteiden välillä kotiin, kännyyn ja töihin.
Minullakin KeePass. Salasanana pitkä satunnainen merkkijono, joka on tikulla tiedostona. Tikku toimii siis avaimena. Käytän niitä vain kahdella läppärillä, joihin synkkaan ne manuaalisesti.
Mulla on kaksi vanhaa Nokia puhelinta, laitan salasanat puhelimen muistutuksiin,
Aloin kirjata juttuja jotka täytyy muistaa, silloin kun olin leikkauksessa 5 vuotta sitten ja huomasin etten muista pankkikortin tunnuslukua. Oletan että tällä mobiilitunnistautumisella voi todistaa jopa henkilöllisyyden? Otin käyttöön muutama viikko sitten.
Olen 60 v.
Bitwarden on hyvä. LastPass sekoili niin kauan Firefox-lisäosansa kanssa, että minulle riitti.
Vierailija kirjoitti:
Ja varman kuvittelette, ettei ohjelman tekijä ole jättänyt takaporttia jonka kautta pääsee salasanoihin käsiksi...
Tunnus: vihrealanka
Salasana: 12345678
LastPass