Tytön poikakaveri toi 50 euroa ruokarahaa
Vähän outo homma mielestäni. Poika siis oleilee meillä paljon ja se on aivan ookoo. Tuntui vähän hassulta kun tänään tarjosi minulle 50 euroa, sanoi että äiti lähettänyt kun poika aina meillä syö. En tosiaan ole ajatellut että vaikka syökin meillä siitä pitäisi maksaa, aina lasten kavereille ruoka tarjottu Ilman muuta jos ruoka-aikaan ovat, eikö se ole itsestään selvää.
Kommentit (66)
Hyvä pointti tuo, että nuorten on ymmärrettävä rahan arvo ja että ruoka maksaa.
Silti vähän loukkaantuisin, jos meillä usein syövät nuorten kaverit ja kumppanit antaisivat rahaa. En minä pidä ravintolaa jossa on hinnat, tämä on meidän koti ja kuka meillä on ruoka-aikaan, sille katetaan lautanen. Rahaa ei ole liikaa, mutta tingin näköjään muusta mieluummin kuin vieraanvaraisuudesta.
Mutta ajatus on kaunis tällä poikaystävällä. Itsekin ilahdun, kun nuoret joskus keittää mulle kahvit ja ostavat pullaa tai kerran tekivät kimpassa ruokaa ja tarjosivat vaihteeksi minulle. Tasan en haluakaan että menee, opiskelijoita ovat kaikki, mutta ajatus on tärkein.
Ihan kohteliasta. Itse söin lapsena tosi usein parhaan kaverini luona ja kerran sitten äitini antoi heille rahaa, sillä perustein kun aina syöttävät mua. Vasta se sai minut ajattelemaan, että ei kaverin perheellä varmasti ollut kovin varaa syöttää ylimääräisiä, kun toinen vanhemmista oli pitkäaikaistyötön ja toinen hyvin pienipalkkaisessa työssä. Tarkemmin ajateltuna hyvin säästäväisesti heillä syötiinkiin, aina itse tehtyä ja paljon makaronia ja perunaa. Ei sitä ala-asteikäisenä sellaisia miettinyt että ruokakin maksaa aika paljon.
Fiksu äiti pojalla näyttää olevan. On ihan hyvä jakaa kuluja jos poikansa on paljon tyttöystävän perheessä syö asuu ja muutenkin aiheuttaa kuluja. Meillä sai aina tytön kaverit olla yötä, syödä ja mökkireissullekin otettiin mukaan, ei pyydetty maksamaan mistään. Nyt olisi eri tilanne, kun ei itsellä enää ole varoja, silloin oli hyvät palkat.
Ihana! Näitä on nykyään harvassa, saa poika hyvän mallin kotoa. Käske tyttäresi pitää tiukasti pojasta kiinni!
Meillä ei vierailta aika kotiväeltä veloiteta ruoasta eikä muustakaan elämisestä. Mutta varmaan on olennaista, että pystymme taloudellisesti tarjoamaan ruoat myös tuolle ylimääräiselle.
Tyttö ja poikaystävät ovat meillä aina olleet osa perhettä, ja tuo on ollut osoitus siitä että ovat tervetulleita. Tosin kun ’suhde’ on kehittynyt sille ’kotiväki’ tasolle ollaan meillä myös surutta laitettu tekemään oman osansa kotihommista. Tämän olen myös omille lapsille opettanut, eikä tulisi mieleenikään lähettää pojan tyttöystävän vanhemmille ruokarahaa - mutta tiedän että hän narisematta on siellä osallistunut pihan kunnostukseen, keittiöremonttiin, toiminut pikkuveljen jääkiekkokuskina, ollut isoäidin muutossa kantoapuna yms. Niinkuin ’perheenjäsenen’ kuuluukin. Tämän lisäksi meidän poika on jostain omaksunut minua kyllä miellyttävän mallin, jossa hän maksaa ruoat ja leffaliput jos he tyttöystävän kanssa menevät ulos (joskus tätä vähän ihmettelin, mutta kuulemma se on ihan ’tietenkin, kuuluu asiaan’ tapa heidän porukoissa).
Tuollainen ruokamaksu olisi vähän pelottavaa - mitähän minun lapseni edellytetään tajuavan maksaa?
No ap:n tyttö kai sitten käy asumassa ja syömässä tämän poikaystävän luona kuin hotellissa, vai? Reilukerho. Älä ap viitsi olla ääliö. Osallistu vastavuoroisesti mukulasi kustannuksiin, kun on kylässä