Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvatulehdus mökillä

Vierailija
21.06.2019 |

No niin, meni eilen järvivettä korvaan ja nyt on kipeä tulehdus. Vähän lämpöä. Perus ibuprofen ja paracetamol löytyy. Voinko laittaa kookosöljyä tai oliiviöljyä? Valkosipulia? Eucalyptusta? Onko mitään niksipirkkaa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen kohta harjoitteluun päivystykseen. Aion kylä laittaa koville nämä turhaan soittelijat. Kuormittavat järjestelmää ja aiheuttavat kuluja.

Siis mitä? Eikö se tehtävä ole sieltä kertoa miten pitää toimia ja neuvoa ihmisiä. Sitäpaitsi et voi etukäteen tietää, onko soitto turha vai ei. Vaikka joku ihminen olisi sinun mielestäsi typerä kun ei tiedä jotain, olet kuitenkin töissä joten sinun tulee osata hoitaa se tilanne asiallisesti ja aikuisen ihmisen tavoin.

Nimen omaan. Annan viimeisimmän tiedon mukaiset neuvot. Niihin kuuluu esim korvatulehdus paranee usein itsestään. Kipua voi hoitaa parasetamolilla ja ibuprofeenilla.

Turhia antibiootteja voi kysellä vaikka yksityseltä?

Niin. Korvatulehdus paranee usein itsestään. Voi käyttää tulehduskipulääkkeitä ja seurata tilannetta. Hakeutua terveyskeskukseen, jos ei mene muutamassa päivässä ohi.

Edelleenkään sinä et tiedä tullaanko antibiootteja tarvitsemaan vai ei. Itse vastustan turhien antibioottien syömistä ja olen syönyt antibioottikuurin kerran viimeisten 10 vuoden aikana, mutta en esimerkiksi minä tiedä etukäteen tarvitseeko joku muu niitä tulevaisuudessa vai ei. Sinulla on todella huono asenne ja se varmasti kuuluu asiakkaille työssäsi.

Kyllä. Asenteeni varmasti kuuluu ja näkyy. Edelleen olen sitä mieltä, että tänään alkanut korvakipu aikuisella ei tarvitse päivystystyshoitoa. Keskitän taitoni ja osaamiseni sinne missä minua tarvitaan.

Kuka tässä on niin väittänyt, että tarvitsee? Vastasit kommenttiin, jossa kehotetaan seuraamaan tilannetta ja hakeutumaan terveyskeskukseen.

Vierailija
62/66 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korvatulehdus on laantunut mutta kurkku kipeä, ikäänkuin tulehdus olisi "laskeutunut" korvista kurkkuun? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, voit huuhdella alkoholilla tunnin välein!

Vierailija
64/66 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain miestä valuttaa spermat korviisi ja loput suuhun. Luulis auttavan.

Vierailija
65/66 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan töki sitä korvaa millään tai kaada sinne mitään omia öljysekoituksia. Valkosipuli ja öljyt ja jos on c-vitamiinia ja sinkkiä voi ottaa sisäisesti. Ne auttaa joskus tulehduksia ja flunssia paranemaan nopeammin.

Ja pyh. Voihan uiddu.

Lääkäriin!

Vierailija
66/66 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä jotain miestä valuttaa spermat korviisi ja loput suuhun. Luulis auttavan.

Meinaat, että nyt vielä melkein 5 vuottta myöhemmin tästä olisi apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä