Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäättekö säälistä koskaan facessa?

Vierailija
21.06.2019 |

Esim jollakin on vähän huono kuva itsestään, mutta silti kaikki tykkää... kannustuksena?
Tai jotenkin muuten vähän nolo päivitys...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tämä ketju avasi silmäni tähän someen. Itse en ole fb:ssa, instassa olen,lähinnä katselen toisten kuvia.

Mutta mutta.. onko tavoitteena siis oikeasti olla suosittu, jotta saa itselleen hyvän fiiliksen? Vaikka tietää,että osa tykkäyksistä tulee juuri mainituista syistä (joku toinen haluaa itselleen tykkäyksiä). Sehän on HARHAA. Mä en voi ymmärtää, mikä ilo siitä on. Luulisi,että siinä vääristyy kuva itsestä, kavereista,omasta hyvinvoinnista, kun elää sen harhan kanssa.

Toki tunnistan tilanteen,että on kiva saada esim. kivaa palautetta itsestään, vaikka se olisi kohteliaisuuttaankin sanottu. Mutta jos tuollaisen äärellä on päivittäin, niin ei siinä kyllä pää pysy mukana, ainakaan itsellä ei pysyisi.

Luulisi että tuohon tykkäilyyn addiktoitua aika pahasti, mikä mielestäni tarkoittaa juuri siitä,että oma itse ja hyvinvointi on kadotettu..

Hmmm. Kiitos kiinnostavasta avauksesta!

Vierailija
42/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan edes ajatele noita tykkäämisiä, tää some on lähinnä ajankuluksi ja jos jollakin on syntymäpäivä kun jossain facessa satun olemaan, niin tietysti onnittelen, koska se on vain tapa ja nää ihmiset kun eivät ole kaikki niitä läheisimpiä, niin ei noita kuvia tule ajatelleeksi sen enempää miksi ne ovat otettu tai jaettu, eikä niiden läheisten kanssa yhteydenpito jää vain someen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuden kohteita ei tykätä. Sellaset jees jees, ok -päivitykset kerää eniten tykkäyksiä.

Tää on kyllä totta. Välillä ihmetellyt kun asiat tiedetään ja matkitaan (tämän tietämisen huomaa jutellessa), mutta tykkäykset menee johonkin kaverin kavereille.

Vierailija
44/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustuksena profiilikuvista ja sitten sellaisista super-tylsistä äitien ja isien lapsi-ja perhepäivityksistä.Tyylin joku retki puistoon ja nähtiin orava jee...

Niin tai: Täsä vietetään juhannusta MEIDÄN mökillä. Ei kerrota mitään siitä että on v.mäistä käydä ulkohuusissa ilman käs.pesua ja että itikat syö niin s.tanasti, eikä oo mitään tekemistä.

Vierailija
45/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tämä ketju avasi silmäni tähän someen. Itse en ole fb:ssa, instassa olen,lähinnä katselen toisten kuvia.

Mutta mutta.. onko tavoitteena siis oikeasti olla suosittu, jotta saa itselleen hyvän fiiliksen? Vaikka tietää,että osa tykkäyksistä tulee juuri mainituista syistä (joku toinen haluaa itselleen tykkäyksiä). Sehän on HARHAA. Mä en voi ymmärtää, mikä ilo siitä on. Luulisi,että siinä vääristyy kuva itsestä, kavereista,omasta hyvinvoinnista, kun elää sen harhan kanssa.

Toki tunnistan tilanteen,että on kiva saada esim. kivaa palautetta itsestään, vaikka se olisi kohteliaisuuttaankin sanottu. Mutta jos tuollaisen äärellä on päivittäin, niin ei siinä kyllä pää pysy mukana, ainakaan itsellä ei pysyisi.

Luulisi että tuohon tykkäilyyn addiktoitua aika pahasti, mikä mielestäni tarkoittaa juuri siitä,että oma itse ja hyvinvointi on kadotettu..

Hmmm. Kiitos kiinnostavasta avauksesta!

En ole kukaan tähän ketjuun aiemmin vastanneista, mutta olen itsekin tällainen "suosittu" somessa. Minä jollakin kierolla tavalla nautin siitä epäaidosta maailmasta, joka somessa on. Somessa saa näyttää vain parhaita puolia, se on ikäänkuin toinen todellisuus, jossa kaikki on kauniimpaa ja parempaa. En ajattele, että omani tai muiden elämä olisi todellisuudessa yhtä ihanaa ja virheetöntä kuin somessa. Tykkäysten määrällä on minulle väliä. Kun saan paljon tykkäyksiä, tunnen että minut on hyväksytty siihen "somettajien piiriin" ja että julkaisuni on huomioitu ja muut ovat tykänneet siitä. Vastavuoroisesti tykkään itse muiden kuvista. Jos saisin johonkin kuvaan huomattavan vähän tykkäyksiä, niin kyllä ihmettelisin heti että mikä siinä on vikana, ja todennäköisesti poistaisin sen.

Itselleni tuo "suosittu somessa" on nimenomaan tapa boostata itsetuntoa.koen, että se on yksi asia missä olen hyvä.Eikä kukaan voi väittää, etteikö tykkäysten ja Kivojen kommenttien saaminen tuntuisi hyvältä. Hyvältä se tuntuu ja motivoi jatkamaan.

Vierailija
46/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös instaan ollut tulossa se ominaisuus että tykkäykset ei näkyisi enää muille kun itselleen? Että näkisi vaan itse moniko omasta kuvasta tykkäsi. 

Vierailija
47/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut reppanat saa hirveästi tykkäyksiä. 

Vertaistukiryhmässämme on suurin osa "täysillä käyviä". Yksi on laitoshoidossa, ja saa paljon tykkäyksiä. Minusta on hyvä, että huolta pidetään. <3

Vierailija
48/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös instaan ollut tulossa se ominaisuus että tykkäykset ei näkyisi enää muille kun itselleen? Että näkisi vaan itse moniko omasta kuvasta tykkäsi. 

Ihanko tosi? Mistä olet näin kuullut? Tuo olisi aika mullistava muutos.

Vierailija
49/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
50/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Anopin ja joidenkin lähisukulaisten julkaisuja tulee tykättyä ihan kohteliaisuudesta, vaikka jutut ja kuvat eivät ole hyviä.

Vierailija
51/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttava seuraa muiden Sosmedioita ja tuntee ylemmyyttä jos hänellä on enemmän kavereita tai tykkäyksiä kuin jollain toisella kaverillaan. Oikeassa elämässä kateellinen ja säälittävä ihminen.

Vierailija
52/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut laskee oikeasti kaverimääriään ja vertailee. Sitten päässään on aika makea tyyppi jos insta on täynnä tykkäyksiä. Se ja sama mitä selän takana puhutaan.

Vierailija
53/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä facea, mutta instassa tykkään aina kaikkien seurattavieni kaikista kuvista, olivatpa ne oikeasti hienoja tai eivät, koska se saa heidät vastavuoroisesti tykkäämään minun kuvistani aina kun lisään jotain. Toimii, olen "suosittu" somessa, saan paljon tykkäyksiä ja kivoja kommentteja jokaiseen julkaisuuni.

Ihmiset ovat lopulta yksinkertaisia olioita. Tykkäät aina heidän kuvistaan = olet kiva, tekee mieli tykkäillä vastavuoroisesti sinun kuvistasi. Jätät ilahduttavia kommentteja = olet kiva, saatanpa kirjoittaa sinullekin joskus jotain kivaa. Olen ihan satavarma, että omat kuvani eivät saisi läheskään näin paljon huomiota, jos en juurikaan tykkäilisi muiden kuvista.

- Rehellinen instailija, alapeukuta jos tahdot

Mitä rehellistä on tykätä summanmutikassa kaikista? Saako tuollaiseen jotain valmista nappulaa ettei kuvia edes tarvitse katsoa, kunhan yhdellä klikkauksella saa tykkäyksen kaikkiin?

Tarkoitin rehellisellä sitä, että myönnän rehellisesti tykkääväni myös "huonoista" / epäkiinnostavista kuvista vain siksi, jotta ne tyypit tykkäisivät sitten minun kuvistani.

Minusta on kiva saada paljon tykkäyksiä, olivatpa tykkääjien motiivit mitä hyvänsä. Saan itsetuntobuustia ja sosiaalisesti hyväksytyksi tulemisen tunnetta somesta. Some on minulle kivan fiiliksen lähde. Tykkään siitä.

- Rehellinen instailija

Mut jos niillä toisilla on sama motiivi kuin sinullakin eli saada itselleen lisää tykkäyksiä ja kommentteja kun tykkäävät sinun kuvistasi? Lumipalloefektiltä tuo kuulostaa millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Niin no onko näillä instoilla kylläkään muutenkaan.

Niin...Hiffasitko nyt vasta,että some ei ole reaalimaailma. Se on somemaailma. 

Vierailija
54/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy myöntää, että eilen kun laitoin jonkun päivityksen faceen ja toivotin hyvää Juhannusta ja siihen ei aluksi tullut yhtään tykkäystä, oli pakko tarkistaa, että näkyykö se päivitys edes kaikille :D. (Mies tsekkasi omasta facestaan, kyllä se näkyi). Juhannuskiireitä varmaan monella. Kyllä niitä tykkäyksiä sateli sitten illan mittaan :). Mutta aluksi tosiaan ihmettelin, että mistäs nyt tuulee :D.  Kuvassa näkyi dekkari, viinilasi ja kissa, olimme parvekkeella Juhannusta aloittelemasssa. 

Vierailija
55/55 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up