Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäättekö säälistä koskaan facessa?

Vierailija
21.06.2019 |

Esim jollakin on vähän huono kuva itsestään, mutta silti kaikki tykkää... kannustuksena?
Tai jotenkin muuten vähän nolo päivitys...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä facea, mutta instassa tykkään aina kaikkien seurattavieni kaikista kuvista, olivatpa ne oikeasti hienoja tai eivät, koska se saa heidät vastavuoroisesti tykkäämään minun kuvistani aina kun lisään jotain. Toimii, olen "suosittu" somessa, saan paljon tykkäyksiä ja kivoja kommentteja jokaiseen julkaisuuni.

Ihmiset ovat lopulta yksinkertaisia olioita. Tykkäät aina heidän kuvistaan = olet kiva, tekee mieli tykkäillä vastavuoroisesti sinun kuvistasi. Jätät ilahduttavia kommentteja = olet kiva, saatanpa kirjoittaa sinullekin joskus jotain kivaa. Olen ihan satavarma, että omat kuvani eivät saisi läheskään näin paljon huomiota, jos en juurikaan tykkäilisi muiden kuvista.

- Rehellinen instailija, alapeukuta jos tahdot

Mitä rehellistä on tykätä summanmutikassa kaikista? Saako tuollaiseen jotain valmista nappulaa ettei kuvia edes tarvitse katsoa, kunhan yhdellä klikkauksella saa tykkäyksen kaikkiin?

Tarkoitin rehellisellä sitä, että myönnän rehellisesti tykkääväni myös "huonoista" / epäkiinnostavista kuvista vain siksi, jotta ne tyypit tykkäisivät sitten minun kuvistani.

Minusta on kiva saada paljon tykkäyksiä, olivatpa tykkääjien motiivit mitä hyvänsä. Saan itsetuntobuustia ja sosiaalisesti hyväksytyksi tulemisen tunnetta somesta. Some on minulle kivan fiiliksen lähde. Tykkään siitä.

- Rehellinen instailija

Huomion ja narsismin lähde. Egosi tykkää. Aina kannattaa viedä ajatus hiukan syvemmälle.

Näinhän se on. En ole narsistinen enkä itserakas egoilija, mutta huomiota kyllä kaipaan ja sen saaminen tuntuu hyvältä. Tuohon että "ajatus kannattaa vielä syvemmälle": minulle somen merkitys ei ole mitenkään syvällinen. Some on minulle sellaista kivaa, kevyttä hömppää. Tykkään näteistä, värikkäistä, esteettisistä kuvista. Tykkään siitä että saan paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Minulle some ei merkitse mitään sen syvällisempää, enkä tiedä miksi tarvitsisikaan merkitä.

- Rehellinen instailija

En usko kirjoituksiasi. Tietysti todistelet itsellesi (ja meille), ettei some ”merkitse mitään”. Luulen että se on sinulle hyvinkin merkityksellistä, kuten muutenkin huomion saanti ja ulkopuolelta ohjautuvuus. Se tuottaa sinulle mielihyvää ja tekee sinusta objektin.

Vierailija
22/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis vain katsovat kuvaasi ja kommentointeja, mutta ovat hipihiljaa ,eivät peukuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan tykkää, jos en oikeasti tykkää. Ei vaan pysty. Jonkun puolituntemattoman parivuotias spagettikastikkeet naamalla tai eläinrääkkäystä lähentelevät huumorikuvat. Ei onnistu.

Toisaalta tykkään ihan rehellisesti myös kavereiden kännisistä kaksoisleukakuvista ja suttuisista luontokuvista - en siksi että ne olisivat visuaalisesti priimaa tai ammattimaisen valokuvaustaidon osoituksia, vaan ihan vaan siksi, että on mukava nähdä kavereiden aitoakin elämää, ja normaalilla itseluottamuksella varustettu henkilö voi varmasti silloin tällön ottaa selfieitäkin ilman filttereitä tai ulkonäköpaineita.

Vierailija
24/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä facea, mutta instassa tykkään aina kaikkien seurattavieni kaikista kuvista, olivatpa ne oikeasti hienoja tai eivät, koska se saa heidät vastavuoroisesti tykkäämään minun kuvistani aina kun lisään jotain. Toimii, olen "suosittu" somessa, saan paljon tykkäyksiä ja kivoja kommentteja jokaiseen julkaisuuni.

Ihmiset ovat lopulta yksinkertaisia olioita. Tykkäät aina heidän kuvistaan = olet kiva, tekee mieli tykkäillä vastavuoroisesti sinun kuvistasi. Jätät ilahduttavia kommentteja = olet kiva, saatanpa kirjoittaa sinullekin joskus jotain kivaa. Olen ihan satavarma, että omat kuvani eivät saisi läheskään näin paljon huomiota, jos en juurikaan tykkäilisi muiden kuvista.

Mitä rehellistä on tykätä summanmutikassa kaikista? Saako tuollaiseen jotain valmista nappulaa ettei kuvia edes tarvitse katsoa, kunhan yhdellä klikkauksella saa tykkäyksen kaikkiin?

Tarkoitin rehellisellä sitä, että myönnän rehellisesti tykkääväni myös "huonoista" / epäkiinnostavista kuvista vain siksi, jotta ne tyypit tykkäisivät sitten minun kuvistani.

Minusta on kiva saada paljon tykkäyksiä, olivatpa tykkääjien motiivit mitä hyvänsä. Saan itsetuntobuustia ja sosiaalisesti hyväksytyksi tulemisen tunnetta somesta. Some on minulle kivan fiiliksen lähde. Tykkään siitä.

- Rehellinen instailija

Huomion ja narsismin lähde. Egosi tykkää. Aina kannattaa viedä ajatus hiukan syvemmälle.

Näinhän se on. En ole narsistinen enkä itserakas egoilija, mutta huomiota kyllä kaipaan ja sen saaminen tuntuu hyvältä. Tuohon että "ajatus kannattaa vielä syvemmälle": minulle somen merkitys ei ole mitenkään syvällinen. Some on minulle sellaista kivaa, kevyttä hömppää. Tykkään näteistä, värikkäistä, esteettisistä kuvista. Tykkään siitä että saan paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Minulle some ei merkitse mitään sen syvällisempää, enkä tiedä miksi tarvitsisikaan merkitä.

- Rehellinen instailija

En usko kirjoituksiasi. Tietysti todistelet itsellesi (ja meille), ettei some ”merkitse mitään”. Luulen että se on sinulle hyvinkin merkityksellistä, kuten muutenkin huomion saanti ja ulkopuolelta ohjautuvuus. Se tuottaa sinulle mielihyvää ja tekee sinusta objektin.

Tämä! Todellinen ”merkitys” on todella syvällä - niin syvällä, ettei sitä huvita sen enempää tutkiakaan...

Vierailija
25/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes sen kaveri.  Ain't no friend of mine.

Vierailija
26/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää fbkavereina ihmisiä, joita ei tunne?

Eikö fb ole kuulumisten vaihtamispaikka, eräänlainen

Vierailija
27/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tykätä vain säälistä teidänkin jutuistanne. Vaikkapa ne reppanat. Oletteko tulleet ajatelleeksi? Sehän tekee teistäkin reppanoita.

Vierailija
28/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää.

Onko joku facessa pelkästään tykkäysten takia??

Vierailija
29/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nyt kyse ole esiteini-ikäisistä, en usko että enemmistö tykkäilee kenenkään "huonoista" kuvista säälistä. Itse tykkään lähes kaikesta siksi, että kuvat ja postaukset tulevat kavereiltani, joista pidän, ja joiden elämästä olen ihan oikeasti kiinnostunut. Kuvan laatu, aihe ja kuvankäsittelyn taso tai sen puute on yhdentekevää.

Vierailija
30/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kaverin päivityksistä tykkään aika usein lähinnä siksi että edes joku tykkäis. Ovat ihan turhia päivityksiä, mutta jotenkin käy sääliksi, jos ei kukaan tykkää.

Omat päivityksesi todennäköisesti ihan yhtä turhia.

Vierailija
31/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pitää itseään yhtä arvokkaana kuin toisia. Niillä tykkäyksillä ei ole niin kauheana väliä. Tietysti meitä ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
32/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Rehellinen instailija

- Rehellinen instailija

Mielestäni olennainen pointti on se, että some tuottaa minulle vain positiivista fiilistä. Se ei tuota minulle ahdistusta tai minkään sortin paineita, eikä hallitse elämääni. En ole addiktoitunut siihen enkä koe pakkoa lisätä kuvia jne. Joskus lisäilen monta kuvaa viikon sisään, joskus taas tulee parin kuukauden tauko etten laita mitään. Somehuomio on minulle sellaista kivaa, harrastukseen rinnastettavaa aktiviteettia, josta tulee hyvä fiilis.

Huomaan, että haluat nähdä minut sellaisena epävarmana, somesta koko itsetuntonsa ja elämänsä suunnan hankkivana raukkana. En tunne olevani sellainen lainkaan.

-Rehellinen instailija

Vierailija
33/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joku tykkää musta valheellisesti, jee! 

Oikeesti kukaan ei tykkää susta. :D

Kuulostat ihan v tun kateelliselta, heti kolahti kun joku sanoi saavansa paljon tykkäyksiä ja kommentteja :D "oikeesti kukaan ei tykkää susta" voi vttu :D

Vierailija
34/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa kuinka monia heti kismittää jonkun toisen saama huomio. Mitä se teidän prsettä kutittelee millä mentaliteetilla joku toinen tykkäilee tai saa tykkäyksiä? Monet on somessa vain boostatakseen egoaan ja tykkäysten määrällä todellakin on väliä. No facebook ehkä onkin enemmän yhteydenpitopaikka ja vanhemman väestön suosiossa nykyään, mutta esim. juuri instagramissa meno on aika pinnallista . Ketään ei kuitenkaan ole pakko seurata siellä , joten mitä sitten? Mitä se teitä ärsyttää...?

Vierailija
35/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että itse olemalla aktiivinen tulee huomatuksi. Itse kasvatin yhden somen seuraajamäärän moninkertaiseksi ihan vaan sillä, että järjestelmällisesti joka päivä etsin tietyn määrän kuvia ja postauksia tykättäväksi ja kommentoitavaksi ja tykkäilin ja kommentoin sitten niitä. Joka päivä. Pyrin etsimään jotain, josta oikeasti pidin enkä vaan tykännyt kaikesta. Siksi se vaati hieman itsekuria.

Some ei ole todellista, mutta jos siellä haluaa suosituksi eikä ole jo valmiiksi julkkis, tuo on se kaava jolla se tapahtuu.

Vierailija
36/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että itse olemalla aktiivinen tulee huomatuksi. Itse kasvatin yhden somen seuraajamäärän moninkertaiseksi ihan vaan sillä, että järjestelmällisesti joka päivä etsin tietyn määrän kuvia ja postauksia tykättäväksi ja kommentoitavaksi ja tykkäilin ja kommentoin sitten niitä. Joka päivä. Pyrin etsimään jotain, josta oikeasti pidin enkä vaan tykännyt kaikesta. Siksi se vaati hieman itsekuria.

Some ei ole todellista, mutta jos siellä haluaa suosituksi eikä ole jo valmiiksi julkkis, tuo on se kaava jolla se tapahtuu.

Näin se menee.

Vierailija
37/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää millaisista tykkäys tai seuraaja määristä puhutaan täällä? Mikä on paljon? Paljonko tykkäyksiä esim rehellisellä instaajaalla on kun sanoo että on paljon ? :D

Vierailija
38/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään joskus säälistä ja monista muistakin syistä kuin siitä, että oikeadti pitäisin siitä kuvasta.

Vierailija
40/55 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää millaisista tykkäys tai seuraaja määristä puhutaan täällä? Mikä on paljon? Paljonko tykkäyksiä esim rehellisellä instaajaalla on kun sanoo että on paljon ? :D

Kuviini tulee yleensä 200-300 tykkäystä, parhaimmillaan 500. Kuvan laatu ja kiinnostavuus vaikuttavat tykkäysten määrään, mutta ihan selkeästi vaikuttaa myös oma aktiivisuuteni. Mitä enemmän olen lähiaikoina tykkäillyt muiden kuvista, sitä enemmän tykkäyksiä itsekin saan kun julkaisen jotain. Kerran olin 7 kk poissa somesta, en siis julkaissut mitään enkä tykännyt kenenkään muun kuvista sinä aikana. Kun "palasin" lisäämällä jonkun kuvan, se sai noin 100 tykkäystä vähemmän kuin vastaavat kuvani yleensä.

- Rehellinen instailija