Kaaugrillillä "grillaaminen" ei ole ole oikeaa grillaamista
Oikeessa grillissä on tuli ja hiillos.
Huvittaa kun pätijäukot jotka ei osaa kotona laittaa tikkua ristiin (yleensä akateemiset nössöt) ostelee noita kaasugrilleja terasseilleen, että pääsevät kesällä esittelemään kerran "kokkaustaitojaan". Täysin kädettömiä ovat, osaisivatkohan edes puusaunaa lämmittää, en usko.
Minä taas osaan lämmittää puusaunan sekä grillata, mutta olenkin ei-akateeminen nainen. Mieskin osaa.
Kommentit (18)
En minäkään ole vielä päässyt oikein ton kaasugrillauksen makuun. Ei ole kyllä hirveästi kokemusta, miesystävä osti sellaisen muttei siinä saa paistaa kuin makkaraa ettei sotkeennu. Tai pitäis heti tiskata, niin eihän siinä voi laittaa.
Muutenkin aika huonostihan se toimii. Minä tykkään sytysnesteen makuisesta ja kärähtäneestä ja savuisesta hiiligrillatusta ;D
Myöskään parilalevyllä kypsentäminen ei ole grillaamista (grill = ritilä)
Totta.
Grillaamisessa on parasta juuri tuli ja se että siinä grillin ympärillä seurustellaan, se ruoka on vähän kuin sivuseikka mutta kuitenkin nälkä kasvaa odotellessa.
Ei kaasugrillissä mitään tunnelmaa ole.
Faktuaalisesti puhuen kaasulla grillaaminen on grillaamista siinä kuin muukin ritilällä säteilylämmöllä kypsentäminen/kuumentaminen.
Tosimiäs paistaa makkaran sähkö rillissä,,,!!!!
Oikea grillaaminen tapahtuu kaasupillillä.
t. konepajamies
Vierailija kirjoitti:
Tosimies tekee ohmimakkaran ilman mitään grillejä.
Minä grillaan mieluiten tulella tai briketeillä. En oikein ymmärrä kaasun funktiota kun kaasuliesi on jo keittiössä, niin miten se eroaa siitä kovin merkittävästi?
Ajattele meillä on kaasugrilli ja neljä puusaunaa joista yksi avusauna. Osaamme niitä lämmittää samoiten kuin kahdeksaa takaamme.
Onhan makkara ihan eri makuinen kaasulla tai puulla grillattuna. Puulla tai hiilillä grillaan minä 👍
Vierailija kirjoitti:
Minä grillaan mieluiten tulella tai briketeillä. En oikein ymmärrä kaasun funktiota kun kaasuliesi on jo keittiössä, niin miten se eroaa siitä kovin merkittävästi?
Miten uskallat käyttää kaasuliettä sisällä? Eikö se voi vuotaa ja tappaa kaikki siihen kaasuun tai aiheuttaa ison tulipalon?
Vierailija kirjoitti:
Onhan makkara ihan eri makuinen kaasulla tai puulla grillattuna. Puulla tai hiilillä grillaan minä 👍
Juuri näin.
Veljeni ja hänen vaimonsa grillitouhuja on lähinnä tuskastuttavaa katsoa, tekevät kaiken täysin väärin.
On ostettu rosterinen iso, komea ja kallis kaasugrilli jossa on ties kuinka monta poltinta, keittotaso ja kaikki pelit ja pensselit. Grillaavat ainoastaan makkaraa koska muiden ruokien grillaaminen "on niin monimutkaista". Makkaraakaan eivät käytännössä edes grillaa vaan asettelevat sen sellaiseen alumiinivuokaan (grillialusta) kypsymään ettei hieno grilli sotkeentuisi ja menisi pilalle.
Kerran menin sitten minäkin heille "grillaamaan" kun kutsu kävi. Otin mukaan oikein hyvän naudanlihapihvin kun tiesin että makkara on ainut mitä talonväen puolesta grilliin laitetaan. Pihivinkin sitten tyrkkäsivät siihen pirun alumiinivuokaan. Pian isäntäväelle kuitenkin iski paniikki koska pihvi tiputti rasvaa sinne polttimille grillialustan reiästä. Neuvokas emäntä sitten kääräsi pihvin folioon ja kypsytteli siellä...voitte arvata että oli viimeinen kerta kun menen tämän pariskunnan luokse grillaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallat käyttää kaasuliettä sisällä? Eikö se voi vuotaa ja tappaa kaikki siihen kaasuun tai aiheuttaa ison tulipalon?
Öö. Ei. Sitä paitsi sen huomaa hajusta heti.
-ohis, kaikilla naapureillakin on-
Vierailija kirjoitti:
Veljeni ja hänen vaimonsa grillitouhuja on lähinnä tuskastuttavaa katsoa, tekevät kaiken täysin väärin.
On ostettu rosterinen iso, komea ja kallis kaasugrilli jossa on ties kuinka monta poltinta, keittotaso ja kaikki pelit ja pensselit. Grillaavat ainoastaan makkaraa koska muiden ruokien grillaaminen "on niin monimutkaista". Makkaraakaan eivät käytännössä edes grillaa vaan asettelevat sen sellaiseen alumiinivuokaan (grillialusta) kypsymään ettei hieno grilli sotkeentuisi ja menisi pilalle.
Kerran menin sitten minäkin heille "grillaamaan" kun kutsu kävi. Otin mukaan oikein hyvän naudanlihapihvin kun tiesin että makkara on ainut mitä talonväen puolesta grilliin laitetaan. Pihivinkin sitten tyrkkäsivät siihen pirun alumiinivuokaan. Pian isäntäväelle kuitenkin iski paniikki koska pihvi tiputti rasvaa sinne polttimille grillialustan reiästä. Neuvokas emäntä sitten kääräsi pihvin folioon ja kypsytteli siellä...voitte arvata että oli viimeinen kerta kun menen tämän pariskunnan luokse grillaamaan.
Ei se grillin sotkeentuminen, vaan sen puhdistaminen. Pitää vaan tottua siihen, että ne ritilät on vähän sinnepäin puhtaat ja kaikki mitä siellä alla on, on jonkun muun ongelma jos siitä haluaa ongelman tehdä.
jokainen saa grillata ihan miten lystää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimies tekee ohmimakkaran ilman mitään grillejä.
Oomimakkara kahden ritilän välissä - kaksi rilliä!
Joo joo. Nyt olet pätenyt tarpeeksi.