Naapurin sahaaminen häiritseviin aikoihin
Keväällä meinasin polttaa hermoni lopullisesti, kun naapurini sahasi kaikki päivät puita tontillaan, pitäen vain puolen tunnin-parin tunnin taukoja välillä. Minua ei niinkään häiritse moottorisahan jatkuva ääni, vaan se, mihin aikoihin naapuri sitä teki.
Hän sahasi vielä 12 yöllä, joskus pidempäänkin. Tämäkään ei vielä ollut se kaikkein kamalin, mutta pari kertaa keväällä hän aloitti sahaamisen 5 yöllä, sahasi pari minuuttia ja lopetti, kunnes jatkoi 8 aamulla.
Toisen kerran käynnisti sahansa 6 aamulla, sahasi max.10sekuntia ja lopetti, jatkoi vasta iltapäivällä. Nuo olivat kaikkein raivostuttavimpia, koska hän aloitti noin typerään aikaan, ihan kuin vain kiusatakseen, koska lopetti todella pitkäksi aikaa, eikä noin lyhyessä ajassa olisi saanut mitään kunnollista aikaa. Lienee sanomattakin selvää, että noiden jälkeen ei enää saanut unta.
Meinasin mennä puhumaan naapurin kanssa asiasta, mutta lopetti juuri silloin kokonaan sahailun, joten annoin asian olla. Tänään kuitenkin asia muistui mieleeni, kun heräsin 5.30 siihen pirun sahailuun taas.
Aion mennä tänään puhumaan naapurin kanssa asiasta, mutta kuka oikeasti tekee tuollaista? Ei tunnu paljon järki päätä pakottavan.
Kommentit (13)
Älä sahaa naapuria, se häiriintyy.
Yrittääköhän naapurisi viestittää naapureilleen jotain?
Tuo kuulostaa sellaiselta jolle ei kannata mennä valittamaan. Sitten on hullu moottorisahamies vihamiehenä.
Se on mahdollista, että hän on vaarallinen, tai sitten ei. En tiedä, hän ei ole asunut kovin kauaa tässä, muutti alkuvuodesta tuohon. Ennen oli ihan rauhallista.
Silloin en ainakaan mene, jos hänellä se saha kädessä on, tietenkään kun en häntä tunne. Enkä ole menossa "vittuilemaan", vaan puhumaan, että voisikohan hän sahata muihin aikoihin, kun täällä ei saa nukuttua, jos hän sahailee yötä myöden ja aloittaa aina muutamaksi sekunniksi tai minuutiksi aamuisin ja herättää kaikki
. Enkä minä edes ole herkkäuninen, mutta hän huudattaa ihan tosissaan sitä sahaa sen hetken aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista, että hän on vaarallinen, tai sitten ei. En tiedä, hän ei ole asunut kovin kauaa tässä, muutti alkuvuodesta tuohon. Ennen oli ihan rauhallista.
Silloin en ainakaan mene, jos hänellä se saha kädessä on, tietenkään kun en häntä tunne. Enkä ole menossa "vittuilemaan", vaan puhumaan, että voisikohan hän sahata muihin aikoihin, kun täällä ei saa nukuttua, jos hän sahailee yötä myöden ja aloittaa aina muutamaksi sekunniksi tai minuutiksi aamuisin ja herättää kaikki
. Enkä minä edes ole herkkäuninen, mutta hän huudattaa ihan tosissaan sitä sahaa sen hetken aamuisin.
Tämä oli siis ap, unohdin merkitä.
Ap
Hän varmaan putsaa sitä ja kokeilee hetken, toimiiko, sitten lähtee hakemaan varaosia tai polttoainetta. Niin mun mies tekee, tosin ei yöllä eikä ihan aamulla,
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan putsaa sitä ja kokeilee hetken, toimiiko, sitten lähtee hakemaan varaosia tai polttoainetta. Niin mun mies tekee, tosin ei yöllä eikä ihan aamulla,
Ihan mahdollista, mutta en silti käsitä noita ajankohtia, varsinkin kun sahaa välillä yli puolenyön. Aamuisin kun sahaa hetken, kokeilee sitä, mitä sitten tekeekään, pitää sen jälkeen monen tunnin tauon, ihan kuin yrittäisi tahallaan herättää naapurit siihen aikaan tuolla metelillä, mutta jatkaakin vasta usean tunnin päästä.
Koitan nyt miettiä, että miten esitän asian hänelle nätisti, jos onkin tuliluonteisempi ihminen vastassa asiassa. Hän kun ei tunnu miettivän muita ihmisiä tässä asiassa, niin mietin kykeneekö lainkaan miettimään muita vai julistaako kanssani naapurisodan.
Ap
Onko naapurin sahaamiselle olemassa hyviäkin aikoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko naapurin sahaamiselle olemassa hyviäkin aikoja?
Minua ei tosiaan haittaa inhimillisiin aikoihin suoritettu sahailu. Minun puolestani voi sahata 8-20 tai 21 vaikka yhtäsoittoa koko päivän. Onhan se rasittavaa kuunneltavaa tunteja putkeen, mutta mieluummin se, kuin keskellä yötä tai aamuyöllä.
Ap
Ite en menisi, on varmaan joku vattupää, jos melkein heit muutettuaan alkoi tuon häiriköinnin.
Vierailija kirjoitti:
Ite en menisi, on varmaan joku vattupää, jos melkein heit muutettuaan alkoi tuon häiriköinnin.
No olen nyt alkanut miettimään, että viitsinkö mennä vai en. En tiedä yhtään millainen naapuri on, mutta en kyllä jaksa tuota jatkuvaa öistäkään sahailua kuunnella.
Asumme omakotitaloalueella, joten on hankalampaa vedota mihinkään pykäliin jos naapuri on ostanut talon. En tiedä ostiko vai onko vuokralla.
Ap
Muista että moottorisaha käsissä olevalle ei kannata kovin rumasti vittuilla...