Auton takontin lattia ihan tulikuuma! Miksi?
Koko kontin lattia ei kuuma, vaan se puoli missä on alapuolella pakoputki. Lattian pelti niin kuuma ettei kättä kärsinyt pitää.
Kuuluuko se nyt helteeseen vai onko mulla vaarallinen auto??
Kommentit (12)
Onkohan sieltä pakoputkiston päältä lämpösuoja tipahtanut kyydistä..
Hiukkassuodattimen poltto oli käynnissä tai ollut hetken aikaa ennen kuin menit kokeilemaan? Ja vielä hellettä päälle niin kyllä se lämpenee, sen polton aikana hiukkassuodattimessa lämpötila voi olla yli 1000 astetta.
Kyllä se lämpösuoja, sellainen pelti tms. siellä on paikoillaan.
Olin aivan hämmästynyt kun matkatavarat oli ihan kuumia sillä puolen konttia, niin nostin sen peräkontin maton ja tajusin sen olevan noin kuuma.
Ap
Ajoin sillä n. 200km matkan parilla kahvitauolla. Motaria 120 lasissa.
Ap
Kyllähän se tommosessa ajossa kuumenee vaikka olis millaset suojat.
Varmaan johtuu vaan helteestä. Mun autossa on aina helteen aikana on koko ajan moottorin jäähdytyspropelli niin kovilla kierroksilla ettei moottorin ääntä edes auton ulkopuolella meinaa kuulla sen pöhinän alta.
Ja ei edes tarvitse olla kuuma moottori vaan vaikka työpäivän ajan seissyt niin kun käynnistän auton niin ei mene kuin pari kymmentä sekunttia kun se lähtee pyörimään. Huollon mielestä ei ole edes mitään vikaa vaan liittyy kuulemma jotenkin ilmastointiin että se tarvitsee jäähdytystä ja sen takia tuon tuulettimen on pyörittävä.
Sulla oli varmaan joku hyvä syy pitää kättä siellä.
Lämpösuoja korin ja pakoputkiston välillä pudonnut.