Ahdistaa juhannus, pitääkö mennä mökille missä ei kukaan viihdy
Ei ole ostettu vielä mitään ruokia, teinit viihtyis mielummin kaupungissa. Mökillä melkoinen työleiri edessä mutta omat vanhempani pitävät hulluna jos mökki jää käyttämättä juhannuksena.
Mun puolesta saisi sataa 48 h putkeen niin saisi rauhassa jäädä kaupunkiin
Kommentit (29)
Teen vapaa-ajallani vain miellyttäviä juttuja. Sen seurauksena elämäni on melko miellyttävää.
Elämä tarjoaa nyt sinulle tilaisuuden sanoa EI sillon, kun ei ihan oikeesti huvita tehdä jotain.
Kannattaa kieltäytyä ja kokea ja nähdä "seuraukset", niin oman parhaansa mukaan eläminen helpottuu entisestään tuleviakin tilanteita ajatellen, eikä sitten tule mitään ylilyöntejä.
Kannattaa opetella sanomaan EI. Vietätte vähäisen vapaa-ajan siellä missä tuntuu hyvältä. Voit myös perustella, että mitkä asiat mökillä eivät tunnu hyvältä. Voittehan muuten kyläillä /soitella vanhempien kanssa, vaikkei mökille mene. Menkööt vanhemmat mökille, pärjäävät itse siellä ja saavat vieraaksi myös muita. Luultavasti ennen hyttysaikaa siellä olisi ollut helpompi viettää pari tuntia luonnossa tai sen jälkeen syksyllä.
Minä olen nykyään alkanut kylmästi kieltäytyä mökkikutsuista. Koko mökkitouhu on minusta kornia. Ensin samat ihmiset valittaa, ettei saa olla mökillä rauhassa, kun sinne rynniin puoli sukua ja kaverit loisimaan kuukausitolkulla ja ei tuo kuin kahvipaketin. Sitten kutsutaan mökille ja kun kieltäytyy, aletaan inttämään, että miksi ei kelpaa ja sehän on ihanaa, kun saa kantaa vesiä ja uida pelata mölkkyä ja paistaa makkaraa ulkogrillissä. Loukkaannutaan, kun ei halua lähteä kenenkään mökille.
Se mökki tuntuu olevan joillekkin joku ihmeen..mikä lie. En edes keksi sanaa sille. Vikistään, kun ei saa olla rauhassa siellä ja kun saavat olla rauhassa, loukkaannutaan, kun mökki ei kelpaa vieraille ja joudutaan koko kesä viettämään siellä perheen kesken.
Olen aina inhonnut mökkeilyä ja nuorena en kehdannut kieltäytyä ja yleensä odotin vain koko ajan, että pääsisi kotiin omiin puhtaisiin lakanoihin ja suihkuun ja keittiöön tekemään ruoan. Minä en ole koskaan rakastanut sitä off.n tuoksua ja paarmojen hätyyttelyä ja jossain aitassa tai pikkukamarin kerrossängyissä nukkumista hieman kosteissa vuodevaatteissa.
Jotenkin olen huomannut, että sinne mökille monet menee, kun niin on aina tehty ja mitä muut ajattelee, jos ollaan vain kerrostalossa. Juhannuksen ja muutkin pyhät voi viettää miten itse haluaa. Ei niin kuin on aina tehty tai mitä toiset odottaa.
Itse olen aamut töissä koko juhannuksen ja vielä sunnuntain. Illalla lepään ja katson telkkua. Kaappeihin olen varannut vaikka mitä hyvää syötävää. Nautin.
Me vuokrattiin tällä kertaa mökki mukavuuksilla, mutta olen viettänyt myös kivoja kaupunkijuhannuksia lasten kanssa. Jääkää ihmeessä kaupunkiin ja tehkää ja syökää mitä itse haluatte. Ehkä Linnanmäki?
Kaikki muu vielä menettelisi mutta ne hämähäkit, ne ovat kammottavia varsinkin jos kärsii hämisfobiasta niin kuin minä.
Miestä ei ole, kun et puhu hänen mielipiteestään?
Mutta enemmistö ei halua mökille, sinä ja lapset. Sitten ette mene. Yksinkertaista.
Sinulla on jo teini-ikäiset lapset itselläsi mutta et kykene sanomaan vanhemmillesi, että et halua enää juhannuksena mökille? 😳
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nykyään alkanut kylmästi kieltäytyä mökkikutsuista. Koko mökkitouhu on minusta kornia. Ensin samat ihmiset valittaa, ettei saa olla mökillä rauhassa, kun sinne rynniin puoli sukua ja kaverit loisimaan kuukausitolkulla ja ei tuo kuin kahvipaketin. Sitten kutsutaan mökille ja kun kieltäytyy, aletaan inttämään, että miksi ei kelpaa ja sehän on ihanaa, kun saa kantaa vesiä ja uida pelata mölkkyä ja paistaa makkaraa ulkogrillissä. Loukkaannutaan, kun ei halua lähteä kenenkään mökille.
Se mökki tuntuu olevan joillekkin joku ihmeen..mikä lie. En edes keksi sanaa sille. Vikistään, kun ei saa olla rauhassa siellä ja kun saavat olla rauhassa, loukkaannutaan, kun mökki ei kelpaa vieraille ja joudutaan koko kesä viettämään siellä perheen kesken.
Olen aina inhonnut mökkeilyä ja nuorena en kehdannut kieltäytyä ja yleensä odotin vain koko ajan, että pääsisi kotiin omiin puhtaisiin lakanoihin ja suihkuun ja keittiöön tekemään ruoan. Minä en ole koskaan rakastanut sitä off.n tuoksua ja paarmojen hätyyttelyä ja jossain aitassa tai pikkukamarin kerrossängyissä nukkumista hieman kosteissa vuodevaatteissa.
Tuota varmaan on paljon.
Mulla on oma mökki, olen siellä yksin. Sukulaiset ei ole edes kysyneet, voivatko tulla, en usko että ovat kiinnostuneita. Mun puolesta päivävieraat olis ok, yöksi en ketään tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vielä että grillaaminen puugrillissä hirveetä säätöä, lakanat haisee, kantovesi, itikoita saatanasti, ahdas keittiö, vesi lämmitetään vedenkeittimellä, ei ilmastointia, puucee, kaikki ne 80 luvun kalusteet , pieni jääkaappi jne
Ap
Sellastahan mökillä kuuluu ollakin.
Ihmettelen nykyajan ihmisiä, jotka pitää jotain luksuslukaalia "mökkinä", pitää olla kaikki samat mukavuudet kuin oikeassa kodissakin. Eihän se mitään mökkielämää ole sellanen.
Mutta ei sinun sinne ole pakko mennä. Olet kai aikuinen joka tekee omat päätöksensä.
Joku toinen perhe tai joukko menisi mielellään, joilla ei mökkiä ole. Tunnetteko ketään?
Helppo. Jätä menemättä, tehkää jotain muuta, josta aidosti pidätte.Ja pyydä noita "mökkihöperöitä" mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vielä että grillaaminen puugrillissä hirveetä säätöä, lakanat haisee, kantovesi, itikoita saatanasti, ahdas keittiö, vesi lämmitetään vedenkeittimellä, ei ilmastointia, puucee, kaikki ne 80 luvun kalusteet , pieni jääkaappi jne
Ap
Ymmärrän täysillä, ettet halua tuollaiseen paikkaan! Yh hyh. En minäkään menisi. En vain ymmärrä ihmisiä, jotka haluaa lomilla ja vapaalla leikkiä jotain pula-ajan elämää vailla mukavuuksia.
Meilläkin mökin hankinta venyi vuosikausia, kun täytyi kauan säästää rahaa sellaiseen mökkiin, jossa oikeasti haluaa käydä, eli mukavuudet on oltava, niin kuin kotonakin.
Sanot, ettet mene ja sillä siisti. Miksi ette myy mökkiä, jos siellä ette edes viihdy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSellastahan mökillä kuuluu ollakin.
Ihmettelen nykyajan ihmisiä, jotka pitää jotain luksuslukaalia "mökkinä", pitää olla kaikki samat mukavuudet kuin oikeassa kodissakin. Eihän se mitään mökkielämää ole sellanen.
Mutta ei sinun sinne ole pakko mennä. Olet kai aikuinen joka tekee omat päätöksensä.
Joku toinen perhe tai joukko menisi mielellään, joilla ei mökkiä ole. Tunnetteko ketään?
Mökkielämä: elämä mökissä järven rannalla, mahdollisuus pulahtaa saunasta järveen. Miksi tuosta nauttiminen edellyttäisi jotain hirvittävää puuceeta tai sähköttömyyttä ja vesien kantamista kaivosta?
Mulla arjessa ihan tarpeeksi töitä, mökille on ihana mennä lähinnä makoilemaan, saunomaan ja uimaan. Tiskikone hoitaa tiskit sielläkin ja pyykkikone tarvittaessa pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSellastahan mökillä kuuluu ollakin.
Kaikki ei halua viettää alkeellista mökkielämää.
Ap