Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mut tuomittu elämään loppuikä Suomessa?

Vierailija
20.06.2019 |

Eli oon valmistuva sairaanhoitaja.
Suurin haaveeni on USA:an muutto.
Se nyt vaan sattuu olemaan vaikeaa, koska sinne haluavia on paljon.

Joo EU:ssa on vapaa liikkuvuus, mutta ei mua mikään EU-maa kiinnosta sitten yhtään.

Toisena vaihtoehtona ois Australia, mutta siellä hoitsuksi pätevöityminen EU-pohjalla on kallista ja aikaavievää.

Elikkä en halua mädäntyä täällä Pohjolassa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täältä Suomesta on niin vaikea päästä pois 😪 Ap

Jos nyt olet tosissasi, niin suomen passi on yksi maailman parhaita passeja ulkomaille muuttoa ajatellen. Pikkuisen realismia ja suhteellisuuden tajua nyt hei. Sun asenne kuulostaa 14v pissiksen valitukselta kun ihan kaikkea ei tuotukaan kultalautasella nenän eteen.

Niin, ehkä jos haluaa muuttaa toiseen EU-maahan, minä en halua. 

Ap

Vierailija
22/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole mikään pohjois-Korea eli sast ihan vapaasti muuttaa sieltä pois. Ihan kokemuksesta sanon,.itse muutin viitisentoista vuotta sitten. Vaikeaakaan se ei ole, vaatii kyllä yritteliäisyyttä, rohkeutta ja jonkin verran pääomaa. EU- maitakin on niin erilaisia, oletko siis kaikissa käynyt katsomassa kun tiedät sanoa ettet tykkää? Ei sua kukaan sieltä kotoa tule hakemaan, ota asioista konkreettisesti selvää, tee suunnitelma ja ala toteuttaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä juueseissa on niin ihmeellistä?

-Iso maa, paljon mahdollisuuksia.

-Lämpö, muuttaisin lämpimään osavaltioon, esim Californian osavaltiossa on USA:n hoitajista parhaat palkat.

-Aktiivisempi elämänmeno, Helsinkikin on pikkukaupunki.

-Ei-sosialistinen yhteiskunta.

Ap

Vierailija
24/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on ainakiiin valinnanvaraaa "kaikki aukeee". Tääällä on paljon sosiaaaliterveys työötä ja kaikilla meneee huonosti ja se onn hienoa asia kaikkien mielestä etttä toisella menee vielä huonommmin.

Vierailija
25/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hankalin asia on se työviisumin saanti, sitä kitisen, kun se on niin vaikeaa, muut asiat on täysin järjestettävissä. Viisumin saantiin ei pahemmin voi vaikuttaa.

AP

Olet väärässä. Työviisumin saat, kun sinulla on työpaikka

Vierailija
26/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole mikään pohjois-Korea eli sast ihan vapaasti muuttaa sieltä pois. Ihan kokemuksesta sanon,.itse muutin viitisentoista vuotta sitten. Vaikeaakaan se ei ole, vaatii kyllä yritteliäisyyttä, rohkeutta ja jonkin verran pääomaa. EU- maitakin on niin erilaisia, oletko siis kaikissa käynyt katsomassa kun tiedät sanoa ettet tykkää? Ei sua kukaan sieltä kotoa tule hakemaan, ota asioista konkreettisesti selvää, tee suunnitelma ja ala toteuttaa sitä.

En ole hirveästi EU:n sisällä matkustellut. Ei EU-maat kiinnosta. Saksaa oon opiskellut, mutta en ikinä muuttaisi: saksankielisiin maihin Sveitsi-Itävalta-Saksa, ei vaan kiinnosta.

Ranska voisi kiinnostaa, mutta en oo opiskellut kieltä. Joten ei.

Joo, osallistun tohon arvontaan, ja kerään säästöjä ja työkokemusta.

Ap

Vierailija
27/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sun usaankin pitäisi pätevöityä erikseen ja kalliilla rahalla? Ala säästämään ja panosta kielitaidon opetteluun.

Pitäis ensin saada työlupa tai Green card USA:an, tyhmä säästää asiaa varten, mikä ei ehkä koskaan toteudu. Ap

Vielä tyhmempää on tuhlata energiaansa asian parkumiseen suomalaisella vauvapalstalla. Mene ja tee asialle jotain. Ja jos et pääse just sinne minne haluaisit, hyväksy se, ja etsi joku toinen paikka.

Ärsyttää, että on syntynyt keskelle-ei-mitään, missä ei ole mitään mahdollisuuksia.

Oon osallistunut Green card arvontaan, ja osallistun niin monta kertaa, että voitan. Ap

Kolmessa eri maassa asuneena en voi kuin tuntea syvää myötähäpeää, jos suomalainen sanoo syntyneensä maahan, jossa ei ole mitään mahdollisuuksia.

Toiseksikin kannattaa muistaa että arvonta on arvonta, etkä ehkä koskaan voita. Aika noloa laittaa tulevaisuutensa yhden arpajaisvoiton varaan.

Vierailija
28/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä juueseissa on niin ihmeellistä?

-Iso maa, paljon mahdollisuuksia.

-Lämpö, muuttaisin lämpimään osavaltioon, esim Californian osavaltiossa on USA:n hoitajista parhaat palkat.

-Aktiivisempi elämänmeno, Helsinkikin on pikkukaupunki.

-Ei-sosialistinen yhteiskunta.

Ap

Olet katsonut liikaa elokuvia

Vierailija
29/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuomittu. Otat heti seuraavan lautan Viroon tai Ruotsiin, äläkä tule takaisin. Hyvää matkaa!

Vierailija
30/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt olet tosissasi, niin suomen passi on yksi maailman parhaita passeja ulkomaille muuttoa ajatellen. Pikkuisen realismia ja suhteellisuuden tajua nyt hei. Sun asenne kuulostaa 14v pissiksen valitukselta kun ihan kaikkea ei tuotukaan kultalautasella nenän eteen.

Ap

On paljon maita joista ei saa edes matkustaa vierailemaan usassa. Suomalaisella koulutuksella saa useissa maissa myös "ohituskaistan" esim kielikokeesta, jos on esim suorittanut tietyn koulutusasteen. Suomen passilla ei tarvitse todistusta ettei sairasta tuberkuloosia tai jotain muuta täällä eksoottista sairautta, jne jne jne.

Valittamalla kuinka suomi on vaikea maa lähteä, teet siis vain itsestäsi pellen.

Vierailija
31/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sun usaankin pitäisi pätevöityä erikseen ja kalliilla rahalla? Ala säästämään ja panosta kielitaidon opetteluun.

Pitäis ensin saada työlupa tai Green card USA:an, tyhmä säästää asiaa varten, mikä ei ehkä koskaan toteudu. Ap

Vielä tyhmempää on tuhlata energiaansa asian parkumiseen suomalaisella vauvapalstalla. Mene ja tee asialle jotain. Ja jos et pääse just sinne minne haluaisit, hyväksy se, ja etsi joku toinen paikka.

Ärsyttää, että on syntynyt keskelle-ei-mitään, missä ei ole mitään mahdollisuuksia.

Oon osallistunut Green card arvontaan, ja osallistun niin monta kertaa, että voitan. Ap

Kolmessa eri maassa asuneena en voi kuin tuntea syvää myötähäpeää, jos suomalainen sanoo syntyneensä maahan, jossa ei ole mitään mahdollisuuksia.

Toiseksikin kannattaa muistaa että arvonta on arvonta, etkä ehkä koskaan voita. Aika noloa laittaa tulevaisuutensa yhden arpajaisvoiton varaan.

Enköhän mä jotain keksi, jos en voita. Jaa, miks se on sun mielestä noloa, kun se on realistisin mahdollisuus pysyvään oleskelu- ja työlupaan kys. maassa? Jos näyttäis, ettei onnistu, alkaisin kattomaan muitakin maita. USA nyt eniten kiinnostaa. Ap

Vierailija
32/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap varmaan käynyt useita kertoja USAssa kun noin suurella varmuudella pidät sitä Onnelana? Ei kai kukaan muuttaisi jonnekin pelkän mielikuvan perusteella, eihän?

Itse olen käynyt nyt kolme kertaa eteläeurooppalaisessa maassa, johon olen haaveillut muuttavani. Keväällä katselin netistä jo pitkäaikaisesti vuokrattavia asuntoja. Kolmannella lomallani, kun todella asuin tavallisessa huoneistossa vähän pitempään kuin aiemmilla reissuilla, tajusin ettei siellä asuminen eroa yhtään mitenkään muuten Suomessa asumisesta kuin että ilmasto on parempi. Samaa kaurapuuroa siellä syödään aamiaiseksi, ruokakaupassa on käytävä ja astiat tiskattava. Asioiden hoito vaan muuttuisi hankalammaksi huonomman infrastruktuurin takia.

Vierailija
33/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuomittu. Otat heti seuraavan lautan Viroon tai Ruotsiin, äläkä tule takaisin. Hyvää matkaa!

:D Ruotsi ois aikaisemmin ollut varteenotettava vaihtoehto, mut kyseinen maa on pilattu, en ikinä muuttaisi sinne.

Virossa liian alhainen palkkataso. Ap

Vierailija
34/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet nopea, niin ehdit hankkiutua sinne Meksikon kautta. Eikä se Meksikokaan nyt niin paha ole kuin Suomi. Pahinta on jäädä tänne.

Vierailija
35/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap varmaan käynyt useita kertoja USAssa kun noin suurella varmuudella pidät sitä Onnelana? Ei kai kukaan muuttaisi jonnekin pelkän mielikuvan perusteella, eihän?

Itse olen käynyt nyt kolme kertaa eteläeurooppalaisessa maassa, johon olen haaveillut muuttavani. Keväällä katselin netistä jo pitkäaikaisesti vuokrattavia asuntoja. Kolmannella lomallani, kun todella asuin tavallisessa huoneistossa vähän pitempään kuin aiemmilla reissuilla, tajusin ettei siellä asuminen eroa yhtään mitenkään muuten Suomessa asumisesta kuin että ilmasto on parempi. Samaa kaurapuuroa siellä syödään aamiaiseksi, ruokakaupassa on käytävä ja astiat tiskattava. Asioiden hoito vaan muuttuisi hankalammaksi huonomman infrastruktuurin takia.

En tietenkään. Ap

Vierailija
36/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On paljon maita joista ei saa edes matkustaa vierailemaan usassa. Suomalaisella koulutuksella saa useissa maissa myös "ohituskaistan" esim kielikokeesta, jos on esim suorittanut tietyn koulutusasteen. Suomen passilla ei tarvitse todistusta ettei sairasta tuberkuloosia tai jotain muuta täällä eksoottista sairautta, jne jne jne.

Valittamalla kuinka suomi on vaikea maa lähteä, teet siis vain itsestäsi pellen.

No on vaikeampaa lähteä, kuin mitä olin ajatellut. Kaikki ne maat, mitkä kiinnostaa on hankalia. Ap

Vierailija
37/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän mä jotain keksi, jos en voita. Jaa, miks se on sun mielestä noloa, kun se on realistisin mahdollisuus pysyvään oleskelu- ja työlupaan kys. maassa? Jos näyttäis, ettei onnistu, alkaisin kattomaan muitakin maita. USA nyt eniten kiinnostaa. Ap

Ei

Realisisin vaihtoehto on hankkia se pätevyys ja työpaikka

Mutta se taitaa olla liian vaikeaa sinulle

Vierailija
38/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

Realisisin vaihtoehto on hankkia se pätevyys ja työpaikka

Mutta se taitaa olla liian vaikeaa sinulle

Oon eri mieltä. Juu taitaa olla liian vaikeeta mulle. Ap

Vierailija
39/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No on vaikeampaa lähteä, kuin mitä olin ajatellut. Kaikki ne maat, mitkä kiinnostaa on hankalia. Ap

Niin, onko se vika siis kuitenkaan suomessa vai niissä muissa, hankalissa maissa.. Hmmm 🤔🤔🤔.

Vierailija
40/79 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, onko se vika siis kuitenkaan suomessa vai niissä muissa, hankalissa maissa.. Hmmm 🤔🤔🤔.

Vika on niissä muissa maissa. :D Liikaa tulijoita esim. Filippiineiltä hoitsuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän