Onko mut tuomittu elämään loppuikä Suomessa?
Eli oon valmistuva sairaanhoitaja.
Suurin haaveeni on USA:an muutto.
Se nyt vaan sattuu olemaan vaikeaa, koska sinne haluavia on paljon.
Joo EU:ssa on vapaa liikkuvuus, mutta ei mua mikään EU-maa kiinnosta sitten yhtään.
Toisena vaihtoehtona ois Australia, mutta siellä hoitsuksi pätevöityminen EU-pohjalla on kallista ja aikaavievää.
Elikkä en halua mädäntyä täällä Pohjolassa.
Kommentit (79)
Usaan otetaaan lahjakkkaita aasialaisia. Nytt niitä tosin vtuttaa kun he ovat alkaneeet omavaraisimmiksi.
Kai sun usaankin pitäisi pätevöityä erikseen ja kalliilla rahalla? Ala säästämään ja panosta kielitaidon opetteluun.
Miksi täältä Suomesta on niin vaikea päästä pois 😪 Ap
Ei ole tuomittu, pakkaa kimpsusi ja kampsusi ja häivy.
Vierailija kirjoitti:
Kai sun usaankin pitäisi pätevöityä erikseen ja kalliilla rahalla? Ala säästämään ja panosta kielitaidon opetteluun.
Pitäis ensin saada työlupa tai Green card USA:an, tyhmä säästää asiaa varten, mikä ei ehkä koskaan toteudu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuomittu, pakkaa kimpsusi ja kampsusi ja häivy.
Mahdollisimman kauas - vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis ensin saada työlupa tai Green card USA:an, tyhmä säästää asiaa varten, mikä ei ehkä koskaan toteudu. Ap
Vielä tyhmempää on tuhlata energiaansa asian parkumiseen suomalaisella vauvapalstalla. Mene ja tee asialle jotain. Ja jos et pääse just sinne minne haluaisit, hyväksy se, ja etsi joku toinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tyhmempää on tuhlata energiaansa asian parkumiseen suomalaisella vauvapalstalla. Mene ja tee asialle jotain. Ja jos et pääse just sinne minne haluaisit, hyväksy se, ja etsi joku toinen paikka.
Ärsyttää, että on syntynyt keskelle-ei-mitään, missä ei ole mitään mahdollisuuksia.
Oon osallistunut Green card arvontaan, ja osallistun niin monta kertaa, että voitan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että on syntynyt keskelle-ei-mitään, missä ei ole mitään mahdollisuuksia.
Oon osallistunut Green card arvontaan, ja osallistun niin monta kertaa, että voitan. Ap
Miksi ärsyyntyä sellaisesta mille ei mitään voi? On sulla muitakin keinoja kuin Green card -arvonta.
siitä vaan lottoomaan green cardia tai hae H1-C viisumia, sillä et pääse viettämään sex and the city -tyyppistä elämää nykissä mutta jos tavoite o päästä härmästä pois niin tuolla nyt ainakin pääset alkuun, eläny jossain keskilännessä pari vuotta niin haet kansalaisuutta.
Onko sinut tuomittu elämään turvallisessa ja vakaassa maassa? Sellaisessa maassa, jossa olet saanut ilmaisen koulutuksenkin. Voi kauheaa. Olen niin surullinen puolestasi.
Sehän on nopsasti järjestetty. Menet jenkkiläisen kanssa naimisiin, niin voit hakea viisumia maahan.
Ei muuta kun ensi viikolle häät ja loppuviikosta voit hakea viisumia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuule teet niin, että lopetat tuon kitinän ja meet töihin johonkin vastaavan työhön ja alat kartuttaa työkokemusta ja säästöjä. Samalla voit aloittaa suunnittelemaan mitä ulkomaille muuttaminen oikeasti tarkoittaa? Selvität tarvittavat asiakirjatarpeet oleskeluun tai työssäkäymiseen, selvität kohdemaan vaatimukset ammattipätevyyden päivittämiseen sen maan protokollien mukaisiksi. Kun nämä on tehty ja rahat riittävät elämänmuutokseen, niin varaat yhden suuntaisen lentolipun määränpäähäsi ja aloitat uuden elämän siellä.
Ei se kuule vaikeaa ole, mutta siihen menee aikaa ja vaivaa. Kysymys kuuluukin, että onko sinussa naista/miestä tehdä se, vai jatkatko valittamista siitä elämän loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt olet tosissasi, niin suomen passi on yksi maailman parhaita passeja ulkomaille muuttoa ajatellen. Pikkuisen realismia ja suhteellisuuden tajua nyt hei. Sun asenne kuulostaa 14v pissiksen valitukselta kun ihan kaikkea ei tuotukaan kultalautasella nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuule teet niin, että lopetat tuon kitinän ja meet töihin johonkin vastaavan työhön ja alat kartuttaa työkokemusta ja säästöjä. Samalla voit aloittaa suunnittelemaan mitä ulkomaille muuttaminen oikeasti tarkoittaa? Selvität tarvittavat asiakirjatarpeet oleskeluun tai työssäkäymiseen, selvität kohdemaan vaatimukset ammattipätevyyden päivittämiseen sen maan protokollien mukaisiksi. Kun nämä on tehty ja rahat riittävät elämänmuutokseen, niin varaat yhden suuntaisen lentolipun määränpäähäsi ja aloitat uuden elämän siellä.
Ei se kuule vaikeaa ole, mutta siihen menee aikaa ja vaivaa. Kysymys kuuluukin, että onko sinussa naista/miestä tehdä se, vai jatkatko valittamista siitä elämän loppuun asti?
Joo kieltämättä mun aloitus vähän kuulosti kitinältä. :D
Elikkäs oon selvittänyt aika paljon asioita jo.
Green cardin tarvitsisin USA:an, että voisin siellä töitä tehdä pysyvästi.
Toinen vaihtoehto olisi kansainvälinen työnvälitysfirma, mutta on huomattavasti epätodennäköisempi vaihtoehto.
Suomalaisena paras tapa saada green card Usaan on juurikin tuo arvonta, ja jos sattuisi voittamaan niin siinä menis pari vuotta, että pääsisi muuttamaan. Pitäisi olla säästöjä Usassa alkuun vähintään 10 000e.
Pitäisi ottaa yhteyttä haluamani osavaltion board of nursingiin, suorittaa NCLEX-koe ja kielikoe IELTS.
Kaikista haastavin ja se ratkaiseva asia tässä kuitenkin on se green cardin saanti. Jos sattuisin seuraavassa arvonnassa voittamaan, niin asiat ei etenisi vielä pariin vuoteen. (Tietenkin tähän kuuluisi myös lääkärintodistus, sormenjäljet tms.)
Ap
Eli hankalin asia on se työviisumin saanti, sitä kitisen, kun se on niin vaikeaa, muut asiat on täysin järjestettävissä. Viisumin saantiin ei pahemmin voi vaikuttaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
siitä vaan lottoomaan green cardia tai hae H1-C viisumia, sillä et pääse viettämään sex and the city -tyyppistä elämää nykissä mutta jos tavoite o päästä härmästä pois niin tuolla nyt ainakin pääset alkuun, eläny jossain keskilännessä pari vuotta niin haet kansalaisuutta.
Ap:sta en tiedä, mutta itse en ikimaailmassa haluaisi viettää "sex and the city" elämää yhtään missään, vihaan shoppailua. USA myös minulla haaveena, mutta alan olla liian vanha tavoittelemaan sinne pääsyä, eikös siellä pidä olla alle 50 v. (Olen vielä, mutten kovin kauan).
Mikä siinä juueseissa on niin ihmeellistä?
Vastaus otsikkoon: EI.