Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhtautumiseni homoseksuaalisuuteen romutti uskoni

Vierailija
20.06.2019 |

En voi pitää homoseksuaalisuutta syntinä, en usko eheyttämiseen, en valintaan. Pidän homoseksuaalisuutta synnynnäisenä ominaisuutena ja nykyistä sallivaa tai ainakin sallivampaa aikaa erittäin hyvänä ja tervetulleena asiana.
Tämä asenteeni romutti uskoni. En voi uskoa raamatun "kauhistukseen" ym miten asiaa siellä kuvataan. Minusta, entisestä uskovaisesta on tullut tämän asian takia pikkuhiljaa kapinallinen ja jopa ateisti, vaikka ihan hetero olenkin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskovainen, mutta mikäli olen muiden uskovaisten puheita oikein ymmärtänyt, niin aina sieltä raamatusta jotain löytyy, mikä ei sitten kohtaa ihan oman uskon tai arvopohjan kanssa.

Vierailija
2/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet siis kuten normaali tervejärkinen ihminen. 

Vierailija
4/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää ne, jotka uskovat syntiajatteluun homoseksuaalisuuden yhteydessä.

Vierailija
5/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on lesbo ja minä syyllistän itseäni ja kasvatusta siitä. En todellakaan usko, että on geeneissä ja syntynyt sellaiseksi. Olen etsinyt syitä vuosikausia tähän ja uskon, että olen itse omalta osaltani vaikuttanut siihen, millainen tyttärestäni on tullut.

Olen uskovainen. Kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä tasa-arvoisia, yhtä syntisiä. Tyttäreni ja minä. En silti siunaa syntiä, enkä hyväksy elämäntapaa.

Vierailija
6/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen uskoivainen olet ollut, jos et tiedä, ettei homoseksuaalisuutta pidetäkään syntinä vaan homoseksuaalisia tekoja. Ne on kaksi eri asiaa. 

Vierailija
7/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on lesbo ja minä syyllistän itseäni ja kasvatusta siitä. En todellakaan usko, että on geeneissä ja syntynyt sellaiseksi. Olen etsinyt syitä vuosikausia tähän ja uskon, että olen itse omalta osaltani vaikuttanut siihen, millainen tyttärestäni on tullut.

Olen uskovainen. Kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä tasa-arvoisia, yhtä syntisiä. Tyttäreni ja minä. En silti siunaa syntiä, enkä hyväksy elämäntapaa.

Kannattaa varmaan pikkuhiljaa alkaa ymmärtää biologisia tosiasioita niin pääset itsekin helpommalla. Homous tai lesbous on ihmisessä jo syntymässä, sinun kasvatuksesi ei sitä asiaa ole muuttanut miksikään. Olisit onnellinen, että tyttäresi uskaltaa olla mitä on eikä ole (ilmeisen) uskonnollisen kasvatuksen myötä alkanut kieltää itseään ja seksuaalisuuttaan. Jos olisi, hän saattaisi olla todella rikkinäinen ihminen.

Tyttäresi on sinut itsensä kanssa ja varmasti tyytyväinen elämäänsä. Ole onnellinen hänen puolestaan. Lakkaa itsesyytökset, niillä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Hyvää kesää!

Vierailija
8/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna juuri luin uteliaisuuttani, mitä Raamatussa oikeasti sanotaan, esim. roomalaiskirjeet. Pysähdyin ihan miettimään, että puhutaanko siellä kuitenkin samasta katolilaisuuden ongelmasta kuin viime vuosina, kun siellä moititaan pappeja miesten panemisesta ja synnin tekemisestä. Toisaalta homot mainitaan murhanhimoisiksi ja juopoiksi jne., joka ei oikein ole tätä päivää eikä yleistettävissä missään nimessä. Myös ympärileikkausta pidetiin ihan hyvä asiana, vaikka nykyään sitä pidetään pikemminkin silpomisena. Iltapäivälehtien keskusteluun odotan enää vain sitä, että eräs naiskansanedustaja kertoon vastustavansa homoutta siksi, että on itse kamppaillut henkilökohtaisesti sitä vastaan koko ikänsä ja onnistunut siinä. Niin hullunkuriseksi kuulostaa keskustelu kohta menevän. Vanha totuushan on se, että homoja haukkuvat eniten homot itse, tai näin ainakin vielä 10-20 vuotta sitten, ehkä ei enää nykyään kun kaapeista on aletty tulemaan ulos. Kaapeista ulostuleminen on avanut meidän muiden silmiä, ja se on oikein hyvä asia.

Vierailija
9/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen uskoivainen olet ollut, jos et tiedä, ettei homoseksuaalisuutta pidetäkään syntinä vaan homoseksuaalisia tekoja. Ne on kaksi eri asiaa. 

Haha, haa...... LOL. En ole pitkään aikaan lukenut mitään näin surkuhupaisaa. Anteeksi.

Vierailija
10/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki synnynnäiset ominaisuudet eivät ole geeniperimää, vaan myös sikiön kehityksen aikana voi tapahtua ihmeellisiä asioita kehityksessä ja lapselle voi tulla ominaisuuksia, joita suvussa ei tiedetä olevan.

Vierailija
11/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ovat kaksi eri asiaa? Pitäisikö olla selibaatissa? Tämähän nyt selittää sen, miksi katolisessa kirkossa papit panevat nuoria miehiä. Homot ryhtyvät selibaattia (muka) nuodattaviksi papeiksi salatakseen homoutensa.

Vierailija
12/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ovat kaksi eri asiaa? Pitäisikö olla selibaatissa? Tämähän nyt selittää sen, miksi katolisessa kirkossa papit panevat nuoria miehiä. Homot ryhtyvät selibaattia (muka) nuodattaviksi papeiksi salatakseen homoutensa.

Kyllä, pitäisi olla selibaatissa. Ja tuo katolisen kirkon juttukin voisi olla totta.

Vierailija
13/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En voi uskoa raamatun "kauhistukseen" ym miten asiaa siellä kuvataan." (ei anna lainata, jos ei ole kirjautunut?)

Muista, että joka ikinen kristitty tulkitsee Raamattua, kuka minkäkin syyn perusteella.  Ottaa sieltä lauseita, jotka omaa näkemystään tukee. Kyllä, joka ikinen kristitty tekee niin, myös minä. En väitä tuntevani Jumalan tahtoa takuuvarmasti kaikessa, mutta armoa sekin, että ei minun tarvitse. Jumala tietää oman tahtonsa ja jätetään tuomiovalta hänelle.

Minä uskon hyvyyteen, armollisuuteen, lähimmäisenrakkauteen, hyväksyntään. Sovitukseen.

Vierailija
14/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskoa Jumalaan ja Kristuksen sovitustyöhön ei mitkään päiviräsäset kommenteillaan hetkauta. Olen kyllä tympääntynyt uskoviin ihmisiin ja seurakuntiin, mutta en Jumalaan. Kun on kerran uskon sisäistänyt, ei usko katoa. Eikä se ole Jumalan vika jos ihmiset on ahdasmielisiä putkiaivoja.

Terv. homouden, tieteen, tiedon hyväksyvä ja vielä kunnon su va kki siihen päälle, uskovainen, pelastettu kristitty

Vierailija
15/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, haa...... LOL. En ole pitkään aikaan lukenut mitään näin surkuhupaisaa. Anteeksi.

No älä!😄 Tällä ajattelulla, anaaliseksi naisten kanssa on homoseksuaalinen teko.

Vierailija
16/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen raivoissani eheytys"terapiasta". Julmaa väkivaltaa. Moni tehnyt itsemurhan. Homous ei ole valinta. Uskoani en silti ole menettänyt.

Kapinoin myös "miehet on miehiä ja naiset naisia" yleistämistä vastaan, mikä ikävä kyllä on yleistä yhä uskovien parissa.

Vierailija
17/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen raivoissani eheytys"terapiasta". Julmaa väkivaltaa. Moni tehnyt itsemurhan. Homous ei ole valinta. Uskoani en silti ole menettänyt.

Kapinoin myös "miehet on miehiä ja naiset naisia" yleistämistä vastaan, mikä ikävä kyllä on yleistä yhä uskovien parissa.

Siis sinusta miehet ei ole miehiä eikä naiset naisia? Mitä he sitten ovat?

Jotkut tosin haluavat olla esim. koiria. Kuten yksi brittimies.

Vierailija
18/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskovainen, kannan ristiä, mutta pysyn erossa  muista "uskovista". Näistä ulkokultaisista fariseuksista raamatussa kyllä varoitetaan. Pahuus elää niissä mutta Jumalaa käyttäen rikoskumppaninaan ne yrittää levittää pahuutta maailmaan alistamalla ihmisiä ja myrkyttämällä mieliä. He on niitä jotka estää ihmisiä tulemasta uskoon ja löytämästä Jumalaa. Minä olin ennen ateisti, mutta Jumala pisti uskoon minut väkisin viikkojen väsytystaistelulla ja lopulta en jaksanut enää vastustaa sitä rakkauden tunnetta ja rauhaa mikä minut oli täyttänyt minut ja luovutin. Totesin tulleeni hulluksi, mutta ei tämä pahalta tunnu. Sen jälkeen elämäni on muuttunut. On tullut rauha, taloustilanteeni on parantunut, terveyteni palautui, ihmissuhteeni korjautui. Nykyään Jumala on paras ystäväni.  Aina kun elämässäni tulee vaikea paikka tiedän että uskoni kantaa minut sen yli ja minä en pelkää. Mutta sen verta olen tullut fiksummaksi että voimaa en enää Jumalalta pyydä. Sillä on tapana koitella voimiani tällaisten pyyntöjen jälkeen. En pyydä myöskään kärsivällisyyttä koska jotain hermoja raastavaa on tällaisten pyyntöjen jälkeen tiedossa. Jumalalla on huumorintajua. Luultavasti Jumala on savolainen, niin kiero se on. Saa olla tarkkana kun sille puhuu. Meillä on lämpimät välit vaikka kiivasluonteisena monesti myös tappelen hänen kanssaan. Ei hän minua olisi valinnut jos minun pitäisi olla jokin tusinauskova ja itseni sellaiseksi muokata. Hän rakastaa minua ihan juuri tällaisena virheellisenä, outona ja tosi homona.

Vierailija
19/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uskovainen, kannan ristiä, mutta pysyn erossa  muista "uskovista". Näistä ulkokultaisista fariseuksista raamatussa kyllä varoitetaan. Pahuus elää niissä mutta Jumalaa käyttäen rikoskumppaninaan ne yrittää levittää pahuutta maailmaan alistamalla ihmisiä ja myrkyttämällä mieliä. He on niitä jotka estää ihmisiä tulemasta uskoon ja löytämästä Jumalaa. Minä olin ennen ateisti, mutta Jumala pisti uskoon minut väkisin viikkojen väsytystaistelulla ja lopulta en jaksanut enää vastustaa sitä rakkauden tunnetta ja rauhaa mikä minut oli täyttänyt minut ja luovutin. Totesin tulleeni hulluksi, mutta ei tämä pahalta tunnu. Sen jälkeen elämäni on muuttunut. On tullut rauha, taloustilanteeni on parantunut, terveyteni palautui, ihmissuhteeni korjautui. Nykyään Jumala on paras ystäväni.  Aina kun elämässäni tulee vaikea paikka tiedän että uskoni kantaa minut sen yli ja minä en pelkää. Mutta sen verta olen tullut fiksummaksi että voimaa en enää Jumalalta pyydä. Sillä on tapana koitella voimiani tällaisten pyyntöjen jälkeen. En pyydä myöskään kärsivällisyyttä koska jotain hermoja raastavaa on tällaisten pyyntöjen jälkeen tiedossa. Jumalalla on huumorintajua. Luultavasti Jumala on savolainen, niin kiero se on. Saa olla tarkkana kun sille puhuu. Meillä on lämpimät välit vaikka kiivasluonteisena monesti myös tappelen hänen kanssaan. Ei hän minua olisi valinnut jos minun pitäisi olla jokin tusinauskova ja itseni sellaiseksi muokata. Hän rakastaa minua ihan juuri tällaisena virheellisenä, outona ja tosi homona.

Aika surullista, että pidät itseäsi muita parempana uskovana.

Vierailija
20/26 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu (enää) ev.lut.kirkkoon, mutta kristinusko tulisi mielestäni perustua vain uuteen testamenttiin. Se on teos Kristuksen elämästä j opetuksista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi