Voinko pyytää palkkaa kun siivoan miehen ja pojan luona?
Ja roudaan tavaroita mökille ja toimin juhannuksen mökillä ruuanlaittajana.
Kommentit (15)
Ehdottomasti voit, jos mies on 50/50-miehiä
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti voit, jos mies on 50/50-miehiä
Mies pn vanhanajan ukko joka ei osaa kotitöitä twhdä.
Vierailija kirjoitti:
Opeta heidät kokkaamaan.
Ei ole kumpaakaan koskaan se kiinnostanut. Pitkä lista täksi päiväksi mulla töitä mm siivous, jääkaapin tyhjennys, vaatteiden pakkaus, astioiden pakkaamista yms
Minä en lähtisi koko mökille tuollaisten kädettömien kanssa. Ruokkikoot itse itsensä ja siivotkoot sotkunsa niinkuin parhaaksi katsovat. Mikä orja sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähtisi koko mökille tuollaisten kädettömien kanssa. Ruokkikoot itse itsensä ja siivotkoot sotkunsa niinkuin parhaaksi katsovat. Mikä orja sinä olet?
Ne on aina olleet tuollaisia. Sinne tulee lapsen kaveri yökylään, niin en jaksa kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on aina olleet tuollaisia. Sinne tulee lapsen kaveri yökylään, niin en jaksa kiukutella.
Siitä vaan sitten, jos päätät lähteä. Omapa on juhannuksesi.
Et ole siis omassa kodissasi tai mökilläsi, vaan miehen ja pojan mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan sitten, jos päätät lähteä. Omapa on juhannuksesi.
Niin, tiedän että tämä juhannus menee pieleen. Lapsen ja hänen kaverinsa takia tämän siedän. En menisi jos mies olisi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis omassa kodissasi tai mökilläsi, vaan miehen ja pojan mökillä.
Se nyt on jokseenkin sama.
Mökkeilyyn kuuluu paljon muitakin askareita kuin mökin siivous ja ruoanlaitto.
Pyytääkö miehesi sinulta palkkaa, kun hän
- kunnostaa laiturin
- kiinnittää laiturin rantaan talven jälkeen
- pesee huviveneen sisäpuolelta ja ulkopuolelta
- kantaa veneen moottorin vajasta ja asentaa sen huviveneeseen
- leikkaa nurmikon viikatteella tai ruohonleikkurilla
- pilkkoo halkoja saunan polttopuiksi
- lämmittää saunan
- täyttää saunan vesiastiat
- käy kalastamassa perheelle kalaa ruokapöytään jne.
Meillä kukin tekee mökillä niitä kotitöitä joita osaa tehdä. Minä kokkaan ihan mielelläni perheelleni ruokaa. Tiskaan myös tiskit ja pidän mökin siistinä. Mies on huolehtinut, että sauna lämpiää ja veneet ovat jiirissä
N46 kirjoitti:
Mökkeilyyn kuuluu paljon muitakin askareita kuin mökin siivous ja ruoanlaitto.
Pyytääkö miehesi sinulta palkkaa, kun hän
- kunnostaa laiturin
- kiinnittää laiturin rantaan talven jälkeen
- pesee huviveneen sisäpuolelta ja ulkopuolelta
- kantaa veneen moottorin vajasta ja asentaa sen huviveneeseen
- leikkaa nurmikon viikatteella tai ruohonleikkurilla
- pilkkoo halkoja saunan polttopuiksi
- lämmittää saunan
- täyttää saunan vesiastiat
- käy kalastamassa perheelle kalaa ruokapöytään jne.Meillä kukin tekee mökillä niitä kotitöitä joita osaa tehdä. Minä kokkaan ihan mielelläni perheelleni ruokaa. Tiskaan myös tiskit ja pidän mökin siistinä. Mies on huolehtinut, että sauna lämpiää ja veneet ovat jiirissä
Ei ole venettä eikä mies tee mökillä mitään kalastusta, laituria ei nosta, se on rikki, ruohoa ei leikkas yms.
voit pyytää palkkaa ihan mistä vaan ihan niin paljon kuin kehtaat. Eri asia sitten on että suostuuko kukaan niistä sinulle maksamaan.
Et. Tai jos pyydät, niin kirjallinen työsopimus, verokortti työnantajalle ja palkkaan mukaan kaikki lakisääteiset maksut.