Miten monta milliä 3-4vk ikäinen syö pullosta?
Meillä rintaruokinnalla ollut ja nyt kokeilussa on apteekin allegiamaito ja ollaan vähän ymmällään noista määristä eli miten paljon kerran tämän ikäisen pitäisi syödä. Olen pari kertaa antanut tissiäkin, että rauhoittuu, kun lisää pulloa tuntuu siinä tilanteessa vähän oudolta. Tuntuu, että tehdään uutta satsia koko ajan, kun poika vaan syö. Olen tässä miettinyt, että imeekö vain imemistarpeeseensa, kun on tottunut rintaan (tutti ei kelpaa), syökö hädissään kipuihin vai pitääkö oikeastikin syödä tuon verran. Pari desiäkin voi mennä kerralla, mutta pienemmissä erissä. Entä miten usein teillä vauva syö, jos syö pullosta ja vetääkö kerralla vai pienmmissä erissä sinä hereilläoloaikana?
Kasvaako maitomäärä tästä lähiaikoina vai pysyykö jo suht. näissä. Apteekin purkin kyjessä oli, että alle 1kk ikäinen syö 500-600ml vuorokaudessa. Meillä ainakin tuo ylittyy.
Kommentit (3)
heippa!
meillä ainakin poika enemmän kuin suositukset allergiamaidon purkin kyljessä sanovat..eiköhän oo ihan normaalia, kyllä se vauva syö vain kun on nälkä..siitäkin on varmasti monia mielipiteitä, meillä ainakin näin!!
...JA POIKA 2,5KK SYö sitä n. 800-900ml/pv. jOSKUS ON SELLAINEN " HYVÄ RYTMI" PÄIVÄSSÄ ETTÄ SYÖ 120ML 4H VÄLEIN, JOSKUS LUPSUTTAA PIENEMPIÄ MÄÄRIÄ USEAMMIN 90ML 2-3H VÄLEIN. VAUVALLAKIN MENEE VOIMIA TUOHON SYÖMISEEN, YRITTÄISIN EHKÄ PITÄÄ VÄHÄN TAUKOA ETTEI KOKO AJAN SYÖ. TUO IMEMISEN HALU VOI HYVINKIN OLLA, MEILLÄKIN TÄLLÄ LAKTOOSI-INTOLERANSSI-POJALLA TUTTIA KULUU HUOMATTAVASTI ENEMMÄN KUIN ISOVELJELLÄÄN JOKA OLI TISSIMAIDOLLA. MINÄ PIDÄN KIRJAA ETTÄ MINKÄ VERRAN SYÖ KERRALLAAN JA KELLONAIKA, OLEN NEUVOLASSA SITTEN NÄYTTÄNYT SITÄ LAPPUSTA NIIN PYSYY ITSEKIN KÄRRYILLÄ PALJONKO MAITOA ON MENNYT.
touhis:
Meillä rintaruokinnalla ollut ja nyt kokeilussa on apteekin allegiamaito ja ollaan vähän ymmällään noista määristä eli miten paljon kerran tämän ikäisen pitäisi syödä. Olen pari kertaa antanut tissiäkin, että rauhoittuu, kun lisää pulloa tuntuu siinä tilanteessa vähän oudolta. Tuntuu, että tehdään uutta satsia koko ajan, kun poika vaan syö. Olen tässä miettinyt, että imeekö vain imemistarpeeseensa, kun on tottunut rintaan (tutti ei kelpaa), syökö hädissään kipuihin vai pitääkö oikeastikin syödä tuon verran. Pari desiäkin voi mennä kerralla, mutta pienemmissä erissä. Entä miten usein teillä vauva syö, jos syö pullosta ja vetääkö kerralla vai pienmmissä erissä sinä hereilläoloaikana?
Kasvaako maitomäärä tästä lähiaikoina vai pysyykö jo suht. näissä. Apteekin purkin kyjessä oli, että alle 1kk ikäinen syö 500-600ml vuorokaudessa. Meillä ainakin tuo ylittyy.
mutta meidänkin baby syö useimmiten vähemmän, kun maitoni taitaa olla aikamoista kermaa. Painoa oli tullut silti viimeksi 950g kolmessa vkossa. On syönyt jo kuukauden verran 100-140ml kerrallaan, noin kolmen tunnin välein. Tankkaa päivisin usein, mutta öisin nukkuu 7-8h yhtäsoittoa.
Iglu ja neiti 2kk