Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin jokunen aika sitten uudessa työpaikassa, jossa taas luvattiin että hommia riittää, täällä on kyllä tekemistä, ei käy aika tylsäksi etc

Vierailija
19.06.2019 |

Ja p*sk*t taas. Valehdeltiin taas jotta paikka vaikuttaisi houkuttelevammalta. Ihan sama kuin edellisissä toimistotöissä, työpäivät menee madellen ja minuutteja laskien, kun työt saa tehtyä parissa tunnissa mutta siellä pitää kuitenkin istua 8 tuntia.

8 tunnin työpäivä on nykyteknologian aikana täysi muinaisjäänne, 6 tunnin työpäivät olisi taatusti 80 % toimistotöissä oikea ratkaisu, sairauspoissaolot vähentyisi ja työhyvinvointi lisääntyisi kaikin puolin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole omaa huonetta (avotoimisto), joten ihan kaikkea haluamaansa kuten gradun kirjoittamista ei voi tehdä. Työpäivät on usein todella yksitoikkoisia. 

/1

Luulisi sitten, että joku huomaa myös sen, ettet tee mitään (edes sitä gradua). Eikö siitä kukaan huomauta?

Vierailija
22/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut parissakin paikassa vetelehtimässä. En pystynyt siihen pidemmän päälle.

Nyt työttömänäkin on syyllinen olo, mutta se on vähäistä siihen nähden miten huono fiilis tuli töissä jossa ei ollut töitä, vaikka kysyi niitä muiltakin. Eikä tietysti saanut lähteä pois, kun kaikki työt oli parissa tunnissa tehty, koska kellokortti olisi raksuttanut rangaistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais vuorotella vaikka kuukautta kerrallaan. Kiireinen asiakaspalvelutyö, todella tarkat säännökset kuinka asioita tehdään, jatkuvasti uutta opittavaa, täytyy osata hakea uutta tietoa ja soveltaa sitä aiempaan. Iso vastuu ja yliopistotutkinto vaaditaan, alkupalkka n. 2500.

En osaisi jatkuvasti laiskotella kun oon tottunut haastavaan, mutta olisi se kiva joskus päästä helpommalla.

Vierailija
24/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuommoisia töitä edes on. Suhteilla saatuja hölynpölytöitä. Ja työttömiä haukutaan.

Vierailija
25/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämällä olen itse aiemmin saanut uusia työtehtäviä jos pää on hajonnut tekemisen puutteeseen. Tällä hetkellä (julkisella sektorilla toimistotöissä) töitä taas on kaikille samoja työtehtäviä tekeville liikaakin, sillä porukkaa ei ole mahdollista rekrytoida riittävästi työmäärään nähden. 

Vierailija
26/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuommoisia töitä edes on. Suhteilla saatuja hölynpölytöitä. Ja työttömiä haukutaan.

Totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
27/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtiolla

Vierailija
28/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran eräällä rikkaalla paikallisella perheyrityksellä töissä rakentamassa hallia. Siihen halliin tuli välipohja 4 tuuman raakalaudasta. Sovittiin että saan sitten apua jossain vaiheessa ja tulee hallityömaan varsinainen aloittaja kansani hommiin naulapyssyjen ja muiden kanssa. Minä sitten aloittelin hallin välipohjan naulaamista käsinauloilla. "Ihan kohta" piti tulla mies naulapyssyn kanssa. Sillä aikaa minä naulasin ja naulasin käsin näitä 3tuuman rautanauloja. Loppujen lopuksi ketään ei tullut naulapysyyn kanssa vaan minä löin vasaralla 24 000 3 tuuman rautanaulaa. Välillä naulasin 21.00 asti. Mahtoi vitu*ttaa heitä jotka asui siinä 50 metrin säteellä:)

Sitten halli tuli valmiiksi ja työnantaja keksi että voisin ruveta korjaamaan erästä yrityksen alkuaikojen hallia. Menin sinne hallille ja sinne tuli yrityksen palkkaama rakennusinsinööri opastamaan minua että mitä teen. Han sanoi että vaihtele levyä kattoon ja lautoja ja niin tämä insinööri lähti. Minä olin huuli pyöreänä että mitä nyt. Olin siellä monta viikkoa "töissä". Mitään en tehnyt kun en tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Kerran sitten tämä insinööri tuli käymään ja kertoi että kourut pitäisi korjata. Oli vesikourut joissa oli ulkopuolella koukku jonka päällä kouru lepäsi. Insinööri selitti että minun pitää oikoa ne koulut alkuperäiseen muotoon ja paikata nämä kourut. Niin sitten rupesin tähän järjettömään hommaan. Päivässä joku urakoitsija olisi laittanut uudet kourut mutta minun piti oikoa koukkuja. Tein lankusta semmoisen muotoillun pään ja siinä pakotin koukun oikeaan muotoon. Voi että minua otti päähän tämä järjetön homma. Sitten kourut tuli valmiiksi eikä taaskaan mitään tekemistä. Pääasiassa katselin ohi kulkevia ihmisä ja odotin "työ"päivän päättymistä.Koskaan siellä ei "tilaaja" käynyt minua katsomassa ja olin siellä monta kuukautta. Kävi jo mielessä että otan lopputilin vaan en ottanut. Niin sitten kuukausien päästä tämä insinööri tuli käymään ja sanoi että homma on varmaan jo valmis ja työt loppuu:)

En päässyt perille että mitä tämä perheyritys halusi minulle osoittaa tällä että halusi työllistää, vaikka ei ollut mitään työtä. Sen tiesin että tällä yrittäjällä oli iso pimeä kassa:)

Vierailija
29/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on varaa tuollaiseen? Kaikki aina sanoo että ei tuollaisia töitä ole. Todistakaa että missä voi tehdä noin vähän töitä. Ja sitten että tälläisistä töistä monille maksetaan viiden tonnin palkkaakin joissa ei tarvi tehdä juuri mitään...

En lähde paikkoja kertomaan, mutta useamman hyväpalkkaisen työpaikan perusteella todella suuri osa töistä on tuollaista netissä surffailua ja kahvinjuontia. Ne "kiireiset" tekevät yleensä paljon työhön varsinaisesti liittymätöntä hommaa, kuten vääntävät turhia viimeisteltyjä powerpoint-esityksiä ihan tavallisiin viikkopalavereihin, sisustavat avokonttoria yms. Osa taas on hitaita tai osaamattomia.

Tämä kyllä aiheuttaa katkeruutta pitkäaikaistyöttömässä joka saa lapsikorotuksillakin vain vajaa 600€ käteen neljässä viikossa. Töihin ei pääse millään. Ja 2500€ olis jo mahtavan hyvä palkka. Miksi minä en pääse tekemään töitä edes niin että tekisin sen 8h töitä oikeasti päivässä, saatika tuollaiseen lomailupaikkaan vetelehtimään...

Mitä osaat? Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
30/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu oli määräaikaisessa työsuhteessa julkisella sektorilla. Teki samat hommat puolessa päivässä. Työsuhdetta ei jatkettu, koska koko muun toimiston vetelehtiminen tuli niin kiusallisen selväksi. Eli jos haluat pitää pestisi, sopedu ja opettele olemaan tekevinäsi. Kaikki peruskoulun käyneet osaavat sen kyllä.

Vierailija
31/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmatyöltä. Omassa työssä julkisella sektorilla, jossa kuulemma ei tehdä mitään, on yleensä kova kiire koko työpäivän ajan.

Te jotka sanotte tällaista tilannetta unelmatyöksi, oletteko luontaisesti kovinkin laiskoja ja saamattomia sitten ja vain pakosti paiskitte hommianne, koska olette tilivelvollisia ylemmälle taholle? Kyllä töiden vähäisyys normaalijärkistä ihmistä turhauttaa ja aiheuttaa bore outin, ei se ole mikään ihannetilanne että kökit koneen ääressä suurimman osan päivästä ilman mitään järkevää tekemistä, vaikka kuinka saisit palkkaa siitä. Ihminen haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi, kuten joku tossa ylempänä sanoikin.

ap

Siksi tuo tuntuu unelmalta kun oma työ ei lopu koskaan. Aina pitäisi tehdä enemmän ja kiire aikoina stressiä pukkaa. Tähän oravanpyörään ottaisi jo mielellään rauhallisemman tahdin ja jopa sitä lusmuilua, että jaksaa töissä loppuun asti.

Vierailija
32/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freelancer kirjoitti:

Mullekin riittää töitä päivässä vain kolmisen tuntia, freelancerina saan palkkaakin vain niistä. Toisaalta voin tehdä aina työt etänä, niin jääpähän paljon vapaa-aikaa eikä tarvi turhaan missään istuskella.

Ihan parasta 💋

Vierailija
33/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon myös toimistotöissä, jossa töitä on työntekijöiden määrään nähden aivan liikaa. Ja palkka on surkea. Sulla on AP asiat todellakin hyvin. En ymmärrä sua ollenkaan. Paitsi siinä olen samaa mieltä, että 8h töitä on muinaisjäänne. Etenkin toimistoissa pitäisi siirtyä 6 tunnin päiviin. Istuminen lisää sairauksia.

Vierailija
34/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu oli määräaikaisessa työsuhteessa julkisella sektorilla. Teki samat hommat puolessa päivässä. Työsuhdetta ei jatkettu, koska koko muun toimiston vetelehtiminen tuli niin kiusallisen selväksi. Eli jos haluat pitää pestisi, sopedu ja opettele olemaan tekevinäsi. Kaikki peruskoulun käyneet osaavat sen kyllä.

Joo, olin itse silminnäkijänä yhdessä tällaisessa tapauksessa. Nuori fiksu kaveri tuli ja teki alta aikayksikön ne hommat jotka vakinaamoille oli ah niin tuskallisen työläitä. Hänet sitten savustettiin ulos. Kyllä, kyse oli valtion hommista,  mistä arvasitte?

Vierailija
35/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella töissä ja olen nyt tehnyt yhtä powerpointtia kuukauden, kun ei ole mitään muuta tekemistä. Sitten kun pääsen kerrankin johonkin kokoukseen esittelemään sitä powerpointtia, esimies puhuu päälleni koko ajan selittääkseen minulle auki minun powerpointtiani. Joo, haen muita töitä.

Vierailija
36/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vst työ ja olen ollut siinä jo todella kauan.

Olen opiskellut ylioppilaaksi, merkonomiksi, amk.n ja nyt ylemmän.

Olen myynyt tuhansia tavaroita huutiksessa, torissa ja fb.ssä.

Palkka on netto 2500 e, tämä riittää minulle. Talo on hyvä, mutta tiedän muilla osastoilla on kiireempää, joten koulutus on mennyt vähän harakoille.

En valita.

Vierailija
37/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vst työ ja olen ollut siinä jo todella kauan.

Olen opiskellut ylioppilaaksi, merkonomiksi, amk.n ja nyt ylemmän.

Olen myynyt tuhansia tavaroita huutiksessa, torissa ja fb.ssä.

Palkka on netto 2500 e, tämä riittää minulle. Talo on hyvä, mutta tiedän muilla osastoilla on kiireempää, joten koulutus on mennyt vähän harakoille.

En valita.

2500€ nettopalkka on tosi hyvä palkka.

Vierailija
38/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole omaa huonetta (avotoimisto), joten ihan kaikkea haluamaansa kuten gradun kirjoittamista ei voi tehdä. Työpäivät on usein todella yksitoikkoisia. 

/1

Luulisi sitten, että joku huomaa myös sen, ettet tee mitään (edes sitä gradua). Eikö siitä kukaan huomauta?

Ei huomauta, koska mä toimitan siinä paikalla ollessani sitä tärkeintä tehtävääni eli olen paikalla. Ja olen paikalla sitä varten, että joku tarvitsee apua johonkin asiaan, mitä ei (muka) voi hoitaa puhelimitse tai parin rivin sähköpostilla.

Enkä edes ole mikään aulapalveluihminen tai muu respatyyppi, jonka läsnäolo on ymmärrettävistä syistä välttämätöntä, vaan toimistossa lukittujen ovien takana.

Vierailija
39/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole ap:lla kummoinen palkka.

Tuolla palkalla en itsekään viitsis töitä tehdä.

Mutta työmarkkinatuki riittää kotona makaamiseen?

Vierailija
40/52 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmatyöltä. Omassa työssä julkisella sektorilla, jossa kuulemma ei tehdä mitään, on yleensä kova kiire koko työpäivän ajan.

Te jotka sanotte tällaista tilannetta unelmatyöksi, oletteko luontaisesti kovinkin laiskoja ja saamattomia sitten ja vain pakosti paiskitte hommianne, koska olette tilivelvollisia ylemmälle taholle? Kyllä töiden vähäisyys normaalijärkistä ihmistä turhauttaa ja aiheuttaa bore outin, ei se ole mikään ihannetilanne että kökit koneen ääressä suurimman osan päivästä ilman mitään järkevää tekemistä, vaikka kuinka saisit palkkaa siitä. Ihminen haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi, kuten joku tossa ylempänä sanoikin.

ap

Siksi tuo tuntuu unelmalta kun oma työ ei lopu koskaan. Aina pitäisi tehdä enemmän ja kiire aikoina stressiä pukkaa. Tähän oravanpyörään ottaisi jo mielellään rauhallisemman tahdin ja jopa sitä lusmuilua, että jaksaa töissä loppuun asti.

Olen samaa mieltä. Itsekin toimistotyössä, jossa työ ei koskaan lopu ja aikataulut ehdottomia. Työntekijöitä vaikea rekrytoida, koska osaaminen on niin spesifiä, että Suomesta alkaa loppua rekrytoitavat. Olen työstä koko ajan stressaantunut, mutta en halua lopettaa sillä tiedän että työni valuisi vain työkavereilleni, joilla ei ole aikaa omillekaan töillensä.