Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ostokset lisäävät elämänlaatuanne?

Vierailija
19.06.2019 |

Olen hiljattain siirtynyt opinnoista työelämään. Olen kuitenkin huomannut, että vuosien aikana huippuunsa kehittyneesti piheydestä on vaikea päästä eroon, vaikka nyt olisi ylimääräistä rahaa käytettäväksi. Säästän asuntoa varten ja sijoitan, mutta haluaisin välillä myös ostaa jotain. Mutta en osaa perustella itselleni ostoksia tarpeeksi hyvin ja lopulta jätän hankinnat tekemättä, koska totean, etten tarvitse niitä välttämättä ja mieluummin säästän rahan johonkin oikeasti tärkeään.

Mitkä ostokset ovat sellaisia, jotka todella ovat lisänneet elämänlaatuanne ja ovat ehdottomasti rahan arvoisia, vaikka eivät ehkä olisikaan aivan välttämättömiä? Mietin ensisijaisesti fyysisiä ostoksia, mutta myös palveluita saa ehdottaa.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikortit ja -merkit

Vierailija
2/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina.

Vierailija
4/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit viinakset baarikaapissa, vaikka juonkin hyvin vähän ja harvoin.

Vierailija
5/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka (kotiin tavallista parempaa tai vaikka ravintolaan), keikat yms, harrastuksiin liittyvät jutut, se kun pakollisiin hankintoihin voi panostaa ja ostaa laadun eikä vaan alhaisen hinnan perusteella. Olen itse myös melko pihi, mutta käytän rahaa ihan mieluusti tuollaisiin juttuihin, kohtuudella tietenkin.

Vierailija
6/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat. Kyllä tässäkin on varmasti joku yläraja,jonka jälkeen matkat ei enää niin paljoa anna, mutta noin yleisesti matkoihin laitetut rahat ei ole koskaan kaduttanut.

Sitten sellaiset hankinnat, joissa olen panostanut laatuun ja joita olen harkinnut pitkään ja maksanut vähän enemmän,tuntuu kannattavilta. Itsellä periaatteena koko pihistää tai panostaa,sellaisen hälläväliä-ostelun olen jättänyt pois

Vierailija
7/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa, säädettävä pöytä ja museokortti.

Vierailija
8/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räätälin palvelut. Ihanaa pukea ylleen vaatteita, jotka sopivat täydellisesti.

Vierailija
9/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto, jolla ajaessa ei koko ajan ole pelko p*rseessä hajoaako se.

Vierailija
10/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti imuri.

Vierailija
11/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat kodinkoneet.

Vierailija
12/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilanteessa, ja olen panostanut harrastustarvikkeisiin ja laadukkaampiin vaatteisiin. Pitkä opiskelu/epäsäännöllinen työ takana, niin tottunut siihen, ettei rahaa kannata tuhlata turhuuksiin. Itsekin maksan asuntolainaa sekä sijoitan, mutta silti rahaa jää käytettäväksikin :)

Vierailija
13/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti imuri.

Yhdyssanakurssi!

Vierailija
14/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone

Vierailija
15/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robotti imuri.

Yhdyssanakurssi!

Yhdysmerkki kurssi

Vierailija
16/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksofonitunnit

Vierailija
17/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ap:n tunteen.

Ja vaikka olisikin liikkeellä ajatuksella, "ostan vain todella tarpeeseen" niin ei oikein tule ostettua mitään, koska jotta sen tarpeen huomaa, pitää olla jo joku käyttöesine sitä varten (esim. pyöräily) ja sitten sitä vanhaa käyttökelpoista ei viitsi laittaa sivuun uuden tieltä.

Mutta siltikin, itse ajattelisin mitä tarvitsen päivittäin tai ainakin usein, niin ostaisin sellaiseen tarpeeseen. 

Vierailija
18/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut törkykalliit ja hienot asiat. Saan jotain tyydytystä niistä.

19/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä summilla, joista tulee kiva olo ja hyvä mieli, sanoisin joku laadukas hajuvesi. Se kestääkin aika kauan. Ja jonkun harvinaisemman ulkolaisen esiintyjän konsertti. Antaa kyllä säväyksen livekonsertti ja pääsee ulos tuulettumaan.

Vierailija
20/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olin vastaavassa tilanteessa pari vuotta sitten, vieläkin olen pirun pihi, mutta:

-auto

-laadukas läppäri

-laadukas puhelin

-laadukkaat kuulokkeet

-kahvikone

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme