Mies ei suostu naimisiin jos emme saa vaihdettua naispappia mieheen
Näillä aikatauluilla ei kuulemma enää mitenkään onnistu ja haluamanne kirkko on varattuna 1,5 vuotta eteenpäin. Se sitten niistä häistä kai. Perusteluna että "kuuluu" olla miespappi niinkuin on ennen vanhaankin ollut.
Kommentit (63)
Mitä muita paskamaisia puolia miehestä löytyy?
Porvoossa joku mamma voi vihkiä teidät siinä kirkon vieressä ja tarjota vielä makaroonilaatikkoa vieraille
Minun mieheni, Perussuomalaisten jäsen, ei korvaansa lotkauttanut, kun vihkipappi vaihtui miehestä naiseen. Otaksun, että kohta tulee persukommentteja, niin yritin ehtiä väliin.
Eikö teillä ole ketään tuttua pappia?
Miehesi on aivan oikeassa.
En minäkään antaisi kenenkään akan vihkiä, kastaa, konfirmoida tai siunata läheistäni.
34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
En usko ettei papin vaihtaminen onnistuu. Voittehan te kysyä vaikka miehen rippipappia tai jotain lahkopappia vihkimään. Tai jotain julkkispappia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole ketään tuttua pappia?
Kuinka monella on tuttuja pappeja? En ole eläessäni tuntenut ainoatakaan, ja olen sentään jo yli viiskymppinen.
Provohan tämä on.
Mutta jos ei olisi, niin peruisin häät ja jättäisin moisen pellen elämästäni kokonaan.
Kirkon varaus aikataulut on ihan eriasia kuin pappien työvuorolistat
Porvoon AV hääkeju on muuten tuossa vieressä
´Tää olis kuulunut sinne
Vierailija kirjoitti:
No mutta kiva. Varo sitten saamasta tyttölapsia.
Ja naispappia toivovat/vaativat varokoon saamasta poikalapsia.
Eikö pappia saa itse valita, vaikka ihan siten, että katsoo seurakunnan sivuilta jonkun papin ja soittaa seurakuntaan ja pyytää häntä? Vai onko aikataulu siihen liian tiukka? Entä saako vihkipapin valita jostain toisesta seurakunnasta? En itse ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa, kiinnostaa vain, onko tässä kuinka tiukat säännöt.
Olisihan tuo noloa säätämistä, mutta ap:n mies saisi toki itse hoitaa asian, kun se on hänelle tärkeää.
Onko ap:n mies vakaumuksellinen kristitty? Jos ei, vaan kyse on pelkistä perinteistä, tuollainen on minusta typerää joustamattomuutta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Läheltä piti, mutta onneksi sentään löysi hyvän tekosyyn olla menemättä naimisiin.
Aloittaja voittaa tässä tapauksessa.
Käy kiittämässä siellä seurakunnassa, naispappi pelasti sinut huonolta avioliitolta.
Läheltä piti.
Faith kirjoitti:
Eikö pappia saa itse valita, vaikka ihan siten, että katsoo seurakunnan sivuilta jonkun papin ja soittaa seurakuntaan ja pyytää häntä? Vai onko aikataulu siihen liian tiukka? Entä saako vihkipapin valita jostain toisesta seurakunnasta? En itse ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa, kiinnostaa vain, onko tässä kuinka tiukat säännöt.
Olisihan tuo noloa säätämistä, mutta ap:n mies saisi toki itse hoitaa asian, kun se on hänelle tärkeää.
Onko ap:n mies vakaumuksellinen kristitty? Jos ei, vaan kyse on pelkistä perinteistä, tuollainen on minusta typerää joustamattomuutta.
Ai kuka valitsee?
Ehkä ap haluaa valita toisin?
No mutta kiva. Varo sitten saamasta tyttölapsia.