Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin läheisriippuvaisesta miehestä

Vierailija
19.06.2019 |

Olin jo jonkin aikaa voinut jostain syystä suhteessa huonosti ja kärsin selittämättömästä ahdistuksesta. Lopulta mies jätti minut, joka oli melkoinen shokki, mutta myöhemmin tajusin, että ero oli oikea ratkaisu meille kummallekin.

Kun tapasin miehen, olin itsevarma ja elämästä nauttiva ihminen. Pikku hiljaa, suhteemme edetessä aloin voimaan pahoin. Aloinkin olla miestäni paljon tarvitseva ihminen ja minulle alkoi tulla kaikenlaisia ongelmia.

Miehen ja hänen tyttärensä välinen suhde on myös hyvin läheisriippuvainen: 17-vuotias tytär ei ole päässyt itsenäistymään ja kehittymään, eikä hänellä ole juurikaan ystävyyssuhteita, koska hän on niin kiinni isässään. Isä myös ruokkii tätä riippuvuutta, tietämättään tai tietoisesti.

Tällä miehellä on taustalla paljon lyhyitä suhteita ja yksi pidempi suhde naiseen, jonka kanssa hänellä on tämä tytär.

Mietinkin, miksi päädyin tämän miehen kassa yhteen ja miten voisin välttyä jatkossa tällaisilta ongelmilta? Tässä on myös selvästi jotain narsismiin viittaavaa...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutut suhteessa? Mukaudutko?

Vierailija
2/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus on usein narsismia

Vierailija
4/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähes riippuvainen silloin, kun yritän saada leuanvetotangosta kiinni, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Vierailija
5/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä omasta käytöksestä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Sinuna tutkailisin itseäni, mikä sai minut käyttäytymään kuten käyttäydyin ja sen jälkeen oppisin varomaan niitä tilanteita.

Vierailija
6/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa nyt vaikuttaa siltä, että sinä ja se tytär ovat läheisriippuvaisia olleet tuohon narsistiseen mieheen. Ei se mies ole läheisriippuvainen vaan todellakin narsisti.

Vierailija
7/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupeleissä omasta käytöksestä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Sinuna tutkailisin itseäni, mikä sai minut käyttäytymään kuten käyttäydyin ja sen jälkeen oppisin varomaan niitä tilanteita.

Se on aivan totta. Ja siksi kyselenkin vinkkejä. Minussa on varmasti paljon puutteita.

Vierailija
8/8 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto