Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsisitko työn vai miehen tässä tilanteessa?

Vierailija
18.06.2019 |

Olemme miehen kanssa seurustelleet kuusi vuotta ja asumme miehen omistamassa talossa pienellä paikkakunnalla.

Olen viime vuonna valmistunut aineenopettaja, eikä töitä ole paikkakunnallamme tarjolla. Mies on yrittäjä, eikä voi muuttaa pois minun työni perässä.

Voin tehdä loppuelämäni töitä miehen yrityksessä hyvin pienellä palkalla TAI vaan lähteä, ja luoda opettajan uran jossain muualla.

Lapsia meillä ei ole. Rakastan miestäni, mutta en ole varma rakastanko itseäni enemmän.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuollaista täältä kysy!

Itse olet oman elämäsi asiantuntija. 

Vierailija
2/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes harkitset, niin lähde. Et rakasta tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Jos tuollaista tarvitsee edes pohtia, et selvästi ole kovin syvästi rakastunut mieheesi. Ja siinä tapauksessa tulet katumaan että hautauduit korpeen, etkä saa enää myöhemmin koulutustasi vastaavaa työtä mistään, koska olet liian vanha eikä sinulla ole työkokemusta.

Vierailija
4/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä tarjolla minunkaan kotipaikkakunnalla, mutta onneksi parin paikkakunnnan rajan takana on :D Eli uskon, että se kompromissi löytyy ja työpaikkoja löytyy sopivan vyöhykkeen sisältä.

t. työmatka n 1 h.

Vierailija
5/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin järjestelyjä etäsuhteeseen miehen kanssa.

Vierailija
6/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin tilanteessasi miehen. Töitäkin sittemmin löytyi, tosin ei samalta paikkakunnalta vaan puolen tunnin ajomatkan päästä.

Vierailija
7/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä korvessa te oikein asutte, jos ei töitä löydy naapuri paikkakunnistakaan?

Vierailija
8/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin työpaikan sieltä, mistä sen saisin.

Muuten kallis koulutus olisi mennyt hukkaan ja työasioissa olisin miehen ”armoilla”.

Suomessa on paljon perheitä, joissa toinen työssä eri paikkakunnalla, tai matkatöissä.

Elämää sujuu hyvin vkonloppuelämänäkin ja lomilla voi olla pitkään yhdessä.

Ainakin itselleni taloudellinen omavaraisuus on tärkeää, koskaan kun ei tiedä milloin suhteen toinen osapuoli lähtee suhteesta esim. toisen naisen / miehen mukaan.

Vierailija
9/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ura :D Millainen etenemissuunnitelma sinulla on? Päiväkodin opettajasta lukion opettajaksi?

Vierailija
10/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette ole naimissa, tottakai otat työpaikan josta saat oman toimeentulosi nyt ja tulevaisuudessa.

Itse en edes pohtisi muita vaihtoehtoja.

Vierailija
11/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen paikkakunta se on kun siellä ei koulua ole? Minä olen aina kuvitellut sen olevan sellainen varma ammatti.

Vierailija
12/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika kannattaa aina jättää

Vierailija
13/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole töitä tarjolla minunkaan kotipaikkakunnalla, mutta onneksi parin paikkakunnnan rajan takana on :D Eli uskon, että se kompromissi löytyy ja työpaikkoja löytyy sopivan vyöhykkeen sisältä.

t. työmatka n 1 h.

1 tunnin työmatka on ihan normaali pääkaupunkiseudun sisällä.  30 minuuttia on tosi lyhyt.  

Vierailija
14/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin miehen, ehdottomasti. Jos olisin viimeinkin löytänyt miehen jota rakastan, en olisi valmis luopumaan.

Vierailija
15/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen paikkakunta se on kun siellä ei koulua ole? Minä olen aina kuvitellut sen olevan sellainen varma ammatti.

Saatika edes naapurikunnissa. Kai ap tiedät, että töissä voi käydä sen oman kotikunnan ulkopuolellakin?

Taitaa työ olla vain pirun huono tekosyy ottaa ero?

Vierailija
16/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on myös hankkia jokin kokonaan uusi ammatti. Ehkä alkaa tekemään itse yrittäjänä jotain tai etätyö mitä pystyy kotoa käsin hoitamaan.

Vierailija
17/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin työn ja rupeaisin etäsuhteeseen. Pelkkä rakkaus ei lämmitä eläkeiässä tai aikaisemminkaan, jos suhde päättyy syystä tai toisesta. Ja ainahan voi etsiä töitä lähempää kotia, eihän missään työpaikassa tarvitse eläkeikään olla.

Vierailija
18/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ero on ainoa vaihtoehto? Jos et saa töitä tarpeeksi läheltä, niin voitte muuttaa eriksenne ja vietätte yhdessä viikonloput? Opettajilla usein on niin, että joutuu muuttamaan työn perässä.

Vierailija
19/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan ura :D Millainen etenemissuunnitelma sinulla on? Päiväkodin opettajasta lukion opettajaksi?

.?..

Häh?

Ihan se työnteko ja työssäoppimisen ilo kantavat. Rankkaagan se on, mutta kyllä siinä sisältöä on.

Koulutusta vastaava työ on oletusarvo, kun opiskelemaan lähtee.

Miehen firmaan ajautuminen....

Ehkä osittain ok...mutta sitten kasvatusalalla tuntih9mmia etsimään.

Olis se rankka paikka, jos itse heittäisin opettajaopintoni huitsiin ja menisin ei kiinnostavaan ei haastavaan työhön.

Soveltaa kyllä voi, jos jotain mahdollisuuksia löytyy.

Jos on rakas oikeesti, niin ei sitä heivaa vaan rupeaa järkkäämään.

Vierailija
20/66 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen pointti on laajentaa omaa elämää, ei rajoittaa sitä. Jos kerran haluat opettaa ja olet opettajaksi kouluttautunut, olisi aika hullua luopua tästä siksi, ettei mies halua muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi