Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikoilla tulee niin usein riitaa kahvinkeitosta?

Vierailija
18.06.2019 |

Niin miksi ja kokemuksia ja selityksiä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla mokkaa vai Katriinaa?

Vierailija
2/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keittää liian laihaa toisten makuun ja toinen liian vahvaa. Tai keittää väärään aikaan. Tai väärän määrän. Tai kukaan ei ole keittänyt! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että monilla on yhä selkärangassa ajatus, että kahvinkeitto kuuluu palvelijalle/apulaiselle. Se on ikään kuin vähempiarvoisen hommaa. 

Vierailija
4/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen työpaikka? Meillä 50 hengen toimistossa naisia ja miehiä suunnilleen yhtä paljon enkä ole koskaan havainnut kahvinkeitosta johtuvia ongelmia.

Vierailija
5/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin siksi, että monilla on yhä selkärangassa ajatus, että kahvinkeitto kuuluu palvelijalle/apulaiselle. Se on ikään kuin vähempiarvoisen hommaa. 

mut mihin nää olettamukse perustuu kuinka paljon sitä kahvia pitäisi keittää, jos työpaikalla on paljon työntekijöitä?

Vierailija
6/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joutunut kahviriitaan. Olin työharjoittelijana yrityksessä, jossa eräs työntekijä (huom. työntekijä, ei pomo) oli tottunut siihen, että harjoittelija keittää kahvit koska aiemmatkin harjoittelijat olivat keittäneet. Itse taas en juonut kahvia eikä pomo minulta vaatinut mitään kahvien keittämistä työpaikan kahvitauoille, joten en siis keittänyt. Siitä nousi musta pilvi tämän yhden työntekijän päälle. Oli kyllä nuorena tyttönä stressaavaa joutua tuollaisesta riitaan, mutta jos kyseessä ei ollut työtehtävä niin en koe olleeni väärässä kun en alkanut kahvinkeittäjäksi.

Vierailija
7/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona kun keittää kahvit niin se on iloinen asia ja töissä se on stressaavaa.

Vierailija
8/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä luoda mielikuvaa, että millainen riita kahvinkeitosta voisi meillä töissä tulla, mutta on niin koominen ajatus, etten pysty edes kuvittelemaan!

Vierailija
9/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tässä luoda mielikuvaa, että millainen riita kahvinkeitosta voisi meillä töissä tulla, mutta on niin koominen ajatus, etten pysty edes kuvittelemaan!

Hyvä, että sulla rento työilmapiiri. Yleensä aina on yksi kahvista kitisijä työpaikalla.

Vierailija
10/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut kerran vihat päälleni kun en ollut keittänyt kahvia. Sanoin että olen toista päivää töissä,en voinut tietää että eka tauolle tulija keittää ja toisekseen en keitä koska en itse juo. Hiljeni se jupisija.

Vierailija
11/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joutunut kahviriitaan. Olin työharjoittelijana yrityksessä, jossa eräs työntekijä (huom. työntekijä, ei pomo) oli tottunut siihen, että harjoittelija keittää kahvit koska aiemmatkin harjoittelijat olivat keittäneet. Itse taas en juonut kahvia eikä pomo minulta vaatinut mitään kahvien keittämistä työpaikan kahvitauoille, joten en siis keittänyt. Siitä nousi musta pilvi tämän yhden työntekijän päälle. Oli kyllä nuorena tyttönä stressaavaa joutua tuollaisesta riitaan, mutta jos kyseessä ei ollut työtehtävä niin en koe olleeni väärässä kun en alkanut kahvinkeittäjäksi.

Minä olin vastaavassa tilanteessa, paitsi etten ollut harjoittelija vaan viimeksi palkattu. Ja se oli pomo joka kehoitti kahvinkeittoon. Sanoin että ok, en itse juo kahvia enkä siksi osaa keittää hyvää kahvia. Siitä huolimatta, mars kahvinkeittoon vaan. Muutaman kerran keitin kamalaa kuraa, kerrankin kun oli ulkomaisia vieraita 😂 Joku muu sitten nakitettiin kahvivastaavaksi, ja minä sain keksittyä töihini. Itse asiassa näin miespuolisen pomoni kahvinkeittohommissa todella usein tuon jälkeen. Todellisuudessa olin kahvinjuoja, join kotona yhden kupin joka aamu.

Vierailija
12/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin vastaavassa tilanteessa, paitsi etten ollut harjoittelija vaan viimeksi palkattu. Ja se oli pomo joka kehoitti kahvinkeittoon. Sanoin että ok, en itse juo kahvia enkä siksi osaa keittää hyvää kahvia. Siitä huolimatta, mars kahvinkeittoon vaan. Muutaman kerran keitin kamalaa kuraa, kerrankin kun oli ulkomaisia vieraita 😂 Joku muu sitten nakitettiin kahvivastaavaksi, ja minä sain keksittyä töihini. Itse asiassa näin miespuolisen pomoni kahvinkeittohommissa todella usein tuon jälkeen. Todellisuudessa olin kahvinjuoja, join kotona yhden kupin joka aamu.

Tässä huomataan ettei ketään voi pakottaa mihinkään hommaan.

Vierailija
13/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmissa työpaikoissa eniten sanomista tuli siitä, kun joku aina jätti pannuun kahvia vain tilkan ja keittimen päälle. Pari tuntia myöhemmin kahvi oli palanut pannuun kiinni. Onneksi nykyään keittimet sammuttavat itse itsensä. Riitaa tuli myös siitä, kun yhdet ja samat joutuivat pesemään pannun. Kun kahvia keitetään monta kertaa päivässä, pannu menee iljettävän näköiseksi alle viikossa.

Vierailija
14/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan ettei ketään voi pakottaa mihinkään hommaan.

Olisin minä keittänyt kahvia jos minut olisi tuohon toimistoon sitä varten palkattu, olen tehnyt monenlaisia hanttihommia paljonkin enkä pelkää käsieni likaantumista. Eihän se kahvinkeitto mikään iso vaiva ole. Tuolla vaan tökki se asenne että kun olin nuori, nainen ja viimeksi tullut, se on yhtä kuin kahvinkeittäjä. Ja sekin vähän tökki että en edes juo kahvia päivän mittaan, silti minun olisi pitänyt päivystää että mihin aikaan muut kahvinsa haluavat. No, parit kurat juotuaan toimistonväki vapautti minut tuosta ikeestä. Joku kyllä joskus työmatkalla hotelliaamiaisella ihmetteli, että miksi sinä nyt kahvia juot....

Vierailija
15/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei enää edes arvonsa tuntevat harjoittelijat kahvia keitä?

Vierailija
16/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten keitä meidänkään harjoittelija. istuu kumminkin kahvihuoneen nurkassa puhelin kourassaan.

Vierailija
17/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ellei heitä ole otettu työpaikalle nimenomaan kahvinkeittoa harjoittelemaan.

Vierailija
18/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet liian laiska keittämään oman kahvisi? Vai onko se sinulle liian vaikea homma?

Vierailija
19/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa, mutta olen sanonut aiemminkin. kahvin keittää ja tiskikoneen tyhjentää se, joka siitä palkankin saa. Minä en rupea ruokatunnillani tai kahvipaussillani noita tekemään.

Vierailija
20/41 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä edellisessä työpaikassa oli tapana että kahvinjuojat ostivat vuorotellen kahvipaketin ja että ekana tullut laittaa kahvin tulemaan. Aina oli kinaa siitä mitä merkkiä ostettiin ja oliko kahvi liian laihaa/vahvaa. Itse erehdyin juomaan kahvia yhden kupin 3 vuoden aikana kun oli jonkun synttärit ja yksi oli heti vaatimassa että ostan sen kahvipaketin :D Onneksi muut toppuuttelivat että ehkä vähän ahne veto.

Nykyisessä työpaikassa on kone josta saa vaikka minkälaista sumppia peruskahvista cappuccinoon, jopa kaakaota. Kelpaa kaikille, myös teenjuojille kun siitä saa myös kuumaa vettä. Kaverin työpaikalla on 2 leirintä ja 2 kahviporukkaa, toinen juo vaaleapaahtoista ja toinen tummaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän