Jos on kerran käynyt AA:ssa - miksi pidetään aina AA-laisena, mutta vauvamuskarissa ollut ei ole koko ikäänsä vauvamuskarilainen?
Kuusi vuotta sitten kävin AA:ssa ja vieläkin innokkaimmat heistä yrittävät käännyttää minua asialleen, vaikka olenkin raittiina. Olen myös joskus ollut vauvamuskarissa, mutta kukaan heistä ei yritä saada minua sinne takaisin - miksi...?
Kommentit (13)
Et kai kysy ihan oikeasti? Vauvamuskarissa ei käydä siksi, että olisi päihdeongelma, vaan ihan huvin vuoksi. Se, että ihmisellä on päihdeongelma, johtuu yleensä psyykkisistä ja geneettisistä syistä, ja päihteet voivat alkaa houkutella pitkänkin raittiina olemisen jälkeen esim. elämänmuutosten seurauksena.
Vauva-aika on ohimenevää, alkoholismi ei.
He haluavat vain Sinun rahasi, siksi Sinusta ollaan niin kiinnostuneita!
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kohtuukäyttäjästä voi tulla alkoholisti, mutta alkoholistista ei tule koskaan kohtuukäyttäjää. Ainoa mahdollisuus on jättää alkoholi kokonaan.
Vauvamuskari on pahempi. Suurempi synti. Koska se on jotain aivan kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rahat?
AA:lle pitää maksaa seitsemmännen käskyn palvelurahaa, jolla saa korkeimman voiman suojelusta. Lopulta nämä rahat menevät ryhmän vanhimpien taskuihin. Niistä rahoista tässä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, ettei kukaan ole lopun ikäänsä vauva, mutta alkoholisti usein on sitä loppuikänsä.
Eikä usein vaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi = alkoholiriippuvuus. Riippuvuusko ei koskaan lopu? Öööh, just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kohtuukäyttäjästä voi tulla alkoholisti, mutta alkoholistista ei tule koskaan kohtuukäyttäjää. Ainoa mahdollisuus on jättää alkoholi kokonaan.
Höpö höpö. Moni entinen alkoholisti on siirtynyt lopulta kohtuukäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rahat?
AA:lle pitää maksaa seitsemmännen käskyn palvelurahaa, jolla saa korkeimman voiman suojelusta. Lopulta nämä rahat menevät ryhmän vanhimpien taskuihin. Niistä rahoista tässä on kysymys.
Siis suojelurahaa...?
Minä ainakin pidän itseäni vauvamuskarilaisena - kävin siellä itse taaperoikäisenä ja nyt käyn siellä oman rakkauspakkaukseni kanssa! 😍
Varmaan siksi, ettei kukaan ole lopun ikäänsä vauva, mutta alkoholisti usein on sitä loppuikänsä.