Sivuille potkiva juoksutyyli naisilla?
Tuntuu, että tuota näkee enemmän kuin ennen.
Eli juoksua, jossa polvet eivät paljon nouse, vaan sääret potkivat ikäänkuin sivulle.
Erikoisen näköistä.
Mikähän moiseen tyyliin ajaa? Onko juoksija itse tietoinen tavastaan?
Kommentit (25)
Ehkä kyseessä on vain opittu tapa. Ennen muinoin ei juoksemista pidetty järin naisellisena, joten naiset yritti sipsuttaa siveästi polvet yhdessä silloinkin kun joutuivat juoksemaan.
Jospa se on hyvä tapa juosta? Ei pidä ajatella rajoittuneesti :). Mäkihyppääjien V-tyylikin näytti alussa hassulta, nyt siihen on totuttu.
V-tyylistä vispaamistyyliin.
Äkkiseltään näyttää tehottomalta ja raskaalta tavalta.
Naiseni tekee tuota samaa, aina anaaliseksin jälkeisenä päivänä.
Koska tuota näkee tosiaan huomattavasti useammin naisilla kuin miehillä, olen arvellut, että sillä voisi olla jotain tekemistä lantion rakenteen kanssa. Eli jos vaikka on todella leveä lantio, niin nuo reisiluuthan tulevat aika jyrkässä kulmassa sisäänpäin verrattuna kapeaan lantioon. Jos vielä lantion tai lonkkanivelten liikkuvuus on rajoittunut (esim. istumatyö tai synnynnäisesti jäykät nivelet), niin voi olla, että sitä liikettä on juostessa vaikea saada sieltä ylhäätä asti riittävästi, joten sitä sitten konpensoidaan liikuttamalla polvien kohdalta jalkoja eri tavalla.
Eilisiltana viimeksi näin kun joku 35v hieman ylipainoinen mamma veti kireissä juoksutrikoissa sivupotkutyylillä ja perseen ja reisien raejuustokuorrutteet sen kuin hölskyi trikookankaan läpi. Suuhuni tuli hieman oksennusta, mutta silti samaan aikaan olin revetä nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Eilisiltana viimeksi näin kun joku 35v hieman ylipainoinen mamma veti kireissä juoksutrikoissa sivupotkutyylillä ja perseen ja reisien raejuustokuorrutteet sen kuin hölskyi trikookankaan läpi. Suuhuni tuli hieman oksennusta, mutta silti samaan aikaan olin revetä nauruun.
Ja kotiin päästyään todennäköisesti palkitsi itsensä jäätelöannoksella. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mussa ylipainoiset juoksijat herättää kunnioitusta koska itse olen laiha mutta rapakuntoinen sohvaperuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotiin päästyään todennäköisesti palkitsi itsensä jäätelöannoksella. 😂
Vaikka tekisi niin (tuskin), liikunta on kaikille painosta riippumatta terveellistä. Joten nyt ette kyllä pisteitä nostaneet kumpikaan typerällä haukkumisella.
Luulen, että muuta liikuntaa ei ole koskaan harrastettu ja siitä syystä tekniikkakin pielessä. Motoriset taidot ei ole niin kehittyneet ja jalkaterät sojottaa ulospäin, lihaskunto huonohko vaikka juosta jaksaa. Samaa olen katsellut. :) Sitten näkee myös tenipoikia jotka pyöräilee niin että jalkaterät sojottaa sivulle polkimissa, varmaan myös juoksisivat samalla tekniikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat hiukan perverssiltä. Koet nautintoa epätavallisista asioista, oksennusfetissi?
Vierailija kirjoitti:
Naiset on ankkoja
mies51v
Juu, sinun kannattaa vältellä heitä jatkossakin.
Mä joskus lapsena näin, kun kapeassa olviin ulottuvassa hameessa nainen juoksi juuri tuolla tavoin jalkoja heitellen. Kiire kai oli, mutta huvittavalta, eikä niin tehokkaalta, meno näytti. Mutta syynä tietysti hameen joustamattomuus.
Heikot loitontajat, heikot pakarat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on ankkoja
mies51v
Juu, sinun kannattaa vältellä heitä jatkossakin.
Minkätakia?
mies51v
Tuli mieleeni nuoruusajan heilani väite. Hän sanoi, että Roger Mooren (bondissa) juoksutyyli oli niin naismainen takaapäin, että siihenkin laitettiin stuntti juoksemaan miehekkäämmin. En tiedä, pitikö tämä sitten paikkaansa.
Mun mies ja tytär juoksee noin. Varmaan perinnöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ja tytär juoksee noin. Varmaan perinnöllistä.
Heh. Että mies juoksee akkatyylillä... Onks sekin ottanu gagoseen? :D:D:D:D
Ihmettelin itse samaa silloin, kun vielä harrastin juoksua. Nimenomaan naiset tekevät tuota ja liekö syynä juuri mainitsemasi eli askel ei jostain syystä nouse. Hassua vispaamista.