Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain toisen aloitteesta?

Vierailija
18.06.2019 |

Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain ja ainoastaan miehen aloitteesta?

Alussa suhde oli tasavertainen: molemmat tekivät aloitteita ja seksiä oli runsaasti. Vuosi yhdessä asumisen jälkeen minun aloitteeni torjuttiin systemaattisesti niin, että lopulta sanoin etten aloitteita tee enää ollenkaan.

Näin seksiä on kerran-pari viikossa, ja siis ainoastaan miehen aloitteesta. Minun aloitteisiini keksittiin mikä tahansa tekosyy maan ja taivaan väliltä, ja niin raskaaksi ainainen torjutuksi tuleminen kävi, että lopetin kokonaan. Suostun miehen aloitteisiin joka ikinen kerta, koska muuten seksiä olisi aivan liian harvoin.

Voiko suhde olla tasa-arvoinen ja toimiva, vaikka vain toinen tekee aloitteet? Suostuisitteko itse tällaiseen menettelyyn?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta normaalisti suhteessa ei lasketa mitään mun ja sun aloitteita.

Omissa suhteissani seksiin on tyypillisesti päädytty niin, että suudellaan ja muhinoidaan, ja sitten aletaan riisuutua. Kenen aloite siis kyseessä? Mahdoton sanoa. Kaikki tapahtuu orgaanisesti.

En itse hyväksyisi kuvailemaasi tilannetta. Jatkuva torjutuksi tuleminen ei kuuluu hyvään suhteeseen. Omissa suhteissa torjuntoja on ollut muutaman kerran vuodessa korkeintaan, kun toinen on lukenut tilanteen aivan väärin tai on tyyliin maailman pahin päänsärky päällä.

Onko seksiä muuten mielestäsi tarpeeksi ja onko se sinusta hyvää?

Meidän suhteessamme seksiin ei ajauduta, vaan on selkeä (miehen) sanallinen tai fyysinen aloite. Minulle sopii näinkin, kunhan seksiin päädytään.

Seksiä ei ole mielestäni tarpeeksi, ts. halumme eivät selvästikään kohtaa, mistä jatkuva torjuminen on selvä merkki. Itse haluaisin joka toinen päivä, miehelle riittäisi kerran viikossa. Seksi on sen verran hyvää, että se kelpaisi minulle useamminkin.

Ap

Okei. Minun nykyinen suhteeni on hyvin fyysinen ja sisältää paljon koskettelua, suutelua, hyväilyä ja eroottisen vireyden ylläpitoa pitkin päivää. Siksi myös seksiin ajaudutaan hyvin luontevasti. Kaikki suhteeni eivät ole olleet yhtä fyysisiä, mutta niissäkin suuteleminen johti usein seksiin.

Nykyisessä suhteessasi saat siis normaaliolosuhteissa n. 25 % haluamastasi seksistä. Vain sinä voit päättää, onko tuo ok pidemmän päälle.

Vierailija
22/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on parisuhteen tärkein osa. Sen täytyy toimia, koska muualta et sitä saa. (Olettaen kaksi seksuaalisesti normaalia monogaamista ihmistä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä suhde kysymys?