Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain toisen aloitteesta?
Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain ja ainoastaan miehen aloitteesta?
Alussa suhde oli tasavertainen: molemmat tekivät aloitteita ja seksiä oli runsaasti. Vuosi yhdessä asumisen jälkeen minun aloitteeni torjuttiin systemaattisesti niin, että lopulta sanoin etten aloitteita tee enää ollenkaan.
Näin seksiä on kerran-pari viikossa, ja siis ainoastaan miehen aloitteesta. Minun aloitteisiini keksittiin mikä tahansa tekosyy maan ja taivaan väliltä, ja niin raskaaksi ainainen torjutuksi tuleminen kävi, että lopetin kokonaan. Suostun miehen aloitteisiin joka ikinen kerta, koska muuten seksiä olisi aivan liian harvoin.
Voiko suhde olla tasa-arvoinen ja toimiva, vaikka vain toinen tekee aloitteet? Suostuisitteko itse tällaiseen menettelyyn?
Kommentit (23)
Seksi on parisuhteen tärkein osa. Sen täytyy toimia, koska muualta et sitä saa. (Olettaen kaksi seksuaalisesti normaalia monogaamista ihmistä.)
Okei. Minun nykyinen suhteeni on hyvin fyysinen ja sisältää paljon koskettelua, suutelua, hyväilyä ja eroottisen vireyden ylläpitoa pitkin päivää. Siksi myös seksiin ajaudutaan hyvin luontevasti. Kaikki suhteeni eivät ole olleet yhtä fyysisiä, mutta niissäkin suuteleminen johti usein seksiin.
Nykyisessä suhteessasi saat siis normaaliolosuhteissa n. 25 % haluamastasi seksistä. Vain sinä voit päättää, onko tuo ok pidemmän päälle.