Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain toisen aloitteesta?

Vierailija
18.06.2019 |

Voiko suhde toimia, jos seksiä on vain ja ainoastaan miehen aloitteesta?

Alussa suhde oli tasavertainen: molemmat tekivät aloitteita ja seksiä oli runsaasti. Vuosi yhdessä asumisen jälkeen minun aloitteeni torjuttiin systemaattisesti niin, että lopulta sanoin etten aloitteita tee enää ollenkaan.

Näin seksiä on kerran-pari viikossa, ja siis ainoastaan miehen aloitteesta. Minun aloitteisiini keksittiin mikä tahansa tekosyy maan ja taivaan väliltä, ja niin raskaaksi ainainen torjutuksi tuleminen kävi, että lopetin kokonaan. Suostun miehen aloitteisiin joka ikinen kerta, koska muuten seksiä olisi aivan liian harvoin.

Voiko suhde olla tasa-arvoinen ja toimiva, vaikka vain toinen tekee aloitteet? Suostuisitteko itse tällaiseen menettelyyn?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos asiasta pystyy keskustelemaan.

Vierailija
2/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaali suhde 80% miehistä näkökulmasta katsottuna. Oman vaimon viimeisin oma aloite ehkä 10 vuotta sitten. Seksiä kyllä on jos minä teen aloitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan niin, että henkilö 1 haluaa seksiä viikon ja henkilö 2 kahden viikon välein (ajoilla ei ole merkitystä kunhan ne ovat erilaiset). Olkoon myös niin, että seksiä harrastetaan vain jos molemmat sitä haluavat ja heti kun molemmat sitä haluavat. Hetkellä t = 0 harrastetaan seksiä. Hetkellä t = 1 henkilö 1 haluaisi seksiä, mutta henkilö 2 ei. Hetkellä t = 2 molemmat haluavat seksiä jne. Eli hetkinä t = 2n harrastetaan seksiä, missä n on luonnollinen luku.

Saadaan siis ratkaisu, jossa seksiä harrastetaan maksimimäärä, kun henkilö 2 tekee kaikki aloitteet. Yleistys: Jos henkilöiden seksinhaluamistiheydet poikkeavat selvästi toisistaan, kannattaa aloitteet jättää täysin harvemmin haluavalle.

Vierailija
4/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta normaalisti suhteessa ei lasketa mitään mun ja sun aloitteita.

Omissa suhteissani seksiin on tyypillisesti päädytty niin, että suudellaan ja muhinoidaan, ja sitten aletaan riisuutua. Kenen aloite siis kyseessä? Mahdoton sanoa. Kaikki tapahtuu orgaanisesti.

En itse hyväksyisi kuvailemaasi tilannetta. Jatkuva torjutuksi tuleminen ei kuuluu hyvään suhteeseen. Omissa suhteissa torjuntoja on ollut muutaman kerran vuodessa korkeintaan, kun toinen on lukenut tilanteen aivan väärin tai on tyyliin maailman pahin päänsärky päällä.

Onko seksiä muuten mielestäsi tarpeeksi ja onko se sinusta hyvää?

Vierailija
5/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan niin, että henkilö 1 haluaa seksiä viikon ja henkilö 2 kahden viikon välein (ajoilla ei ole merkitystä kunhan ne ovat erilaiset). Olkoon myös niin, että seksiä harrastetaan vain jos molemmat sitä haluavat ja heti kun molemmat sitä haluavat. Hetkellä t = 0 harrastetaan seksiä. Hetkellä t = 1 henkilö 1 haluaisi seksiä, mutta henkilö 2 ei. Hetkellä t = 2 molemmat haluavat seksiä jne. Eli hetkinä t = 2n harrastetaan seksiä, missä n on luonnollinen luku.

Saadaan siis ratkaisu, jossa seksiä harrastetaan maksimimäärä, kun henkilö 2 tekee kaikki aloitteet. Yleistys: Jos henkilöiden seksinhaluamistiheydet poikkeavat selvästi toisistaan, kannattaa aloitteet jättää täysin harvemmin haluavalle.

Jos libidoissa on 100 % ero, ei suhteella ole tulevaisuutta.

Vierailija
6/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, mitä miehesi on sanonut kun asiasta on keskusteltu?

Vierailija
7/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia, oma suhde toiminut jo 20v ja minä nainen tehnyt aina aloitteet. Siis joka kerta.

Vierailija
8/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, riittääkö tuo kerran pari viikossa sinulle vai haluaisitko enemmän?

Vierailija
9/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa suhteissani seksiin on tyypillisesti päädytty niin, että suudellaan ja muhinoidaan, ja sitten aletaan riisuutua. Kenen aloite siis kyseessä? Mahdoton sanoa. Kaikki tapahtuu orgaanisesti.

En itse hyväksyisi kuvailemaasi tilannetta. Jatkuva torjutuksi tuleminen ei kuuluu hyvään suhteeseen. Omissa suhteissa torjuntoja on ollut muutaman kerran vuodessa korkeintaan, kun toinen on lukenut tilanteen aivan väärin tai on tyyliin maailman pahin päänsärky päällä.

Meidän suhteessamme seksiin ei ajauduta, vaan on selkeä (miehen) sanallinen tai fyysinen aloite. Minulle sopii näinkin, kunhan seksiin päädytään.

Seksiä ei ole mielestäni tarpeeksi, ts. halumme eivät selvästikään kohtaa, mistä jatkuva torjuminen on selvä merkki. Itse haluaisin joka toinen päivä, miehelle riittäisi kerran viikossa. Seksi on sen verran hyvää, että se kelpaisi minulle useamminkin.

Ap

Vierailija
10/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin jostain, että 90% haluttomuudesta kärsivissä liitoissa mies on haluavampi osapuoli. Jee, olen uniikki lumihiutale, jonka miestä ei kiinnosta! :( Joo voi se toimia, ap, varsinkin tuolla tahdilla. Kunhan siitä pystyy keskustelemaan, muuten ei tietenkään toimi mikäli voit pahoin suhteessa. Ainakin miehesi haluaa sinua, suhteella lienee parempi ennuste kuin meillä. Olen timmissä kunnossa, että epäviehättävyydestä ei ole kyse. Tuen miestä myös henkisesti ja meillä on hauskaakin yhdessä. Miestä ei vain kiinnosta, hän ei vain tarvitse tältä suhteelta toveruutta syvempää. Ei voi toimia, niin ennustan...

Vierailija
11/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin aloittajaa. Itse haluaisin joka päivä näin 3 vuoden ja jopa miehelle tulleen 50kg lisäkilon jälkeen, mutta miehelle riittää se 2 kertaa viikossa. Aluksi minäkin lopetin aloitteen teon, mutta 3 viikon jälkeen totesin että ei tämäkään vetele ja jatkoin taas aloitteen tekoa, mutta 2 kertaa viikossa. Enemmänkin tosiaan haluaisin, mutta kun harvensin aloitteen teot 2 kertaa, minua ei olla enää torjuttu.

N30

Vierailija
12/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta on keskusteltu vain kerran, kun ilmoitin, etten aloitteita enää tee. Miehellä hiljaisuus on myöntymisen merkki, eli näin vain sovittiin ja näin on toimittu.

Asiasta ei selvästikään ole keskusteltu tarpeeksi, kun joudun keskustelemaan asiasta teidän kanssanne.

Ap

Vierailija
13/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin aloittajaa. Itse haluaisin joka päivä näin 3 vuoden ja jopa miehelle tulleen 50kg lisäkilon jälkeen, mutta miehelle riittää se 2 kertaa viikossa. Aluksi minäkin lopetin aloitteen teon, mutta 3 viikon jälkeen totesin että ei tämäkään vetele ja jatkoin taas aloitteen tekoa, mutta 2 kertaa viikossa. Enemmänkin tosiaan haluaisin, mutta kun harvensin aloitteen teot 2 kertaa, minua ei olla enää torjuttu.

N30

Mitä sinun miehesi sitten sanoi kun keskustelitte asiasta?

Vierailija
14/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta on keskusteltu vain kerran, kun ilmoitin, etten aloitteita enää tee. Miehellä hiljaisuus on myöntymisen merkki, eli näin vain sovittiin ja näin on toimittu.

Asiasta ei selvästikään ole keskusteltu tarpeeksi, kun joudun keskustelemaan asiasta teidän kanssanne.

Ap

Pitäisikö sinun tosiaan käydä tämä keskustelu miehesi kanssa?

Vierailija
15/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seksin vähyys näyttää olevan enemmän ongelma kun liikasaanti, niin pitäsikö siis olla innoissaan että on mies joka haluaa joka päivä? Mulle olisi sopiva se 3x viikossa. Tykkään esim. pizzasta, mutta joka päivä syötynä alkaa olla tylsää pakkopullaa. Joo, ja en tee aloitetta koskaan, koska se onkin ainoa tapa millä tulee vähän välipäiviä seksiin kun mies ei ihan joka päivä jaksa vonkaa. Nytkin suunnittelee jotain kahdenkeskistä seksilomaa, ja mä vaan odotan sitä lomaa, kun saan matkustaa ilman lapsia ja miestä, tai vain teinin kanssa kahdestaan. Ei tule mankumisia ja vonkaamisia.

Vierailija
16/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Mitä sinun miehesi sitten sanoi kun keskustelitte asiasta?

Vetoaa selkä ja polvikipuihin (oli jo ennen painonnousua, mutta lisäkilot ei auta asiaan) joten siksi ei halua useammin kun paikat ei kestä. Joskus mieskin kyllä tekee aloitteem, mutta ne kerrat on vuoden aikana yhden käden sormilla laskettavissa.

N30

Vierailija
17/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei näytä tajuavan, kuinka turn off on alkoholi. Se kun tunnetusti lisää haluja, mutta kyvyt kutistuu mitättömyyksiin. Sanottu on, mutta kun haluu kummatkin, alkoholin ja seksin. Ja kieltäytymisestä on seurannut joskus jopa aggressiivista käytöstä. En ole kovin herkkä, mutta kun saa kuulla f you, seksin kieltäytymisen johdosta,

ei se kovin mukavaa ole.

Vierailija
18/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei näytä tajuavan, kuinka turn off on alkoholi. Se kun tunnetusti lisää haluja, mutta kyvyt kutistuu mitättömyyksiin. Sanottu on, mutta kun haluu kummatkin, alkoholin ja seksin. Ja kieltäytymisestä on seurannut joskus jopa aggressiivista käytöstä. En ole kovin herkkä, mutta kun saa kuulla f you, seksin kieltäytymisen johdosta,

ei se kovin mukavaa ole.

Ja olet tuossa suhteessa syystä, että ___ ?

Vierailija
19/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos libidoissa on 100 % ero, ei suhteella ole tulevaisuutta.

No riippuu kuinka suuri se ero loppujen lopuksi on. Minä haluaisin joka päivä ja miehelle riittää joka toinen päivä. Se on ihan käypä kompromissi kun seksiä kuitenkin sitten on 3-4krt viikossa, ei ne välipäivät mitään ylitsepääsemättömiä minulle ole. Jos mies tahtoisi kerran kuukaudessa niin sitten oltaisiin ongelmissa.

20/23 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se pitäisi normaalissa suhteessa mennä mutta jos kovin iso epäsuhta aloitteissa niin väistämättä ajautuu mietiskelemään syntyjä syviä.

Itse kokisin erittäin positiivisena sellaisen mielitietyn joka on aloitteellinen🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-