Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilotteleeko teidän miehet puhelintaan?

Vierailija
18.06.2019 |

Näyttö aina pöytää vasten, lataamaan myös aina näyttö alas päin. Ei koskaan jätä sitä mihkään vaan kuljettaa aina mukanaan myös vessaan. Tietokoneessa tyhjentää aina sivuhistorian..
Meillä on ollut aiempi yhteenotto liittyen miehen touhuihin ja mulle on tullut taas sama fiilis että ei ole asiat niinkuin pitäisi..

Kommentit (241)

Vierailija
221/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin oleellinen näkemysero, että olisi hyvä ottaa puheeksi jo alkupään treffeillä.

Minä en koske toisen puhelimeen, lompakkoon, tietokoneeseen, kalenteriin, kassiin, laatikostoon, kirjeisiin jne ja oletan sitä samaa koskemattomuutta itseäni kohtaan. Mitään salattavaa ei ole ainakaan tähän mennessä elämää ollut, mutta tunne omasta yksityisyydestä on vahva sekä luottamuksesta - haluan olla luottamuksen arvoinen enkä tongi toisen juttuja ja haluan myös että minuun luotetaan tonkimatta. Asioista voi aina keskustella, jos on jotain keskusteltavaa. 

Sama. En muista onko asiasta varsinaisesti edes keskusteltu vaan on ollut itsestäänselvää, ettei toisen laitteisiin ym. kosketa. Omasta lompakostani olen joskus kehottanut puolison ottamaan lounarin, mutta muuten myös laatikot, laukut, lompakot, paperit työpöydällä ovat henkilökohtaisia viestintälaitteiden lisäksi. Ja puhelutkin etenkin puoliso usein siirtyy hoitamaan toiseen huoneeseen. Itse hoidan omat soittoni töistä tullessa.

Me olemme edelleen kaksi erillistä ihmistä, vaikka avoliitossa rakkaudesta elämmekin.

Vierailija
222/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännän sinulle rautalangasta: Työnantaja on luovuttanut käyttööni puhelimen (ja läppärin), joiden käyttäjätunnuksia/koodia/sisältöä minun ei ole lupa jakaa eteenpäin. Jos niin tekisin, niin voisin heittää hyvästit työpaikalleni ja maineelleni luotettavana työntekijänä.

Viiden parisuhdevuoden aikana ei ole muutenkaan tullut tarvetta lainata toistemme laitteita. Miksi tulisi? Eihän miehen puhelimella edes olisi minun sukulaisteni ja ystävieni yhteystietoja! Jos jotain pitää syystä tai toisesta akuutisti googlettaa niin se katsoo, jolla on puhelin lähempänä/siinä on enemmän virtaa.[/

Tätä työnantaja juttua käytti exäni syynä. Oikeaksi syyksi paljastui toinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä piilotteli, ja muutenkin puhelimenkäyttö muuttui. Keskustelin miehen kanssa siitä monesti, aina vakuutti ettei mitään ole. Kysyin jopa suoraan yhdestä naisesta jonka kanssa ajattelin miehellä olevan jotain. Aina mies vakuutteli että mitään ei minun selkäni takana tapahdu. Jos en olisi lukenut miehen viestejä hänen läppäriltään, jonka jätti aina auki ja Facebookin siihen niin minua kusetettaisiin varmaan vieläkin. Painoin siis vaan Facen yksityisviesti auki ja kappas, tämä naikkonen siellä ensimmäisenä. Viestit toki luin sitten läpi, mies vonkasi tältä ja oli ihan rakastunut. Luotin intuitiooni vaikka mies yritti vakuutella muuta. Jos en olisi kirjesalaisuutta rikkonut niin edelleenkin vain uskoisin miehen valheisiin.

Uskoisitko? Vai uskoisitko intuitioosi, että miehen kieltelystä huolimatta jotain on vinossa? Jostainhan tuo ajatus tuli päähäsi. 

Vierailija
224/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei piilottele. Jos et luota mieheesi, miksi olet hänen kanssaan?

Piilottelen piakkoin sut ulos maksamastani osake-asunnostani.

-Miehesi

Vierailija
225/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse piilotella. Puhelin on firman omaisuutta eikä vaimolla ole mitään asiaa lukemaan sinne yhtään mitään. Näytölle ei tule viestejä joita saisi luettua avaamatta luuria.

JOS vaimo haluaisi lukea puhelimesta viestejä tai sähköposteja ottaisin asian epäluottamuslauseena ja voisimme miettiä terapiaa ennen eroa.

Vierailija
226/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännän sinulle rautalangasta: Työnantaja on luovuttanut käyttööni puhelimen (ja läppärin), joiden käyttäjätunnuksia/koodia/sisältöä minun ei ole lupa jakaa eteenpäin. Jos niin tekisin, niin voisin heittää hyvästit työpaikalleni ja maineelleni luotettavana työntekijänä.

Viiden parisuhdevuoden aikana ei ole muutenkaan tullut tarvetta lainata toistemme laitteita. Miksi tulisi? Eihän miehen puhelimella edes olisi minun sukulaisteni ja ystävieni yhteystietoja! Jos jotain pitää syystä tai toisesta akuutisti googlettaa niin se katsoo, jolla on puhelin lähempänä/siinä on enemmän virtaa.[/

Tätä työnantaja juttua käytti exäni syynä. Oikeaksi syyksi paljastui toinen nainen

Vaikka hän olisi piilotellut naisenKIN takia niin se nyt ei vaan poista sitä faktaa, että työpuhelimeen liittyy salassapitovelvollisuus. Luojan kiitos oma puolisoni ei ole ikinä edes kyseenalaistanut viestintävälineiden yksityisyyttä!

Vierailija
227/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele. Tiedän myös koodin.

Vierailija
228/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itse ingognitoa koneella. En halua että jää jälkiä sivuhistoriaan, joista voisi saada ihan väärän käsityksen. Ärsyttää myös insta, joka väittää minun etsineen henkilöitä joita en ole etsinyt. Tämän mies tietää. Meillä on siis yhteinen insta, kun miehen puhelimessa ei ole nettiä, vaan on sellainen näppäinpuhelin ähnellä käytössä. Eli kumpikaan ei salaile mitään, tai sitten kyllä joutuisi tehdä tosi ison työn,että helpompi olisi ottaa vain prepaidi sinnalle ja piilotella koko puhelinta :p

Vierailija
229/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastoin, molemmat tiedetään toistemme pääsykoodit ja osa salasanoistakin, koneella on milloin kummankin sähköposti, facebook tai whatsapp auki. Puhelimet on missä sattuu.

Ei ole kertaakaan ollut tarvetta selata toisen keskusteluja, faceseinää tai puhelinta, vaikka pari kertaa olisi ehkä ihan mielenkiinnosta huvittanutkin. Kun tiedän että toinen luottaa ja on ihan ok sen kanssa että voisin näin tehdä, niin en mitenkään jaksa uskoa että siellä nyt mitään kauhean dramaattista ja salaista olisi. :D

Ja sama toisinpäin, jos läjä typeriä nettimeemejä kuvagalleriassa tai tyttöjen ryhmän keskustelut kiinnostavat niin paljon, niin by all means.

Pätkääkään en kattelin tollasta meininkiä, että piilotetaan viestimet ja salaillaan.

Kuulostaa siltä ettet arvosta omia ystäviäsi ja muita kontaktejasi sähköpostissa, facebookissa tai whatsappissa. 

Arvostan? Kyllä mulle henkkoht posti tulee kotiin, mutta ei mun mies niitäkään avaa. Sama juttu minun mielestäni.

Se, että hänellä on pääsy jonnekin, ei tarkoita että hän käyttäisi sitä hyväkseen. Tätä kutsutaan tosiaan luottamukseksi. Luultavasti olisi aika pitkän keskustelun paikka, jos jommallakummalla olisi niin vahva luottamuspula että pitää mennä penkomaan muiden juttuja.

Ei ole sama asia. Henkilökohtainen posti tulee yleensä kuoressa, se vaatii jo suunnitelmallisuutta avata ja urkkia. Mutta esimerkiksi Facebookissa messenger-ikkuna avautuu tuosta vain varoittamatta ruudulle, sähköposteissa näkyy ensimmäinen rivi, samoin Whatsapp näyttää viestin alun puhelimen näytöllä vaikkei sovellus edes olisi auki. Ei tarvitse olla epäluotettava että sattuu näkemään nämä toiselle tarkoitetut viestit. Minkäs sitten enää teet kun se on nähty, vaikkei olisi ollut edes tarkoitus katsoa? 

Seuraavaksi varmaan sanot, ettei sinulle tule mitään salaisia viestejä. Mistä tiedät ettei koskaan tulevaisuudessakaan tule? Mistä tiedät ettei ystävilläsi koskaan tule olemaan salaisuuksia jotka haluavat kertoa vain sinulle? Jos olisit ystäväni, haluaisin tietää että pidät Facebookit ja muut viestintävälineet auki ja puhelimet missä sattuu. Osaisin olla kertomatta sinulle mitään tärkeää viestillä koska tietäisin että sinua ei kiinnosta lävähtääkö viestini kenen tahansa näkyville.

Ei mulla ainakaan ponnahda, vaan vilkkuu alareunassa jos sielläkään. Whatsapp on minulla vaimennettu, eli näen viestit vain jos avaan sovelluksen ja keskustelun. Kaikki viestimet ovat siis vaimennettua, haluan olla tavoitettavissa vain silloin kun itselleni sopii. Samat asetukset löytyy muiltakin.

Kyllä pitää pientä vainoharhaisuutta olla siinäkin, jos puhelinta täytyy piilotella ja pitää näyttöä alaspäin, ettei VAAN ulkopuolinen kumppani missään nimessä näe ja tee tiedolla jotain KAUHEAA.

Vastasin tuolle, jolla on tietokoneella Facet, sähköpostit ja muut noin vaan auki ja puhelimet missä sattuu. Mielestäni, jos käyttää laitteitaan noin, olisi hyvä infota läheisiään tuosta, koska lähtökohtaisesti tilejä pidetään henkilökohtaisina. Mielestäni ihmisellä on oikeus tietää, kenelle viestinsä laittaa. Jos tietokone tai puhelin on yhteiskäytössä tai yleisesti nähtävillä eikä sometileiltä kirjauduta ulos niin ainakin itse otan sen huomioon ja kirjoitan eri tavalla tai en kirjoita ollenkaan. 

Toki piilottelu on minunkin mielestäni eri asia. Tämä on vain normaalia kohteliaisuutta ja ystävien yksityisyyden säilyttämistä. Esimerkiksi minulla on ollut elämässäni tragedioita, joista en olisi selvinnyt ilman ystävien apua, johon on kuulunut heidän kanssaan viestittely. Vieläkin puistattaa ajatella, että joillekin voi olla aivan ok pitää intiimejä asioistani tuosta vaan minulle tuntemattomien ihmisten (ja vaikka tuttujenkin) nähtävillä.

Asioistaan ei kannata kertoa kenellekään missään jos ei halua että ne leviää, kyllä joku sun juttua on jo horissut eteenpäin, vaikkei niitä ole toisen kännykän näytöltä lukenut.

Vierailija
230/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa somessa nuorten tyttöjen herukuvia, käy aikuisviihdesivuilla, mahdollisesti joku outo tai sairas fetissi jopa, viestittelee muiden tyttöjen kanssa koko ajan ja siksi peittelee? Ei tarvitsisi peitellä viestittelyä jos siinä ei olisi mitään pahaa. En tarkoita että viestien sisältö pitäisi aina kertoa, vaan ei mun parisuhteessa tarvi peitellä puhelimen käyttöä, eikä kumpikaan kysele mitä siellä viestitellään. Sama netin selailussa, siinä on jotain mätää jos pitää peitellä. Jos hän kokisi olevan rehellinen sinua kohtaan ja ettei tee mitään sellaista josta et pitäisi, ei tarvisi peitellä.

Tiiän että tää on liian yleistä. Jos pitää siivota jälkensä netissä olemisen jälkeen, niin miks haluu tehä jotain toisen selän takana josta tietää että pahoittaa toisen mielen? Sekin on ihan normaalia että kaikki parisuhteessa elävät eivät halua että kumppani käyttää P selän takana, ja jos kerran on pakkomielle siihen silti niin hankkisi itse apua mielummin kun päivittäin pettää toisen luottamusta. Ja jos ei kiinnosta toisen tunteet ees sen vertaa nii miks olla siinä suhteessa.

Enkä siis oo urkkijatyyppi, ei tulis mieleenkään mennä lueskelee toisen yksityisviestejä, vaikka onkin pääsy hänen puhelimelle. Mutta jos huomaan että hän alkaisi peittelemään, alkais mullaki hälytyskellot soimaan. Ihan normaalia itsesuojeluvaistoa.

Vierailija
231/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan ole missään kohtaa ketjua väittänyt ettei työpuhelinta voisi käyttää hyväkseen tuolla tavalla. Tottakai voi, mutta jos sitä työluuria ei ole lupa sivullisen käsiin antaa niin ei se muuta tilannetta.

eri

Vierailija
232/241 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule tietäisittepä kuinka monen puoliso löytyy esim.tinderistä.Minullekkin hetken kirjotteli varattu mies,joka sanoi etsivänsä parempaa.Kirjotin hänelle:miltä tuntuisi,jos puolisosi käyttäytyisi noin.Eroa ensin.Ja etsi sitten uusi.Kirjottelu loppu siihen :D

Vierailija
233/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
234/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan piilottele kun on sormenjälkitunnisteinen lukko puhelimessa 👍

Vierailija
235/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule tietäisittepä kuinka monen puoliso löytyy esim.tinderistä.Minullekkin hetken kirjotteli varattu mies,joka sanoi etsivänsä parempaa.Kirjotin hänelle:miltä tuntuisi,jos puolisosi käyttäytyisi noin.Eroa ensin.Ja etsi sitten uusi.Kirjottelu loppu siihen :D

Käräytän aina varatut. Helppo etsiä facebookista etunimen ja kuva perusteella ja katsoa sieltä vaimo jolle laittaa viestiä 🤣

Vierailija
236/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kumpikaan piilottele kun on sormenjälkitunnisteinen lukko puhelimessa 👍

Ei meilläkään, molempien sormenjäljillä pääsee kummankin puhelimeen. Jos alkaa piilottelu, lähtee mies kiertoon välittömästi.

Vierailija
237/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään, molempien sormenjäljillä pääsee kummankin puhelimeen. Jos alkaa piilottelu, lähtee mies kiertoon välittömästi.

Tuota kutsutaan digitaaliseksi väkivallaksi. Hyväksytkö myös muunlaisen väkivallan?

Vierailija
238/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta vastaan ap:lle: mieheni piilotteli puhelintaan silloin, kun hänellä oli säätöä naispuolisen työkaverinsa kanssa. Puhelimen käyttäminen ja näkyville jättäminen muuttuivat aivan oleellisesti.

Vierailija
239/241 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta vastaan ap:lle: mieheni piilotteli puhelintaan silloin, kun hänellä oli säätöä naispuolisen työkaverinsa kanssa. Puhelimen käyttäminen ja näkyville jättäminen muuttuivat aivan oleellisesti.

En vaan opi ymmärtämään ihmisiä, joilla toisen laitteet ovat kyttäämisen kohde tai joihin he kuvittelevat omaavansa oikeuden. Meillä se on ollut molemmille itsestäänselvää alusta alkaen, että laitteet ovat omia ja ne on suojattu. Ei tarvitse ikinä miettiä, että jääkö puhelin näkyville vai ei.

Digitaalisesta väkivallasta pitäisi puhua paljon enemmän, jotta yhä useampi ymmärtäisi oikeuden yksityisyyteen.

Eikä kannata alkaa huudella pettämisestä, minulla ei ole koskaan ollut tarvetta pettää puolisoani. Ja jos sellainen halu tai tarve tulisi, niin privalaitteillani ei olisi siinä mitään roolia, tajuaisin kyllä hoitaa yhteydenpiton työlaitteilta.

Vierailija
240/241 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt vähän outoa käytöstä?..

Meillä tekee samaa, mies siis. Kun kysyin, alkoi syytellä minua kyttääjäksi?

Jopa vessaan ottaa puhelimen, ei tajua että käytöksensä AIHEUTTAA epäilystä!

Minulla ei ole omassa edes lukitusta, ei ole salattavaa, tutkikoon jos haluaa.

P-rnoa tms varmaan piilottelee, tai jotain naispuolisia tuttuja (takavuosian tämä oli ongelma suhteessamme). Jep, kultakimpale puolisona :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi