Miksi meikkivoide ei kestä iholla?
Kaipaisin apua on ihon kiiltelyyn/ rasvoittumiseen nenässä ja otsalla. Nenä rasvoittuu niin paljon että meikkivoide häviää päivän aikana, ja paljastaa alta cuperosa ihon. Näytän siis iltapäivällä petteri punakuonolta. Nyt käytössä lumenen meikinalusvoide. Onko ongelma ihonhoidossa vai meikinalusvoiteessa? Käytössä kosteuttava seerumi ja kosteusvoide. Millä siis estää ihon kiiltely?
Kommentit (21)
Mulla oli joskus lumenen meikinalusvoide ja en tykännyt siitä. Smashboxin primerit on tosi hyviä, joskin hintavia. Myös nyxin pore filler toimi mulla. Mitä meikkivoidetta ja puuteria käytät?
Käytä puuterimaista mineraalimeikkivoidetta. Sopivat ainakin omalle rasvoittuvalle iholle erinomaisesti ja niistä löytyy matta-versioita, joita itsekin suosin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus lumenen meikinalusvoide ja en tykännyt siitä. Smashboxin primerit on tosi hyviä, joskin hintavia. Myös nyxin pore filler toimi mulla. Mitä meikkivoidetta ja puuteria käytät?
Meikkivoide Cliniquen Superbalanced, puuteri avonin väritön puuteri.
Meikkivoiteen alla kosteusvoide ja seerumi on liikaa rasvoittuvalle nenälle ja otsalle. Kokeile ilman primeriä.
Vierailija kirjoitti:
Käytä puuterimaista mineraalimeikkivoidetta. Sopivat ainakin omalle rasvoittuvalle iholle erinomaisesti ja niistä löytyy matta-versioita, joita itsekin suosin.
Mineraalimeikit kestää yhtä huonosti kuin nestemmäiset. Kokeillut useampaakin merkkiä ja kaikissa sama vika.
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoiteen alla kosteusvoide ja seerumi on liikaa rasvoittuvalle nenälle ja otsalle. Kokeile ilman primeriä.
Minulla pintakuiva sekaiho, se vaatii seerumin.muuten pitakuiva iho ihan korppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pintakuiva sekaiho, se vaatii seerumin.muuten pitakuiva iho ihan korppu.
Hmm olisin ehdottanut kokeilla ilman seerumia, mutta oliko tämä siis ap?
Minun nenälläni toimii Clinique Pore Minimizer T-Zone Shine Control. En tiedä, onko sitä enää myynnissä Suomessa, mutta samankaltaisia tuotteita sarjassa kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikit kestää yhtä huonosti kuin nestemmäiset. Kokeillut useampaakin merkkiä ja kaikissa sama vika.
Hmm. Sitten ehkä vain liikaa öljyä kokonaisuudessaan? Iholla sekä tuotteissa, jolloin eivät pysy. Itse käytän öljytöntä kosteutusta meikin alla (hyaluronihapposeerumi ja öljytön kosteusgeeli). Kokeilisin myös eri primereita (tai mahdollisesti ilman) sekä rasvanpoistopapereita päivän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm olisin ehdottanut kokeilla ilman seerumia, mutta oliko tämä siis ap?
Joo tuo minun kirjoittama.
Ap
Oletko ap testannut setting sprayta? Täältä vahva suositus l'orealin Infallible fixing mistille!
Sinulla on rasvainen iho. Ehkäpä kosteuttavat tuotteet ovat liikaa sinulle, laita ainakin päivävoiteeksi jotain mattapinnan antavaa voidetta. Vaikkapa apteekista ostat sellaisen. Primerissa kannattaa myös suosia mattapinnan antavaa, rasvoittuvalle iholle sopivaa. Jos sinulla on sekaiho, ja vaikkapa posket ovat kuivat ja vaativat kosteuttavia tuotteita, niin ei ole väärin käyttää niissä kohdissa niitä kosteuttavia tuotteita. Meikkivoide itsessäänkin voi vaatia päivitystä. Minulla ei pysy kasvoilla koko työpäivää nättinä superrasvaisen ihon takia mikään muu kuin estee lauderin double wear. Kertahinta kirpaisee, mutta kestää aivan helposti reilusti yli puoli vuotta, eli eipä tule hirveän paljon kalliimmaksi kun ne halvemmat meikkivoiteet mitä pitää kokoajan ostella lisää.
Tarkoittaa, että iho ei kestä ko. mekkivoidetta.
Minäkin sanoisin että kosteusvoide rasvoittuvilta alueilta pois.
Hyvä kikka hankalilla ongelma-alueilla on laittaa meikkivoiteen alle luomivärin pohjustusainetta (vaikka urban decayn primer potion). Itsellä ainakin pysyy huomattavasti paremmin kuin varsinaisilla kasvoprimereilla. Jokapäiväisessä käytössä tietysti tulee kalliiksi, mutta toimii varmasti.
Nivean men aftershave voide on tosi hyvä pohjustusrasva!
Meikki pysyy!
Papananaaman vinkki
Meikkivoiteen ja primerin pitää sopia yhteen. Esim. jos toinen on silikonipohjainen ja toinen öljypohjainen niin yhdessä ne ei toimi ja meikki ei kestä.
Yksi hyvä keino on ostaa molemmat aineet samalta brändiltä niin ne sopii yhteen. Tai sitten kysyä apua hyvältä myyjältä tai kosmetologilta aineiden valintaan
Eikö kenelläkään antaa neuvoja