Mikä ihmeen pöpö aiheuttaa kovan kurkkukivun öisin??
Mulla alkoi muutama päivä sitten jokin tauti jonka ensimmäinen oire oli äänen käheys, tuosta noin vain. Korva ollut tosi outo ja oli oikeastaan pari päivää jo tuota ennen. La-su välisenä yönä kova kurkkukipu, su päivällä ei lainkaan pahana. Limaisuutta ja paljon, nielu nytkin ihan limainen ja höttöinen ja korviin juilii. Su-ma välisenä yönä heräsin taas kurkkukipuun, viimeyönä samoin, lääkettä oli pakko ottaa. Ja nyt aamulla ei lainkaan samaa kipua, mutta siis tuota limahöttäisyyttä ja ihan tukossa ja yskittää joka taas sattuu kurkkuun. Rintakehällä ollut pistelyä.
Lääkäri eilen piti 2min asiakkaanaan, nielunvilj lähete, mutta ei esim.tulehdusarvoja, korvat oli ok.
Angiinassa kurkkukipua käsittääkseni koko ajan, ei vain öisin?!
Ihmetyttää 😟
Kommentit (14)
Siitepöly ja kaikki itiöt mitä tuolla nyt on
Käythän suihkussa iltaisin ja PESET HIUKSETKIN koska ne ovat täynnä kaikkea allergisoivaa tähän aikaan vuodesta
Jos on koneellinen ilmanvaihto, niin laita pienemmälle.
Minulla aiheutti uusi sängynpääty. Ihmettelin miksi on flunssainen olo ja kurkku kipeä aamulla. Toisena aamuna sitten tajusin ja imuroin topatun, kankaisen sängynpäädyn kauttaaltaan. Vaihdoin lakanat ja siivosin huoneen.
Kurkkukivut loppui siihen. Mietin vaan että mitähän myrkkyjä sitä tuli hengiteltyä pari yötä.
Täällä vähän samaa. Ei pahaa kipua, mutta hieman karheutta kurkussa ja limaa. Miehellä myös. Kai sitten jotain siitepölyä.
Mulla aina flunssassa on yöllä ja aamulla kipeä olo ja pahin nuha ja yskä. Sitten kun on ollut vähän aikaa pystyasennossa, olo on lähes terve. Ihan normaalia siis.
Samoin siitepölyoireet on jotenkin kummasti yöllä ja aamulla pahimpia, ja sitten ulkona ollessa ei melkein edes huomaa.
Mun on kyllä pakko ihmetellä miten vieraantuneita ihmiset on ruumiintoiminnoistaan. Harva se päivä täällä päivitellään "kummallisia" oireita, jotka on ihan tavallisia perusflunssan tai muun taudin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aina flunssassa on yöllä ja aamulla kipeä olo ja pahin nuha ja yskä. Sitten kun on ollut vähän aikaa pystyasennossa, olo on lähes terve. Ihan normaalia siis.
Samoin siitepölyoireet on jotenkin kummasti yöllä ja aamulla pahimpia, ja sitten ulkona ollessa ei melkein edes huomaa.
lima valuu nieluun & hengitetään suun kautta (=kuivaa) kun nenä on tukossa
Njaaah, en nyt mitenkään vieraantuneeksi sanoisi, mutta onhan se nyt aika outoa, että kurkkukipu on öisin niin kovana eikä esim.nyt parhaillaan. Aika monta flunssaa yms tullut sairastettua enkä muista, että ikinä olisi ollut pelkästään yöaikaan sijoittuvaa kovaa kurkkukipua. Muuten sitten tätä korvajuilimista ja armotonta limahöttöä+väsymystä ja yskää. Ja sitten yöllä kipulääkkeen tarvetta kurkkukivun vuoksi.
Ap
Voi olla myös refluksia. Aiheuttaa tuommoisia oireita. Helpottaa pystyasennossa.
Kuorsaat yöllä suu auki tukkoisuuden vuoksi ja nielu on jännityksessä pysyäkseen auki. Pystyasennossa helpottaa päivällä.
Mulla ollit sama jo PUOLI VUOTTA enkä keksi syytö. Olen pessyt hiuksia ja vaihtanut lakanoita tiuhaan, kokeillit ilmankostutinta, kokeillut ilmanvaihdon lisäämistä ja pienentämsitä, ei apua. Lääkörissä pari kertaa käynyt mutta eivät tee mitään kun crp normaali.
Kurkku kipeä koko ajan, poskiontelot kroonisesti tukossa koko ajan, räkä lentää mutta tulehdusta ei ole.
Nyt kukkivat nurminatat ja heiniä. Kokeile allergialääkettä.