Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kerrostalossa yleensä herkemmin äänet ylhäältä alas vai alhaalta ylös?

Vierailija
17.06.2019 |

Siis asunnosta toiseen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asunnoissa on kuulunut erilailla. Yhdessä 1950-l puolivälin asunnossa kuului kova möly alakerrasta, lattian betonivalu oli kutistunut ja seinien vieressä oli lattiassa reiät alakertasn, alakerran naapurin katossa oli vain rappaus.

Yhdessä asunnossa kun yläkerrassa käveltiin, juomalasi helisi pöydälläni.

Kolmannessa asunnossa oli reikä pistorasian takana naapuriasuntoon ja seinä oli muutenkin n parin sentin kananpaskaseinä ja kaikki kuului.

Neljännessä asunnossa kuului melu joka suunnasta, kuulin jopa, kun naapuri veti verhot ikkunan eteen.

Muutin omakotitaloon. Naapurin pihalle pystytettiin tramppa ja kaksi lasta hyppii sillä monta tuntia päivässä ja huutaa yhtäjaksoisesti täysiä koko ajan, sellaista mielipuolista ja epänormaalia yhtäjaksoista huutoa.

Vierailija
22/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

120-vuotiaassa kerrostalossa ei seinien läpi kuulu mitään, ne on niin paksut. Mitä vanhempi talo, sitä hiljaisempi. Yläkerran kämppä paras koska ylä-alasuunnassa kuuluu riippuen lattiamateriaaleista ja esim vessan putkivedoista. Hissitön talo hyvä koska hissin kolinaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ylhäältä kuuluu paremmin töminät ja kolinat, siksi ylin kerros ja mielellään kulmahuoneisto on paras äänien suhteen.

24/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä alas en ikinä kuule mitään alakerrasta

Vierailija
25/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alhaalta kuului hyvin ja sivusta. Mutta ihan varmasti voi yläkerrastakin. Riippuu talosta.

26/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kuulu alakerrasta niinkään yläkertaan ei voi olla mahdollista

Vierailija
27/35 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950 valmistunu betoni kerrostalo ja on paskat äänieristeet, kaikki kuuluu, kaapin laittaminen kiinni yms.  Ja rääkyviä lapsia ympärillä Alhaalta kuuluu ja vierestä. Miten jollain ei oo pääräjähtäny.

Vierailija
28/35 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alakerrasta askeleet kuuluvat alakertaan ihan kuin tulisivat pään päältä. Ilmeisesti ne kimpoavat osittain katon kautta ja lisäksi kysymys on rakennemelusta. Siinä on vain jokin psykologinen juttu että se on ahdistavampaa ylhäältä alaspäin. Itse aloin antaa takaisin yläkerran naapurille kun hänelle ei mitenkään mennyt jakeluun se että kyllä kerrostaloissa täytyy liikkua niin ettei koko ajan möykätä ja koristella alakerran asuntoon. Muutti lopulta pois koska ei enää kestänyt sitä samaa mitä teki minulle yli kaksi vuotta ennen kuin pinnani paloi

Vierailija
29/35 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin edellisessä asunnossani äänet kuuluivat yläkerrasta todella kovaa, ihan kuin jonkin kaiuttimen kautta. Puheesta sai todellakin vaivatta selvän. Yläkerrassa asunut nainen kuitenkin sanoi, että minun asunnostani ei kuulunut yläkertaan mitään ääniä.

Vierailija
30/35 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä alakertalainen pakostakin jää häviölle, yläkertalaisen ei sentään tarvitse kuunnella tämän tömistelyjä vaikka muuten äänet kulkisikin molempiin suuntiin.

Höpö höpö. Asuin ylimmässä kerroksessa ja kotiini kuului voimakasta kantapääkävelyä. Jumalako sen aiheutti? 

Mielenterveyden ongelmat, eli Jumala osui aika oikeaan.

Vierailija
31/35 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-halpistaloissa kuuluu myös piereskelu 😂

Vierailija
32/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon subbari basso kuuluu koko talon lävitse niin alas, ylös oikeelle ja vasemmalle ja se onkin tämän jutun suola. Sitä on erittäin vaikea paikallistaa. Itse kuuntelen kaikki yli 60khz äänet kuulokkeista, mutta jätän subbarin päälle, että se basso tuntuu rinnassa. Asun C-rapussa ja A rapun asukas epäili jytkytyksen tulevan yläpuoleltaan 😂

Heh heh hee.   Kasvaisipa ihmiset.  

Älä häiriköi toisia ihmisiä.

Vierailija
33/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun 8-kerroksessa ja kaikki 7-kerroksen alakerran naapurilta kuuluu minulle pieruista lähtien. samoin seinänpaapurista kaikki kuuluu. voin vaan todeta kerrostaloasujana että ei tämä vaihtamalla parane, aina jostain kuuluu jotain.

Vierailija
34/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että ylhäältä alas kuuluu paremmin, mutten ole tästä varma. Itse sanoisin, että viereisistä asunnoista tuleva meteli kuuluu paremmin kuin kauemmista asunnoista (hörppödörp...) Alakertaan nyt tietty kuuluu kaikki rapun älämölö paremmin kuin ylimpiin kerroksiin/alakerroksissa enemmän liikennettä.

Sivusuunnassa äänet kulkee huonommin kuin pystysuunnassa.

Vierailija
35/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaaleilla on suuri vaikutus. 

Kun lattia materiaalina on laminaatti, se resonoi äänet tuhannen kuuluvasti kaikkialta.

Harvoinpa vuokrakämppään on tuhlattu äänieristeitä. Edes lattiaan lakisääteisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi