Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko skleroderma paha sairaus?

Vierailija
17.06.2019 |

Jos verrataan keskiverto sklerodermaa vaikka keskiverto ms-tautiin, kumpi on pahempi? Ms-tauti voi johtaa ajan mittaan pyörätuoliin mutta skleroderma muuttaa ulkonäköä rajusti. Skleroderma on huonosti tunnettu, harvinainen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vakava reumasairaus. En tiedä miten paha on keskivertotapaus siitä. Olen nähnyt kuvia potilaista jotka pahoin runnoutuneita. Keskivertotapaus ei liene ulospäin näkyvä.

Vierailija
2/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se reumataudiksi aika vakava ja käsittää nivelten lisäksi muita elimiä, esim. keuhkot, sydän, ruokatorvi, elimistön pehmytosat ja limakalvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutaan monesti hoitamaan esim. sytostaateillakin.

Vierailija
4/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se reumataudiksi aika vakava ja käsittää nivelten lisäksi muita elimiä, esim. keuhkot, sydän, ruokatorvi, elimistön pehmytosat ja limakalvot.

Näin.

Vierailija
5/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidekudossairauksia tutkittaessa testataan tumavasta-aineet ja niistä tulee sitten kuvio ja julkinen laboratorio näyttää vain yleisimmät niin kannattaisi mennä yksityiselle joissa näkyy myös harvinaiset kuviot joihin skleroderma kuuluu. Itselläni on harvinainen kuvio mutta kuitenkin se mitä lääkäri yrittää mulle antaa on sjögren ja mä sanoin kyllä että mulla ei o mikään sjögren, eihän se edes kuulu mun harvinaiseen kuvioon eikä myöskään mun oireet

Skleroderma on todennäköisesti pahin mutta sitäkin on vähän erilaista ja se kuuluu myös mun kuvioon ja oon alkanu vähän sitäkin epäillä ja yks mihin se voi iskeä on kurkku

Vierailija
6/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos on sisäelimiin vaikuttava muoto. Tiedän tällaisia ihmisiä päätyneen pyörätuoliin ja kuolleen, kun sisäelimet eivät lopulta enää toimi.

Vierailija
7/8 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin että jos on sisäelimiin vaikuttava muoto niin se ei vaikuta ulkonäköön? Tiedän yhden jolla on tämä sairaus, mutta hän ei näytä siltä kuin mitä googlaamalla kuvia tulee eli että huulet vetäytyneet ja kasvojen iho muutenkin kiristynyt.

Vierailija
8/8 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi