Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoiset (ja miksei muutkin)! Kuinka usein syötte herkkuja?

Ahmija
17.06.2019 |

Kuinka usein te, etenkin normaalipainoiset, syötte herkkuja, roskaruokaa yms?

Kiinnostaisi tietää, koska itse yritän ahmimishäiriön lihottamana opetella hieman terveempää suhtautumista ruokaan ja etenkin herkkuihin.

Muitakin juttuja normaaliruokavaliosta ja liikunnasta saa kertoa! Esim. mitä syötte päivän aikana ja paljonko liikutte, miten? :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran viikossa, aina ei sitäkään. Tietysti jos on jotkut juhlat tai joku muu tarjoaa niin silloin ok ja otan ihan estoitta. Mutta itse ostan itselleni tosi harvoin. Se ainakin pitää hyvin kurissa napostelun kun ei vain yksinkertaisesti osta.

Vierailija
2/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut kuuluu pääasiassa viikonloppuun. Tyyliin pizzaa, vähän viiniä, karkkia/suklaata ja jätskiä. Ei siis kaikkea kerralla, mutta välillä perjantai ilta - sunnuntai ilta voi mennä kaikkia.

Arkena pyrin syömään terveellisesti ja jätän herkut väliin. Toki jos menen johonkin kylään, niin voin arkenakin syödä pullaa tai mitä nyt sit tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin, siis makea aamiainen ja karkkia lähes joka ilta. Vähintään kolmesti viikossa syön pizzaa ja/tai ranskalaisia.

155/44kg eli BMI 19, normaalipaino.

Vierailija
4/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja syön päivittäin kolmesti, hyvää ruokaa.

Vierailija
5/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa maksuton FatSecret-sovellus kännykkääsi. Se laskee sulle kalorimaksimin päivälle ja kun syötät sinne mitä syöt, kertoo voitko vielä syödä jotain.

Mä laihduin sen avulla, vaikka söin pieniä määriä herkkujakin.

Vierailija
6/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä juon viiinaa kokoaika.

Vierailija
7/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, mutta vain vähän (esim. yksi suklaapatukka)

Itse pysyn hoikkana näillä:

-kasvispitoinen ruokavalio (punaisessa lihassa on todella paljon rasvaa)

-ei laihdutustuotteita, makeutusaineita tms.

-ei tunnesyömistä tai syömistä viihteen vuoksi 

-ei lautasen/kaappien syömistä tyhjäksi, jottei ruokaa menisi hukkaan (hukassa se on joka tapauksessa, jos ei ole enää nälkä)

-ei laihdutuskuureja tai nälässä olemista, vaan säännöllisesti ruokaa

Vierailija
8/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin. Tosiaan paras keino välttää herkkujen syönti on olla ostamatta niitä. Juhlissa, joita tulee vastaan harvoin, kyllä voin syödä kakkua yms. tarjoiluja. Nuo kuitenkin on niin harvinaisia tilaisuuksia, että ei paino siitä nouse jos joskus syö pikkasen enemmänkin herkkuja. 

Joskus ostan tosi tummaa suklaata tai sipsipussin (semmosen pienen, mitäköhän siinä olis joku 100g sipsejä), en välttämättä  joka viikko kuitenkaan.

Vierailija
9/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja useamman kerran viikossa, mutta määrät ovat tyyliin muutama karkki tai pari kourallista sipsejä. Pullasta ja muista leivonnaisista en pidä. Syön myös välillä pikaruokaa, mutta muuten syön melko terveellisesti ja määrällisesti sen verran, että tulen kylläiseksi, mutta en ole liian täysi.  Pyrin syömään intuitiivisesti eli niin, että syön sen verran kuin koen, että keho tarvitsee ravintoa. Käyn salilla ja jumpissa useamman kerran viikossa.

Vierailija
10/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön miltei joka päivä jotain herkkuja esim. jäätelöä, suklaapatukoita, sipsejä, heseruokaa, viikonloppuisin menee kaljaa ja sidukkaa ja sen sellaista. Just eilen söin puolet Aino-jäätelöpaketista ja tänään olen ehtinyt jo syömään juustokakkua pari palaa ja pari kourallista chilipähkinöitä. Olen melko hoikka/normaali 160/56. En ole oikeastaan lihonut ja syön myös ihan normaalia kotiruokaa 2 x päivässä. Liikuntana koiran kanssa noin tunnin - 2 tunnin lenkit päivittäin ja työmatkapyöräily 5 km / suunta.

Vierailija
11/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin. Kylään mennessä syön kyllä kakkupalan kohteliaisuudesta, mutta en leivonnaisista suoraan sanottuna edes tykkää. Irtokarkkeja syön ehkä kerran viikossa pienen pussin. Pitsaa ym. suolaista menee välillä useammin, mutta yritän tehdä nekin itse. En myöskään syö lihaa. 

Vierailija
12/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun kannattaa aloittaa terveempi elämä ihan toisesta näkökulmasta. Nyt mietit heti herkkuja ja niiden suhdetta tulevaan elämään. Mitä jos miettisit hyvän ruuan suhdetta tulevaan? Herkut tulee siihen, jos on tullakseen, mutta niiden miettiminen jätetään pois. Etkä hyvän ruuan makuun päästyäsi mitään sontaherkkuja kaipaakaan :=)

Vierailija
13/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80/20 toimii, vatsalihakset pilkottaa vaikka joka päivä vähän herkkuja

Vierailija
14/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan pitäytyä siinä että lauantai on herkkupäivä. Juhlissa ja muissa spesiaali-tilanteissa saatan ottaa kakkua tai muita herkkuja mutta kohtuudella.

Liikuntaa harrastan 5x viikossa, salia ja aerobista.

N37, bmi alle 20.

Vierailija
15/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä, mutta vain vähän (esim. yksi suklaapatukka)

Itse pysyn hoikkana näillä:

-kasvispitoinen ruokavalio (punaisessa lihassa on todella paljon rasvaa)

-ei laihdutustuotteita, makeutusaineita tms.

-ei tunnesyömistä tai syömistä viihteen vuoksi 

-ei lautasen/kaappien syömistä tyhjäksi, jottei ruokaa menisi hukkaan (hukassa se on joka tapauksessa, jos ei ole enää nälkä)

-ei laihdutuskuureja tai nälässä olemista, vaan säännöllisesti ruokaa

Sama minulla, vaikka herkuttelen myös paljon. Lisäksi säänöllistä ja monipuolista liikuntaa, mutta rennolla asenteella, sekä paljon unta. Luulen, että moni saa kroppansa sekaisin huonoilla laihdutuskikoilla ja jää jojoilemaan. Ei varmaan kaikille, mutta monille toimii parhaiten ns perusjärkevä, rento mutta aktiivinen elämäntapa ja monipuolinen kadvispiroinen ruokavalio.

Ja ai niin, maitoa en juo lainkaan. Vaikuttaa turhalta kalorien ja hormonien lähteeltä. Maitotuotteeni käytän hapatettuina.

Vierailija
16/16 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ja lähes joka happohyökkäyksellä. Niitä tulee päivässä 3-4. Mitat 165 cm/63 kg ja olen hirveä mätisäkki. Ruokahalu pohjaton kiitos masennuslääkkeen ja kiitos masennuksen ruoka ja varsinkin se epäterveellinen on ainoa asia mistä saan mielihyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän