Onko ok, jos lasta uhkaillaan lyömisellä ja väkivallalla, jos ei syö ruokaansa?
https://www.facebook.com/MyNameIsBizzle/videos/430277257767798/
Tällainen video leviää Facebookissa. Mun mielestä todella häiritsevä ja kamala video, mutta pidetään huumorintajuttomana ja tiukkapipona, jos kritisoi.
Kommentit (36)
Vähän kuin se yksi huostaanottovideo jokunen vuosi sitten. Rakastava isä siinä kuvasi kun lapset huusivat "v ittu mä en lähe täältä mihinkään, mä t apan teidät s aatana" jne.
Isän mielestä huostaanotto oli perusteeton, lapset halusivat olla omassa kodissaan! Olivat noin 8-vuotiaita.
Ei pelkkä uhkailu riitä, pitää olla myös tarvittaessa valmis toimimaan
Vierailija kirjoitti:
En aio katsoa. Ei todellakaan ole ok.
Katso. Videossa ei ole mitään pelottavaa. Lapsi ei maista ruokaa. Äiti tarjoaa sitten pehmolelulle ruokaa, sekään ei syö sitä, äiti hakkaa sen. Seuraavaksi yrittää tarjota ruokaa lapselleen, yllättäin suostuukin maistamaan. Uhataan väkivallalla. "Näin käy sullekin. Jos et syö"
Kyllä lapsi syö kun nälkä tulee. Itse kaataisin vain bioastiaan ruuat ja sanoisin että päivällinen on sitten 5 tunnin päästä. Samalla oppis kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin se yksi huostaanottovideo jokunen vuosi sitten. Rakastava isä siinä kuvasi kun lapset huusivat "v ittu mä en lähe täältä mihinkään, mä t apan teidät s aatana" jne.
Isän mielestä huostaanotto oli perusteeton, lapset halusivat olla omassa kodissaan! Olivat noin 8-vuotiaita.
Siis mitä tekemistä huostaanottovideolla on tämän aloituksen videon kanssa? En ymmärrä.
Siperia opettaa kirjoitti:
Kyllä lapsi syö kun nälkä tulee. Itse kaataisin vain bioastiaan ruuat ja sanoisin että päivällinen on sitten 5 tunnin päästä. Samalla oppis kelloa.
Varmasti, mutta entäpä jos jo alipainoista lasta ei ruoka yksinkertaisesti kiinnosta, nälkä ei ole juuri koskaan? Minä ainakin mieluummin teen sitten lapselle mieluista ruokaa, jota varmasti syö, kuin odottaisin, että lapsi on niin nälkäinen, että syö tyyliin haarukallisen ruokaa, josta ei pidä. Näillä mennään. Tuskin tuo nyt kuitenkaan 20-vuotiaana syö vain kalapuikkoja ja jogurttia (kärjistettynä, kyllä lapsi muutakin syö, mutta rajoitetusti).
Aloituksen video on sairas.
Minä taas lapsena sain kaltoinkohtelua osakseni, koska söin... Ja ihan normaalit ruoka-ajat meillä oli eikä joka päivä karkkia, mutta olin vähän pyöreä lapsi.
En ollut vielä edes koulussa, kun olin menossa yksi ilta ihan normaalisti iltapalalle. Isäpuoli ärähti jotain että olen muka aina syömässä, tarttui kovakouraisesti niskasta ja heitti nurkkaa päin. Meni toki itse syömään.
Äiti rupes jossain vaiheessa ihmettelemään, kun mulle ei useinkaan enää pahemmin ruoka maistunut, jos se tyyppi oli myös kotona... Opin jo pienenä häpeilemään syömistä ja syömään salaa. Arvatkaas oliko mulla aikuisena ahmimishäiriö??
Ei ihme että kaikki menee ihmiskunnalla päin persettä.
Järkyttävää, että joku pitää tätä hauskana!!
Vierailija kirjoitti:
Tuon lapsiraukan ilme :(
Niinpä. Syke nousee tuon äidin takia :( Voi lapsi parkaa.
Pikkusen sairas äm_mä. Jenkeissä lapsiin kohdistuva kasvatusväki_valta ei taida edes olla rikos??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tekemistä huostaanottovideolla on tämän aloituksen videon kanssa? En ymmärrä.
Mä ymmärrän ihan hyvin! Kummassakaan tapauksessa ei olla lapsen tukena eikä ymmärretä tilannetta lapsen kannalta ollenkaan. Kyvyttömiä, suoraan sanottuna huonoja vanhempia.
Voin sanoa, että tulee elinikäisiä ruokatraumoja ja muutakin paskaa tuosta. Että semmoinen vuoden äiti siellä.
Ei ole ok. Uhkailu, pakottaminen ja syyllistäminen syömisistä johtaa pahimmillaan syömishäiriöön.
Fiksumpaa olisi tarjota ruokaa normaaleina aikoina, kunnes maistuu. Yleensä jossain vaiheessa alkaa maistumaan ja jos ei, on lääkärireissun paikka.
Videon perusteella bt äiti. Eli ihan vain b äiti.