Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheelliset: miten teillä hoidetaan raha-asiat? Kuka maksaa mitäkin ja minkä verran?

Vierailija
17.06.2019 |

Kertokaa konkreettisesti, esim. miten ruokakulut jaetaan, miten maksetaan lasten harrastukset (kun lapset eivät ole yhteisiä) jne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on lapsia, ei yhteisiä lapsia.

- Ruokakulut: 60/40 tulojen suhteessa

- Asuntolainat: molemmat hoitavat omansa

- Muut asumiskulut (sähkö, vesi ym): 60/40 tulojen suhteessa

- Yhteiset hankinnat kotiin, esim. huonekalut, elekroniikka: 50/50

- Lasten kulut (vaatteet, harrastukset, koulukirjat ym): kumpikin hoitaa omien lastensa osalta, lasten toinen vanhempi maksaa osan (exien kanssa on tästä meillä erilaiset sopimukset)

- Matkat ym: kumpikin maksaa itsensä ja omat lapsensa

- Kaikki omat kulut (autot, vaatteet, harrastukset, vapaa-aika jne) molemmat hoitavat itse

Vierailija
2/4 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun lapsia sekä yhteisiä lapsia. Se maksaa kaiken, kummalla on rahaa. Ei olla eritelty, että maksaisin minun lasteni kuluja jotenkin enemmän, koska todennäköisesti maksankin, kun palkkani on suurempi kuin mieheni palkka. Toinen saa palkkansa kuukauden lopussa ja maksaa silloin laskut, jotka on pakko hoitaa, sekä ruokakuluja kahdelle viikolle. Sitten toinen saa palkkansa ja sama homma jatkuu siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla lapsia, yhteisiä ei ole. Molemmat maksaa omien lastensa kulut noin pääasiassa (vaatteet, harrastukset ym). Ruokakulut jakautuu aika tasaisesti. Mies tarjoaa aina rahaa kun käyn kaupassa (käyn useammkn), mutta harvoin otan vastaan. Asumkskulut ja yhteiset laskut (esim netti) maksetaan aika lailla puoliksi. Molemmat maksaa omat autonsa, puhelimensa ja harrastuksensa. Yteisiä isompia hankintoja punnitaan yhdessä ja mietitään kuka maksaa ja kuinka paljon. Meillä on täysin omat tilit ja omat rahat, mutta autamme toisiamme esim yllättävien isojen kulujen kanssa.

Vierailija
4/4 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksetaan yhteisistä juoksevista rahoista, koska meillä on yhteinen perhe. Sinne menee myös isän maksama elatus 300 e. Lapsen kulut on noin 550 euroa kuussa.

Olemme elättäneet vuoronperään toinen toisiamme miehen kanssa. Mies silloin kun olin äitiyslomalla, niin pakkohan se oli jonkun ne minun aikaisemmankin suhteen lapsen kulut maksaa. Ja toisaalta sitten kun mies oli hoitovapaalla, niin minä vuorostaan maksoin kaiken.

Meillä siis yhteisyrittäjyyttä tämä perheen pito.